جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل ویژگی های جدید پلی استور را معرفی کرد

گوگل ویژگی های جدید پلی استور را معرفی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل قصد دارد تغییری اساسی در ظاهر و کاربرد پلی استور خود ایجاد کند و علاوه‌ بر پاک کردن برنامه‌های با کیفیت پایین، ویژگی‌های جدیدی را نیز به این فروشگاه بیاورد. یکی از این ویژگی‌های جدید «Collections» نام دارد که به کاربران در پیدا کردن محتواهای مرتبط با برنامه‌هایی که روی دستگاه نصب کرده‌اند، یاری می‌رساند و این‌گونه محتواها را به‌صورت مستقیم در صفحه‌ی اصلی نشان می‌دهد.

ویژگی Collections پلی استور در حال حاضر در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته و به‌ عنوان یک ویجت جدید در صفحه‌ی اصلی قابل مشاهده است. علاوه‌ بر این، کاربران می‌توانند گزینه‌ی موردعلاقه خود را بین این هفت دسته‌بندی مختلف دنبال کنند: غذا، تماشا کردن، گوش دادن، خواندن، فروشگاه، بازی‌ها و اجتماعی (Social).

تب تماشا کردن (Watch) شامل محتوایی از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، پرایم ویدیو (Prime Video) و هولو (Hulu) می‌شود، در حالیکه بخش غذا (Food) به شما کمک می‌کند تا دستورپخت‌ها و رستوران‌های جدیدی را بیابید و بخش گوش دادن (Listen) برای پیدا کردن آهنگ‌ها یا پادکست‌های جدید کاربرد دارد. با کلیک بر روی یکی از مواردی که در صفحات جدید Collections پلی استور مشاهده می‌کنید، به بخش مربوط به آن مورد خاص در برنامه‌ای که روی گوشی شما نصب شده است، هدایت خواهید شد و دیگر نیازی به باز کردن جداگانه‌ی برنامه و پیدا کردن دستی بخش موردنظر خود ندارید.

پلی استور همچنین امکان انتخاب چند فیلتر مختلف در بخش بازی‌ها را در دسترس قرار می‌دهد و می‌توانید چند ژانر و موضوع موردعلاقه‌ی خود را به‌طور همزمان انتخاب کنید تا با پیشنهادات بهتر و شخصی‌سازی‌شده‌تری روبه‌رو شوید.

گوگل ویژگی های جدید پلی استور را معرفی کرد

گوگل در نسخه‌ی جدید پلی استور به کاربران این امکان را می‌دهد تا نوع محتوایی را که در برگه‌ی جدید Collections می‌بینند و برنامه‌های مجاز در گروه‌بندی‌های آن را به‌طور جداگانه انتخاب کنند. این‌طور که شواهد حاکی است، گوگل برنامه دارد در آینده ویژگی Collections را با بخش‌های سلامت و تناسب اندام، ورزش و سفر و رویدادها گسترش دهد.

گوگل ویژگی های جدید پلی استور را معرفی کرد

گوگل پلی گیمز (Google Play Games) کامپیوتر نیز دست‌خوش تغییرات جدیدی می‌شود و حالا به کاربران اجازه‌ی تجربه‌ی همزمان ۴ بازی با کامپیوترهای ویندوزی را می‌دهد. گوگل سیستم پاداش Play Points خود را هم در آمریکا، بریتانیا، ژاپن، کره و تایوان به‌روز می‌کند و کاربران این کشورها اکنون واجد شرایط کسب دستگاه‌های پیکسل و محصولات گیمینگ برند ریزر (Razer) هستند.

گوگل ویژگی های جدید پلی استور را معرفی کرد

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید پلی استور گوگل از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد؛ این پلتفرم اکنون از هوش مصنوعی مولد برای مقایسه‌ی برنامه‌ها با یکدیگر به‌کمک بررسی‌های خلاصه‌شده و پاسخ‌گویی به سؤالات متداول به‌لطف اطلاعات ارائه‌شده توسط توسعه‌دهندگان بهره می‌برد.

پلی استور در ژاپن به‌زودی تب اختصاصی «Comics» را نیز دریافت می‌کند و کاربران در این بخش قادر به مشاهده‌ی پیش‌نمایش‌های مانگاها و همچنین تریلرها و رویدادهای زنده خواهند بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *