Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

جوراب های هوشمند Milbotix به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

جوراب های هوشمند Milbotix به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گجت‌های هوشمند، یکی از مورد توجه‌ترین محصولات دنیای تکنولوژی در این روزها به شمار می‌آیند. اما آیا تاکنون در مورد جوراب‌های هوشمند نیز چیزی شنیده‌اید؟ دکتر زیک استیر (Zeke Steer) از ابتلاء مادربزرگش به بیماری “زوال عقل” و بروز برخی از ناراحتی‌ها مانند “اضطراب و پرخاشگری” در وی، برای اختراع جوراب های هوشمند “Smart Socks Milbotix” الهام گرفت. عملکرد این گجت‌ها بر مبنای الگوریتم‌های هوش مصنوعی صورت می‌پذیرد. جوراب های هوشمند Milbotix، قابل شستشو (در ماشین لباس‌شویی) هستند و به هیچگونه باتری یا منبع تغذیه خارجی وابستگی ندارند!

بر اساس گزارش سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS)، در این کشور بیش از 944000 نفر به زوال عقل مبتلاء هستند. به‌طور کلی در بریتانیا، از هر 11 نفر با سن بیشتر از 65 سال، 1 نفر به زوال عقل مبتلا است و با افزایش شاخص “امید به زندگی” انتظار می‌رود که این آمار با افزایش قابل توجهی مواجه شود. سرویس بهداشت ملی بریتانیا بر این باور است که آمار مبتلایان به زوال عقل تا سال 2030 میلادی، از 1 میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

جوراب های هوشمند Milbotix به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

جوراب های هوشمند Milbotix

جوراب های هوشمند Milbotix به عنوان نوعی از جوراب طبی در نظر گرفته می‌شوند. این جوراب‌ها به منظور “تشخیص ناراحتی” در مبتلایان به بیماری‌های “اوتیسم و زوال عقل” طراحی شده‌اند. جوراب‌های “Smart Socks Milbotix” قادرند تا عملکرد منحصر به فردی را در مراکز مراقبتی (مانند خانه سالمندان) یا حتی در خانه‌های شخصی مبتلایان (که ممکن است دسترسی دائمی به خدمات پزشکی یا مراقب‌های اولیه نداشته باشند) از خود به نمایش بگذارند.

جوراب های هوشمند Milbotix به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

ژاکی آرنولد (رئیس بخش خدمات مشتریان در کمپانی Milbotix) اظهار کرد:

جوراب های هوشمند Milbotix به عنوان یکی از راحت‌ترین گجت‌های هوشمند پوشیدنی در بازار فعلی به شمار می‌آیند. این جوراب‌های هوشمند در مقایسه با مچ‌بندهای حفاظتی یا سایر انواع پوشیدنی‌ها، استفاده بسیار آسانی دارند و مبتلایان به اوتیسم یا زوال عقل قادرند بدون هیچگونه دردسر و ناراحتی از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، اطرافیان بیمار، برای استفاده از این جوراب‌ها با هجمه‌هایی از قضاوت سایر اعضاء جامعه مانند “اذیت شدن بیمار” مواجه نخواهند شد.

آزمایشات موفقیت‌آمیز در سراسر بریتانیا

با استناد به یک گزارش منتشرشده، در حال حاضر، جوراب های هوشمند Milbotix در مراکز مراقبتی واقع در شهرستان دورست (Dorset واقع در جنوب غربی انگلستان) در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند. این گجت‌های هوشمند به چندین حسگر مجهز هستند و عملکرد خود را با استفاده از یک اپلیکیشن ساده در گوشی‌های هوشمند، ارائه می‌دهند. حسگرهای تعبیه‌شده در این جوراب‌ها، داده‌های فیزیولوژیکی را از مچ پا بیمار جمع‌آوری کرده و به اپلیکیشن منتقل می‌کنند. سپس این داده‌ها به یک پلت‌فرم ابری منتقل می‌شوند و در آنجا الگوریتم‌های یادگیری ماشینی (ML) به تحلیل و پردازش اطلاعات دریافت شده می‌پردازند.

همچنین مطالعه کنید
با استفاده از گوشی خود می‌توانید بیماری های پوستی را تشخیص دهید

جوراب های هوشمند Milbotix به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی Milbotix (که در انتظار ثبت اختراع هستند) احتمال ناراحتی در مبتلایان به اوتیسم و زوال عقل را تخمین می‌زنند. هنگام تشخیص هرگونه ناهنجاری در الگوریتم‌های هوش مصنوعی، سریعاً یک اعلان به اپلیکیشن نصب شده روی گوشی کاربر ارسال می‌شود. این اعلان به تیم مراقبت اجازه می‌دهد تا مداخله کرده و برای رفع ناراحتی مبتلایان، اقدامات لازم را انجام دهد.

جوراب‌های میلبوتیکس به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

طبق گزارشات ارائه شده، مراکز مراقبتی تحت نظارت “Southern Healthcare” از جمله مرکز مراقبتی The Old Rectory در شهر اکستر (Exeter) بر اساس آزمایشاتی که روی مبتلایان به اوتیسم و زوال عقل انجام داده‌اند، از سهولت استفاده از جوراب های هوشمند Milbotix ابراز رضایت کرده‌اند.

آقای پایپر (مبتلاء به زوال عقل) که از اواخر سال 2020 میلادی در مرکز مراقبتی “The Old Rectory” تحت نظارت است، در مصاحبه خود با خبرگزاری BBC اظهار کرد:

من مشکلی با “موش آزمایشگاهی” شدن ندارم و از آزمایش هر وسیله‌ای که به زندگی من بهبود می‌بخشد و به انجام فعالیت‌های روزانه من سهولت می‌بخشد، خوشحال می‌شوم!

دکتر زیک استیر (مدیر عامل Milbotix) تاکید کرد که نسخه فعلی جوارب های هوشمند Milbotix نتیجه “تحقیق، مشاوره و گذراندن تمامی مراحل توسعه یک گجت پوشیدنی” است. عرضه این جوراب‌های هوشمند برای سال 2024 میلادی برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر، این جوراب‌های هوشمند در انتظار تخصیص بودجه تحت برنامه “مراقبت اجتماعی دیجیتالی” می‌باشند.

جوراب‌های میلبوتیکس به کمک مبتلایان به زوال عقل و اوتیسم می‌آیند!

دکتر استیر در ادامه اظهار داشت:

جوراب های هوشمند Milbotix  با استقبال و رضایت خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی مواجه شده‌اند. من برای دیدن تاثیرات بالقوه این جوراب‌های هوشمند در “ارائه هشدارهای اولیه برای بی‌قراری و سقوط مبتلایان، یاری رساندن به کارکنان مراکز مراقبتی در جهت مداخله زودهنگام و حمایت از افرادی که تمایل به حفظ استقلالشان در خانه شخصی خود را دارند” بی‌صبرانه منتظر هستم.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>