چندی پیش، بررسی اپلیکیشن گوگل یک مدل هوش مصنوعی جمینای آینده را نشان داد که از تاریخچه جستجوی کاربران برای شخصیسازی خروجی خود استفاده میکند. اکنون گوگل این مدل را رسمی کرده است.
مدل جدید با شخصیسازی یا فقط “Personalization” در انتخابگر مدل کشویی در جمینای نام دارد. همانطور که انتظار میرود این مدل برچسب “تجربی” داشته و امروز برای مشترکین Gemini و Gemini Advanced در وب در دسترس است. این قابلیت “به تدریج” در نسخه گوشی نیز عرضه خواهد شد و به “بیش از 45 زبان” در “اکثر کشورهای جهان” در دسترس خواهد بود، اما نه در منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و بریتانیا!
اگر این مدل را انتخاب کنید، جمینای با برنامهها و سرویسهای گوگل شما ارتباط برقرار میکند که با جستجو شروع میشود تا پاسخهای روشنتری را به شما ارائه دهد که بهطور خاص برای شما طراحی شده است. در حال حاضر، تنها چیزی که این مدل میتواند به آن دسترسی داشته باشد، سابقه جستجوی شما است، اما “در ماههای آینده” به گوگل فوتوز و یوتیوب نیز متصل خواهد شد.
این مدل اکنون در دسترس است برای هر چیزی که بخواهید، درخواست شما را تجزیهوتحلیل کرده و تعیین میکند که آیا سابقه جستجوی شما “میتواند پاسخ را بهبود ببخشد یا نه”. گوگل تاکید میکند که “شما کنترل اطلاعات خود را در دست دارید” و میتوانید اتصال تاریخچه جستجویتان را در هر زمانی با جمینی قطع کنید.
تاریخچه جستجوی شما برای هر درخواست و فرمان استفاده نمیشود و تنها زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که “مدلهای استدلال پیشرفته” Google تشخیص دهند استفاده از آن واقعاً مفید است!
منبع: Gsmarena