Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پیشرفت چشمگیر ربات «اپتیموس» تسلا را در این ویدیوی جدید ببینید!

پیشرفت چشمگیر ربات «اپتیموس» تسلا را در این ویدیوی جدید ببینید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نسل دوم اپتیموس (Optimus)، ربات انسان‌نمای ایلان ماسک، دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده و به جای تلوتلو خوردن‌ها و لغزش‌های نمونه‌ی اولیه، فرم چابک و باوقاری به‌دست آورده است. اپیتموس نسل 2 که به‌تازگی توسط تسلا رونمایی شده، از نظر توانایی و پیچیدگی توانسته یک گام روبه‌جلو بردارد. تسلا با این ربات اکنون وعده‌ی آینده‌ای را می‌دهد که در آن، اپتیموس پا به بیرون کارخانه‌ها گذاشته و شاید حتی وارد زندگی روزمره‌ی ما نیز بشود! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این ربات انسان‌نمای پیشرفته با اِروتِک همراه باشید.

ایلان ماسک اخیراً ویدیوی جدیدی را در توییتر منتشر کرده که آخرین نسخه‌ی ربات انسان‌نمای تسلا را به نمایش می‌گذارد. این ویدیو نشان می‌دهد که نسل دوم ربات اپتیموس نسبت به نسل قبلی خود که در ماه مه سال جاری میلادی رونمایی شد، به شکل چشمگیری ارتقا یافته است. این پیشرفت استثنایی ربات انسان‌نمای اپتیموس را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

دیگر خبری از ظاهر قدیمی و صنعتی نسخه‌های قبلی اپتیموس نیست و نسل دوم این ربات از بدنه‌ای که ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پیشین است، بهره می‌برد. این ربات همچنین دارای پاهای مشابه انسان‌ها اما با مفصل‌بندی پیشرفته است. ظاهر جدید اپتیموس تنها جنبه‌ی تزئینی ندارد، بلکه باعث افزایش ۳۰ درصدی سرعت راه رفتن این ربات شده و پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه‌ی پیشین اپتیموس و سرعت پایینش دارد.

این ویدیو همچنین شامل بخش خاصی است که در آن، اپتیموس ادای رقص معروف ایلان ماسک هنگام نمایش‌های بزرگ تسلا را درمی‌آورد. حرکات این ربات همچنان نرمی و روانی لازم را ندارد و کمی خشک است اما این موضوع می‌تواند با توسعه‌های بیشتر در آینده بهتر شود.

ایلان ماسک برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ میلادی از ربات اپتیموس رونمایی کرد و گفت که هدف اصلی این ربات «حذف کردن کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده» است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ بود که تسلا نمونه‌ی اولیه‌ی اپتیموس را به نمایش درآورد و کمی بعدتر و در ماه مه سال ۲۰۲۳ با دستی پر، جزئیات بیشتری را از توسعه‌ی اپتیموس به اشتراک گذاشت.

همچنین مطالعه کنید
کوه ساخته دست بشر، بازدیدکنندگان موزه را دعوت می‌کند تا قله‌های آن را فتح کنند!

این ویدیوی جدید نشان می‌دهد که ربان انسان‌نمای اپتیموس تعادل و کنترل بدن خود را افزایش داده است و می‌تواند طبیعی‌تر و با وقار بیشتری حرکت کند.

شاید چشمگیرترین پیشرفت اپتیموس به «دستان کاملاً جدید» او اختصاص داشته باشد. نسل ۱ اپتیموس حتی با انجام کارهای ساده و دستکاری اشیا مشکل داشت اما نسل ۲ اپتیموس قادر به تکان دادن و جابه‌جایی اشیا با ظرافت غافلگیرکننده‌ای است. نحوه‌ای که اپتیموس در این ویدیو تخم مرغی را به‌دست می‌گیرد، نشان‌دهنده‌ی افزایش مهارت و بهبود ظرافت این ربان انسان‌نماست و راه را برای کاربردها و قابلیت‌های گسترده‌تر در آینده هموار می‌سازد.

ماسک امید زیادی به اپتیموس دارد و بر این باور است که این ربان انسان‌نما در آینده از نظر ارزش کلی، از تجارت خودرو و فناوری کاملاً خودران تسلا پیشی خواهد گرفت. او در جریان رونمایی از اپتیموس خاطرنشان کرد:

«آن‌هایی که بصیر هستند یا با دقت گوش می‌دهند، می‌دانند که اپتیموس در نهایت ارزش بیشتری نسبت به تجارت خودرو و رانندگی خودران خواهد داشت. این اعتقاد راسخ من است.»

مدیرعامل تسلا همچنین پیش‌بینی می‌کند که اپتیموس در آینده قادر به انجام کارهای مختلفی مانند آوردن مواد غذایی، انجام خریدها یا حتی بازی کردن خواهد بود.

ربات اپتیموس تسلا هنوز در دست توسعه قرار دارد اما همچنان موفق به ایجاد علاقه و هیجان بسیار زیادی بین طرفداران و منتقدان شده و توجه‌ها را معطوف به پیشرفت روزافزون خود کرده است.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>