جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
شیائومی ربات انسان‌نمای «سایبروان» را در خط تولید خود به کار می‌گیرد!

شیائومی ربات انسان‌نمای «سایبروان» را در خط تولید خود به کار می‌گیرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سال ۲۰۲۲ میلادی بود که شیائومی به‌صورت رسمی از اولین ربات انسان‌نمای خود به نام «سایبروان» (CyberOne) رونمایی کرد. این ربات که طبق گزارش‌ها مجهز به محرک‌هایی با توان بالاست، به جمع ربات‌های سری سایبر شیائومی، یعنی سگ‌ رباتیک CyberDog و CyberDog 2 می‌پیوندد.

اکنون به نظر می‌رسد تیم رباتیک شیائومی با طرحی چندمرحله‌ای قصد استفاده از ربات انسان‌نمای سایبروان را در خط تولید خود دارد. به گفته‌ی این غول فناوری چینی، هوش ربات‌ها می‌تواند در سناریوهای خاص فرآیند تولید استفاده شود.

بر اساس گزارشات جدید، شیائومی ساخت یک پلتفرم منبع‌باز از طریق نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی را در نظر دارد. این کمپانی در حال توسعه‌ی فناوری لازم برای ساخت نسخه‌ی هوشمندتر و توانمندتر ربات انسان‌نمای سایبروان است و می‌خواهد آن را در بخش‌های مختلف خط تولید خود نظیر ماشین‌آلات، قطعات الکترونیکی، هوش مصنوعی و خودرو مورداستفاده قرار دهد. انتظار می‌رود این پروژه به اولین پروژه‌ی توسعه، ساخت و نمایش کاربرد ربات‌های انسان‌نما در پکن تبدیل شود.

شیائومی ربات انسان‌نمای «سایبروان» را در خط تولید خود به کار می‌گیرد!

ربات انسان‌نمای سایبروان به بازوها و پاهای پیشرفته‌ای مجهز است و می‌تواند تعادل حرکتی خود را روی دو پا حفظ کند و به حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری برسد. شیائومی همچنین از توانایی تشخیص احساسات انسانی این ربات پرده برداشته است. طبق گفته‌های شیائومی، سایبروان حتی قادر است نسخه‌ای سه‌بعدی از محیط واقعی اطراف را به‌صورت مجازی بسازد و چندین فناوری پیشرفته را به کار بگیرد.

قد این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن ۵۲ کیلوگرم است. طول بازوهای سایبروان نیز به ۱۶۸ سانتی‌متر می‌رسد. علاوه‌ بر این، ربات انسان‌نمای شیائومی تا ۲۱ درجه‌ آزادی عمل حرکتی دارد و در هر درجه به سرعت پاسخ‌گویی ۰٫۵ میلی‌ثانیه‌ای دست می‌یابد که به‌لطف آن می‌تواند حرکات انسان را به‌طور کامل شبیه‌سازی کند. با کمک الگوریتم کنترل حرکت دوپا شیائومی، حالت پیاده‌روی سایبروان به‌گونه‌ای تنظیم شده است که هم طبیعی و هم پایدار باشد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *