جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

استقرار یک باتری گرانشی در معدن ۱۶۴۰ فوتی ایتالیا توسط شرکت Energy Vault!

استقرار یک باتری گرانشی در عمق 500 متری در ایتالیا!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دو شرکت Energy Vault و Carbosulcis اعلام کرده‌اند که در ساخت یک پروژه ذخیره‌سازی انرژی گرانشی هیبریدی ۱۰۰ مگاواتی برای تسریع مرکز فناوری بدون کربن در بزرگترین سایت معدن سابق زغال‌سنگ ایتالیا در ساردینیا، همکاری می‌کنند.

Energy Vault در راه‌حل‌های ذخیره انرژی پایدار در مقیاس شبکه نقش‌آفرینی می‌کند، در حالی که Carbosulcis یک شرکت معدن زغال‌سنگ است که متعلق به منطقه خودمختار ساردینیا است.

این همکاری برای توسعه یک سیستم ذخیره انرژی گرانشی هیبریدی ۱۰۰ مگاواتی است، راه حلی که توسط Energy Vault برای معادن زیرزمینی طراحی شده است و اجزای ذخیره‌سازی گرانشی و باتری‌های آن‌ها را بایکدیگر جفت می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی Energy Vault، دستگاه‌های مربوط به ذخیره انرژی به این روش در ۱۶۴۰ فوتی (۵۰۰ متر) شفت معدن مستقر خواهد شد. واحد ذخیره‌سازی با استفاده از نرم‌افزار مدیریت انرژی اختصاصی VaultOS توسعه خواهد یافت.

راه‌حل Energy Vault برای ذخیره‌سازی انرژی گرانشی هیبریدی

طبق بیانیه مطبوعاتی Energy Vault، این پروژه برای تبدیل هدفمند معدن زغال سنگ توسط دولت ساردینیا به یک مرکز فناوری بدون کربن ضروری است.

قابلیت تولید انرژی با انتشار کربن‌دی‌اکسید کم یا صفر برای شرکت‌های موجود کم‌کم مهیا می‌شود و نیز شرکت‌های جدیدی را که علاقه‌مند به فعالیت‌های فناوری هستند، به این حوزه جذب می‌کند.

به گفته این شرکت، راه حل ذخیره انرژی از فناوری گرانش Energy Vault EV0 از طریق استفاده از هیدرولیک پمپ‌شده چند واحدی جدید مبتنی بر آب انجام می‌شود.

این سیستم، فناوری ذخیره‌سازی انرژی آبی پمپ شده را با فناوری ذخیره‌سازی انرژی گرانشی Energy Vault ترکیب می‌کند و به شرکا اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زیرزمینی این مکان را به عنوان یک معدن زغال‌سنگ بازنشسته تغییر کاربری دهند.

طراحی این راه‌حل برای بهره‌مندی کامل از مساحت و موقعیت چاه معدن، به ویژه عمق ۱۶۴۰ فوتی که در آن برنامه‌ریزی شده است، بهینه خواهد شد.

قرارداد اجاره زمین ثبت شده و نصب اولین اجزای گرانشی چندواحدی قرار است در سپتامبر ۲۰۲۴ با آزمایش جزء زیرزمینی سیستم ذخیره انرژی هیبریدی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود، آغاز شود.

اهداف و برنامه‌های معدن ساردینیا

معدن Nuraxi Figus Carbosulcis، واقع در جزیره ساردینیا در ایتالیا، در حال حاضر قرار است تا پایان سال ۲۰۲۶ بازنشسته شود.

دولت منطقه‌ای ساردینیا قصد دارد این سایت را به یک مرکز فناوری با حداقل تأثیر زیست‌محیطی تبدیل کند که به تغییر صنعتی و اقتصادی این منطقه‌ای که به شدت تحت تأثیر پایان تولید زغال سنگ است، کمک می‌کند.

علاوه بر این، سیستم ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی به تثبیت شبکه برق جزیره کمک می‌کند و برنامه‌هایی برای ارسال انرژی تجدیدپذیر برای کمک به پاسخگویی به تقاضای بالا در ساعات اوج بار دارد که در عین حال به استفاده محلی بیشتر از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ساردینیا، کمک خواهد کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، مالکیت و مدیریت این سایت کاملاً متعلق به Energy Vault خواهد بود.

فرانچسکو لیپی، مدیر اجرایی Carbosulcis گفت:

ما در مورد راه حل ترکیبی ذخیره انرژی خلاقانه پیشنهاد شده توسط Energy Vault، از جمله فناوری ذخیره انرژی گرانشی زیرزمینی، که در کنار هم آزمایشش خواهیم کرد بسیار هیجان‌زده هستیم. این فناورزی می‌تواند به یکی از راه حل‌های حمایت از پروژه ما برای تبدیل معدن به یک مرکز فناوری جدید تبدیل شود.

فرانچسکو لیپی افزود:

این پروژه استفاده محلی از انرژی‌های تجدیدپذیر را به حداکثر می‌رساند و در عین حال خدماتی را ارائه می‌دهد که پایداری شبکه برق در ساردینیا را بهبود می‌بخشد.

مارکو تروزین، مدیر ارشد بازرگانی و محصولات، Energy Vault گفت:

ما معتقدیم که این کاربرد هیجان‌انگیز راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی ما، از جمله استفاده جدید از فناوری ذخیره‌سازی انرژی گرانشی با استقرار آن در زیر زمین، می‌تواند پتانسیل زیادی برای کارکرد‌های آینده داشته باشد.

این دومین استقرار سیستم ذخیره انرژی هیبریدی توسط Energy Vault پس از پروژه Calistoga PG&E در شمال کالیفرنیا، بزرگترین ریزشبکه سبز در جهان است که هیدروژن سبز را با باتری‌های لیتیوم یونی جفت می‌کند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *