جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پیکسل 9 پرو XL گوگل یا آیفون 15 پرو مکس؟ دوئل پرچمداران!

پیکسل 9 پرو XL گوگل یا آیفون 15 پرو مکس؟ دوئل پرچمداران!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رقابت بین گوشی‌های هوشمند پرچمدار اغلب به وفادار ماندن به برند یا ترجیحات شخصی افراد ختم می‌شود، اما پیکسل 9 پرو XL گوگل و آیفون 15 پرو مکس قابلیت‌هایی خاص و جذاب را ارائه می‌دهند که ممکن است نظر خریدارانی که هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند را به سمت خود متمایل کنند. هر دو گوشی اشاره‌شده، طراحی ممتاز، فناوری پیشرو و عملکردی قدرتمند را ارائه می‌کنند. در این مقایسه جامع، طراحی، نمایشگر و نرم‌افزار، عملکرد و باتری و دوربین‌ها را تک‌به‌تک بررسی کرده تا برنده این رقابت نفسگیر را مشخص کنیم. با اِروتِک همراه باشید.

گوگل پیکسل 9 پرو XL یا آیفون 15 پرومکس: کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

طراحی

فلسفه پشت طراحی هر دو گوشی نشان‌دهنده اکوسیستم بزرگ مرتبط با آن‌هاست. پیکسل 9 پرو XL گوگل یک طراحی مدرن و آراسته از خود به نمایش می‌گذارد. هم در قاب پشتی و هم در جلو، این گوشی با گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت شده و بدنه آن نیز از جنس آلومینیوم است. همچنین جزیره دوربین افقی گوگل هم در پرچمدار جدید این کمپانی حفظ شده و امضای ظاهری آن را حفظ کرده است. از سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس همان زبان طراحی تثبیت‌شده اپل را داشته و از یک قاب تیتانیومی و شیشه ساخت کورنینگ در قاب پشتی و پنل جلویی بهره می‌برد. تغییر جنس قاب به تیتانیوم، مقاومت گوشی را تقویت کرده و حس سبک‌تر بودن را در مقایسه با مدل‌های قبلی ایجاد می‌کند.

شباهت‌ها:

  • استفاده هر دو گوشی از شیشه‌های محافظ باکیفیت با استحکام بالا و در عین حال شفافیت و براقی زیاد
  • تجهیز هر دو دستگاه به استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار (البته آیفون مقاومت بهتری در برابر آب از خود نشان می‌دهد؛ مقاومت تا عمق 6 متری برای 30 دقیقه در مقابل عمق 1.5 متری گوشی پیکسل!)

تفاوت‌ها:

  • پیکسل 9 پرو XL با یک نمایشگر 6.8 اینچی کمی بزرگتر از آیفون 15 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی است.
  • بهره‌مندی آیفون از قاب تیتانیومی باعث شده است در در مقایسه با قاب آلومینیومی پیکسل، سبک‌تر و در عین حال محکم‌تر باشد.

مزیت‌ها:

انتخاب بین طراحی دو گوشی نسبی است. پیکسل 9 پرو XL طراحی کاربردی‌تر و فناوری‌محورتری دارد و از محافظت گوریلا گلس هم بهره می‌برد. در مقابل، آیفون 15 پرو مکس به لطف قاب تیتانیومی و طراحی تر و تمیز خود حس لوکس بودن را به کاربر منتقل می‌کند. برای کسانی که به استفاده از مواد برتر و وزن کمتر اهمیت بیشتری می‌دهند، آیفون گزینه بهتری است.

کدام‌یک بهتر است؟

در این بخش آیفون 15 پرو مکس، پیکسل 9 پرو XL را با توجه به کیفیت ساخت بی‌نظیر و حس سبک‌تر بودن (به دلیل استفاده از تیتانیوم) شکست می‌دهد.

گوگل پیکسل 9 پرو XL یا آیفون 15 پرومکس: کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

نمایشگر، رسانه و نرم‌افزار

نمایشگر نقشی محوری در ارائه یک تجربه همه‌جانبه به کاربران دارد. پیکسل 9 پرو XL با یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی اولد LTPO عرضه می‌شود و از نرخ رفرش 120 هرتزی، +HDR10 و حداکثر روشنایی 3000 نیتی پشتیبانی می‌کند. در سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس به یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی سوپر رتینا XOR اولد LTPO، با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز شده است، اما از فناوری دالبی ویژن هم بهره می‌گیرد و حداکثر روشنایی آن نیزبه 2000 نیت می‌رسد.

شباهت‌ها:

  • هر دو دستگاه دارای نمایشگرهای LTPO اولد با نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​120 هرتزی هستند که انیمیشن‌های روان و اسکرول نرم‌تر را ارائه می‌دهند.
  • قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) در هر دو گوشی‌ موجود است که این اطمینان را می‌دهد که هرگز اعلان‌های مهم را از دست نمی‌دهید.
  • پشتیبانی از قابلیت HDR در هر دو دستگاه در بیشترین حالت ممکن قرار دارد که آنها را برای تماشای ویدیو و بازی‌های موبایل به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

تفاوت‌ها:

  • پیکسل 9 پرو XL با روشنایی 3000 نیتی خود در مقابل روشنایی 2000 نیتی آیفون 15 پرو مکس برتر بود و به همین دلیل می‌تواند در فضای باز بهتر عمل کند.
  • آیفون با بهره‌مندی از دالبی ویژن، دقت و تضاد رنگ برتری را در محتواهایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، ارائه می‌دهد. با این وجود، نقطه قوت پیکسل در تنظیم رنگ خنثی و +HDR10 فوق شفاف (ultra-bright) آن است.

مزیت‌ها:

در زمینه کیفیت نمایشگر، پیکسل 9 پرو XL حداکثر روشنایی بیشتری دارد و برای کسانی که اغلب در محیط‌های باز و پر نور از گوشی خود استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است. اما اگر استفاده از فیلم و سایر محتواها با کیفیت سینمایی برای شما مهم‌تر است، آیفون 15 پرومکس با داشتن قابلیت دالبی ویژن برنده است. در زمینه نرم‌افزار، اندروید 14 پیکسل قابلیت شخصی‌سازی همه‌جانبه‌ای را ارائه کرده، در حالیکه iOS 17 آیفون، تجربه کاربری یکپارچه و روانی را ارائه می‌کند. اما در نهایت، ترجیح شما برای انتخاب میان اندروید و iOS، بر تصمیم شما تاثیرگذار است!

کدام‌یک بهتر است؟

در زمینه روشنایی بیشتر و خوانایی در فضای باز، پیکسل 9 پرو XL گوگل برنده است. از طرف دیگر اما برای استفاده از محتواهای رسانه‌ای و سیستم یکپارچه نرم‌افزاری، آیفون 15 پرومکس پیروز این نبرد است.

گوگل پیکسل 9 پرو XL یا آیفون 15 پرومکس: کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

عملکرد و باتری

وقتی از عملکرد خام سخن می‌گوییم، هر دو تراشه تنسور G4 گوگل در پیکسل 9 پرو XL و A17 پرو اپل در آیفون 15 پرو مکس، تجربه سطح بالایی را به کاربران منتقل می‌کنند؛ با این حال، نقطه تمرکز این دو با یکدیگر متفاوت است. تنسور G4 برای عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی طراحی شده‌ است، در حالیکه A17 پرو روی قدرت کار با پردازنده گرافیکی تمرکز می‌کند تا خروجی‌های بهتری در بازی‌ها و ویدیوها ارائه دهد.

شباهت‌ها:

  • هر دو گوشی عملکردی کم‌نظیر را در کارکردهای روزانه، دستورات چندوظیفه‌ای (Multitasking) و اجرای نرم‌افزارهای سنگین ارائه می‌کنند.
  • هیچ‌ یک از دو دستگاه از حافظه قابل افزایش پشتیبانی نکرده، اما گزینه‌های موجود برای حافظه داخلی آن‌ها کافی است و تا یک ترابایت می‌رود.

تفاوت‌ها:

  • پیکسل 9 پرو XL در تمام نسخه‌های خود یک رم 16 گیگابایتی را جای داده‌ است، در حالیکه آیفون 15 پرومکس تنها محدود به رم 8 گیگاباتی است.
  • A17 پروی آیفون که بر اساس فرآیند 3 نانومتری ساخته شده، در کارایی و مصرف انرژی بهینه‌تر، برنده است و در موارد نیازمند گرافیک بالا مثل بازی کردن هم عملکرد پایدارتری ارائه می‌کند.
  • پیکسل 9 پرو XL از ارتقا به وسیله هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سود می‌برد که به آن قابلیت‌هایی چون پیشنهاد برنامه‌های شخصی‌سازی‌شده و ویرایش عکس هوشمندتر را بخشیده‌ است.

باتری:

  • پیکسل 9 پرو XL با باتری 5060 میلی‌آمپر ساعتی خود ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری 4441 میلی‌آمپرساعتی آیفون دارد. در بخش سرعت شارژ هم پیکسل از با شارژ سیمی 37 واتی از سرعت شارژر 20 واتی آیفون (که در مدت 30 دقیقه آن را به 50 درصد می‌رساند) سریع‌تر است.
  • هر دو دستگاه از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کنند. پیکسل در پیکسل استند خود سرعت شارژ بی‌سیم 23 واتی ارائه می‌دهد و از سوی دیگر، آیفون با MagSafe خود سرعت 15 واتی را تأمین می‌کند.

مزیت‌ها:

آیفون 15 پرو مکس به لطف A17 پرو عملکرد باثبات‌تری در گیمینگ و دستورات سنگین گرافیکی ارائه می‌کند. در سمت دیگر، پیکسل 9 پرو XL با رم بیشتر و قابلیت‌های وابسته به هوش مصنوعی برتر، در دستورات چندوظیفه‌ای (Multitasking) جلوتر است که آن را به انتخاب بهتری برای کاربرانی تبدیل می‌کند که کاربری هوشمند را ترجیح می‌دهند. در مورد عمر باتری هم پیکسل به سبب ظرفیت بیشتر باتری و شارژ شدن سریعترش، برتری دارد.

کدام‌یک بهتر است؟

آیفون 15 پرو مکس عملکرد خام بهتری دارد و با وجود ظرفیت باتری کمتر، مدیریت باتری بهتری ارائه می‌دهد که آن را به برنده این بخش تبدیل می‌کند.

دوربین‌ها

کیفیت دوربین اغلب یک عامل مهم و اثرگذار برای انتخاب گوشی‌های هوشمند است. پیکسل 9 پرو XL یک ماژول سه دوربینه به همراه خود دارد که از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی 48 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی تشکیل شده‌ است. جادوی هوش مصنوعی گوگل در عکاسی هم در این گوشی با قابلیت‌هایی چون Ultra HDR ،Best Take و Zoom Enhance ادامه دارد. در طرف دیگر، آیفون 15 پرو مکس از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی پریسکوپ 12 مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و همچنین از اسکنر عمق TOF 3D LiDAR برخوردار است.

شباهت‌ها:

  • هر دو دستگاه زوم اپتیکال پیشرفته‌، عکس‌ها و کیفیت ویدیوی کم‌نظیری را در شرایط مختلف نور ارائه می‌دهند.
  • فیلم‌برداری 4K در هر دو دستگاه پشتیبانی می‌شود و گزینه‌های اسلوموشن، HDR و با نرخ فریم بالا را هم هر دو دستگاه دارند.

تفاوت‌ها:

  • لنز تله‌فوتوی پریسکوپی 48 مگاپیکسلی پیکسل 9 پرو XL زوم اپتیکال 5 برابر ارائه می‌دهد، اما لنز تله‌فوتوی آیفون محدودتر است. با این وجود، دوربین آیفون از لرزشگیر اپتیکال (OIS) 3D sensor-shift برخوردار است که لرزش‌گیری بهتری دارد.
  • پیکسل مزیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی بیشتری چون Pixel Shift و Zoom Enhance را ارائه می‌کند که برای ثبت سوژه‌های دور یا بهبود جزئیات تصویر پس از ثبت آن سودمند است.
  • آیفون امکان ضبط فیلم فضایی سه‌بعدی را معرفی کرده که به محتوای ویدیویی عمق می‌بخشد تا کاربرانی که به تجربه‌هایی محتوایی همه‌جانبه علاقه دارند، از آن استفاده کنند.

مزیت‌ها:

برای عکاسی، پیکسل 9 پرو XL با نقاط قوت خود در عکاسی محاسباتی و توانایی‌های زوم پیشرفته پیروز است. اما برای کسانی که بیشتر به ویدیو توجه دارند، آیفون 15 پرو مکس با دالبی ویژن HDR خود و ضبط فضایی سه‌بعدی که تجربه ضبط ویدیوب چندمنظوره‌تری را ارائه ‌می‌دهد، برنده است.

کدام یک بهتر است؟

برای عکاسی، پیکسل 9 پرو XL با مزیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و چندمنظوره بودن خود پیشتاز است. برای ضبط ویدیو، آیفون 15 پرو مکس برتری دارد.

گوگل پیکسل 9 پرو XL یا آیفون 15 پرومکس: کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

در نهایت کدام بهتر است؟

هر دو گوشی پیکسل 9 پرو XL و آیفون 15 پرو مکس، دستگاه‌های سطح بالایی هستند که نیازهای مختلف کاربران را برطرف می‌کند. پیکسل 9 پرو XL در قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی، دستورات چندوظیفه‌ای (Multitasking) و چندمنظوره بودن دوربین می‌درخشد و آن را برای کاربرانی که عملکرد هوشمند، شخصی‌سازی و عکاسی سطح بالا را ترجیح می‌دهند به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. در سمت دیگر، نقاط قوت آیفون 15 پرو مکس به اکوسیستم یکپارچه و ساده، قابلیت‌های فیلم‌برداری بی‌نظیر و طراحی ممتاز آن با قاب تیتانیومی برمی‌گردد.

نظر نهایی:

در ارزیابی کلی، آیفون 15 پرو مکس ارزش خرید بیشتری دارد و طراحی ممتاز، نرم‌افزار برتر و عملکردی جامع‌تر را ارائه می‌کند. با این حال، اگر عکاسی و انعطاف اندروید را ترجیح می‌دهید، پیکسل 9 پرو XL گوگل رقیب سرسختی محسوب می‌شود. در نهایت، هر دو دستگاه، محصولاتی خاص و ویژه هستند و انتخاب شما باید با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی شما باشد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *