جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ناسا با یکی از غول‌های انرژی برای حفاری منابع پنهان ماه و مریخ همکاری می‌کند!

ناسا با یکی از غول‌های انرژی جهان برای حفاری منابع پنهان ماه و مریخ همکاری می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپاتی بریتیش پترولیوم (BP) و ناسا توافقنامه‌ای را برای اکتشاف کیهان و پیشبرد فناوری تولید انرژی در زمین امضا کردند. جالب اینجاست که فناوری‌های شرکت BP ممکن است روزی حفاری در مریخ یا ماه برای دست‌یابی منابع پنهان آن‌ها را امکان‌پذیر کند.

بریتیش پترولیوم تجربه انجام عملیات در محیط‌های سخت و دورافتاده زمین را دارد، در حالیکه ناسا مریخ نوردها را در فواصل دوردست بر روی مریخ عملیاتی کرده است.

گیووانی کریستوفولی، معاون ارشد ریاست در BP، گفت:

هر دو شرکت BP و ناسا دارای تخصص فنی و عمیق در محیط‌های سخت کاری هستند، یکی در اعماق اقیانوس و دیگری بر روی ماه! به اشتراک گذاشتن آنچه می‌دانیم با یکدیگر به ما کمک خواهد کرد تا مشکلات پیچیده مهندسی را سریع‌تر حل کنیم، به این معنی که می‌توانیم روی ایمن نگه داشتن جریان انرژی و ارائه مقادیر بالاتر از آن با انتشار کمتر مواد مضر برای محیط‌زیست متمرکز شویم.

این قرارداد تحت توافقنامه قانون فضایی قرار می‌گیرد که به ناسا اجازه می‌دهد با نهادهای مختلف برای پیشبرد اهداف ماموریت‌های خود همکاری کند.

منابع پنهان در ماه و مریخ

این مشارکت آنها را قادر می‌سازد تا قبل از ترک زمین، فناوری جدید را روی مریخ آزمایش کنند. اینجاست که مدل‌سازی و شبیه‌سازی دیجیتال وارد می‌شود. این توافقنامه استفاده از مدل‌ها و شبیه‌سازی‌های دیجیتالی را برای تجسم تجهیزات در مکان‌های چالش‌برانگیز و دوردست ممکن می‌سازد.

این به مهندسان و دانشمندان اجازه می‌دهد تا تجهیزات جدید را در شرایطی مشابه آنچه در 14000 فوت زیر زمین یا یک میلیون مایل دورتر در سیاره دیگری با آن روبه‌رو می‌شوند، آزمایش کنند.

یافته‌های علمی اخیر نشان می‌دهد که مقادیر زیادی از آب می‌تواند در اعماق مریخ به دام افتاده باشد. جالب اینجاست که این منبع آب زیرزمینی به‌طور بالقوه می‌تواند کل سیاره را با اقیانوسی به عمق یک مایل پوشش دهد!

در حالیکه این کشف هیجان‌انگیز است، اما این آب در اعماق باقی خواهند ماند. این یک چالش مهم برای اکتشافات انسانی است زیرا به قابلیت‌های حفاری پیشرفته نیاز دارد.

از طریق این همکاری، ناسا ممکن است فناوری دسترسی و استخراج آب از این مخازن بالقوه در اعماق مریخ را برای سکونت انسان در آینده توسعه دهد.

از طرف دیگر، ممکن است به استخراج منابع ماه مانند آب یخ‌زده که برای وجود انسان و تولید سوخت موشک مهم است، کمک کند. همچنین گزارش شده است که ماه دارای منابع فلزی فراوانی مانند آهن، تیتانیوم و آلومینیوم نیز هست.

نتیجه همکاری ناسا با BP

انتظار می‌رود این همکاری باعث پیشرفت در راه‌حل‌های تامین انرژی مبتنی بر زمین و ابتکارات پروازهای فضایی انسانی با هدف قرار دادن ماه و مریخ شود.

همچنین این همکاری ممکن است راه را برای تحقیق و توسعه مشترک در ساختار هیدروژن، سلول‌های سوختی احیاکننده، باتری‌های با ظرفیت بالا، انرژی خورشیدی و انرژی هسته‌ای در مقیاس کوچک هموار کند.

کن نگوین، مدیر برنامه فنی اصلی در BP، در بیانیه مطبوعاتی گفت:

BP میراثی افتخارآمیز از نوآوری‌های تکنولوژیکی ایجاد کرده است زیرا ما انرژی مورد نیاز جهان امروز را تامین کرده و به‌طور همزمان در سیستم‌های انرژی آینده نیز سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

نگوین افزود:

از آنجایی که ناسا به دنبال حضور پایدار در ماه و مریخ است، ما این همکاری را یک فرصت منحصر به فرد برای BP و ناسا می‌بینیم تا در خط مقدم فناوری‌های دیجیتال که نوآوری های بیشتری در انرژی و فضا ایجاد می کند، در کنار هم فعالیت کنند.

بر اساس گزارش گاردین، توافق BP و ناسا در پی حمایت آژانس فضایی بریتانیا از تحقیقات رولز رویس در مورد رآکتورهای هسته‌ای در مقیاس کوچک برای اکتشاف ماه صورت گرفت.

جالب است که ببینیم این همکاری جدید چه چیزهایی را به ارمغان خواهد آورد.

منبع: Interesting engineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *