جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تبدیل پناهگاه عظیم نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به یک پارک کوهستانی درون شهری!

تبدیل پناهگاه عظیم نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به یک پارک کوهستانی درون شهری!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پناهگاه سنت پائولی در طول جنگ جهانی دوم برای محافظت از ساکنان هامبورگ در برابر حملات بمباران متفقین به کار می‌رفت. این سازه عظیم که زمانی نماد ایدئولوژی نازی‌ها بود، اکنون توسعه و تغییر بلندپروازانه جدیدی را در فضای هتل و رستوران پر از سبزه مرسوم، و همچنین پارک بزرگ و «مسیر کوهستانی»، دریافت کرده است.

سنگر سنت پائولی که در ابتدا با نام فلاکتورم چهارم شناخته می‌شد و اکنون معمولاً با عنوان هوچبونکر یا پناهگاه بلند معرفی می‌شود، در سال 1942 توسط کارگران اجباری ساخته شد. ظرفیت رسمی این بنا 18000 نفر بود اما برای پناه دادن به 25000 ساکن هامبورگ در یک زمان استفاده می‌شد. پس از پایان جنگ، متفقین در واقع قصد داشتند آن را به عنوان بخشی از یک طرح بزرگ‌تر غیر نازی‌سازی منفجر کنند، اما به دلیل دیوارهای ضخیم و موقعیت مرکزی آن، انجام این کار ناامن تلقی می‌شد.

تبدیل پناهگاه عظیم نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به یک پارک کوهستانی داخل شهر!

در سال‌های پس از جنگ که با آن ساختار هولناک در یک منطقه شلوغ هامبورگ گیر کرده بود، مردم محلی از آن به‌عنوان مرکز هنری و فرهنگی، و همچنین یک مکان موسیقی و مرکز رویدادها به خوبی استفاده کردند. اینها باقی مانده‌اند اما اکنون یک بخش بزرگ بر روی دیوارهای پناهگاه بیرونی نصب شده است که وزنی برابر با 60 هواپیمای ایرباس A380 دارد و توسط 16 ستون فولادی عظیم پشتیبانی می شود. این قسمت اضافی شامل پنج طبقه جدید بوده و ارتفاع سنگر از سطح زمین را از 35 متر (114 فوت) به 58 متر (190 فوت) افزایش می‌دهد. این ساختمان و بخش افزوده شده اکنون یک هتل جدید، رستوران، کافه و چندین سالن اجتماعاتی را شامل می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است:

فضای تفریحی عمومی تعدادی از جنبه های اکولوژیکی، فرهنگی و تاریخی را ترکیب می‌کند. این امر به این دلیل است که علاوه بر باغ شهری دیدنی، در اطراف این بنای تاریخی فضاهایی برای فرهنگ منطقه، مناطق نمایشگاهی، امکانات باغبانی شهری، محل اقامت برای دارندگان بورس تحصیلی و هنرمندان، یک سالن مدرن شامل سه میدان برای رویدادهای ورزشی و فرهنگی مدارس و یک هتل وجود دارد. علاوه بر این، این مکان برای اولین بار دارای یک مرکز یادبود و اطلاعات نیز هست؛ ابتکاری برای بزرگداشت قربانیان رژیم نازی و جنگ جهانی دوم در مرکز کنترل سابق آن‌ها و همچنین در سایر مکان‌های موجود این بنا.

تبدیل پناهگاه عظیم نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به یک پارک کوهستانی داخل شهر!

در کنار مناطق داخلی، حدود 23000 درخت و گیاه در پناهگاه کاشته شده است که یک پارک روی پشت بام به مساحت 2.5 هکتار (1 هکتار) تشکیل می‌دهند و ورود به آن برای بازدیدکنندگان رایگان است. برای رسیدن به آن، باید در مجموع از 335 پله بالا رفت یا در امتداد یک “مسیر کوهستانی” پر پیچ و خم 560 متری (تقریباً 1900 فوتی) در حواشی بیرونی قدم زد و مناظر شهر را تماشا کرد؛ یک آسانسور نیز برای افرادی که توانایی به اتمام رساندن این فتح را ندارند تعبیه شده است.

تبدیل پناهگاه عظیم نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به یک پارک کوهستانی داخل شهر!

گیاهان کاشته شده شامل درختان میوه، انواع درختچه‌، کاج، افرا و بوته‌های پیچک و گل رز است. گیاهان بزرگتر به طور ایمن لنگر انداخته شده اند تا از آنها در برابر وزش باد محافظت شود و تیمی از منظره سازان با کوهنوردان صنعتی وظیفه دارند تا همه آن‌ها را حفظ کنند. یک سیستم آبیاری و زهکشی با دمای کنترل شده نیز تعبیه شده است که جریان آب باران را مدیریت می‌کند.

توسعه مجدد پناهگاه سنت پائولی توسط Matzen Immobilien KG با بودجه تقریباً 100 میلیون یورو (110 میلیون دلار آمریکا) رهبری شد. پروژه دیگری که تا حدودی مشابه همین مورد است در نقطه‌ای دیگر از هامبورگ به نام پناهگاه انرژی در حال راه‌اندازی است.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *