استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) با نمایش جدیدی از بازی Avowed در جریان رویداد اخیر «Developer_Direct» مایکروسافت، موفق به جلب نظر بسیاری از مخاطبان شد. کمی بعدتر نیز این استودیو توضیحات بیشتری در رابطه با مکانیسمهای مختلف بازی ارائه داد و اعلام کرد که سیستم محبوبیت و روابط عاطفی بین کاراکترها در این بازی نقشآفرینی وجود ندارند. با این حال، ظاهراً باید انتظار چندین پایانبندی مختلف را برای داستان بازی Avowed داشته باشیم.
کری پتل، کارگردان عنوان نقشآفرینی موردانتظار آبسیدین، در مصاحبهی جدیدی با سایت IGN به تأیید این مسئله پرداخت و گفت که Avowed مشابه بسیاری از بازیهای قبلی این استودیو دارای چندین پایان مختلف خواهد بود. وی پیش از این هم در مصاحبههای قبلی خود از شباهت Avowed به عناوین گذشتهی آبسیدین مانند The Outer Worlds و Fallout: New Vegas صحبت کرده بود، که همگی چندین پایان گوناگون را به بازیکنان ارائه میدادند و چنین رویکردی درخور یک نقشآفرینی دیگر از آبسیدین نیز به حساب میآید.
کارگردان بازی Avowed همچنین دربارهی تصمیمات و تأثیری که بر روی روایت کلی داستان میگذارند، توضیح داد که این موارد بیشتر برای فراهم کردن فرصتهایی برای بازیکنان هستند تا بتوانند خودشان را در دنیای بازی ابراز کنند. در همین راستا، مشخص شد که هر کوئست و مرحلهای از این بازی نقشآفرینی دارای عواقبی که دنیا را به خطر بیندازد نخواهد بود. این کارگردان معتقد است که در ساخت عناوین نقشآفرینی و ارائهی تصمیمات به بازیکنان، باید رویکردی را در پیش گرفت که گستره و طیف خاصی را پوشش دهد. به عبارت دیگر، هم باید به فواصل و قرارگیری پیامدها دقت داشت و هم به ماهیتشان توجه کرد.
«برخی چیزها باید نتایج غافلگیرکننده اما قابل باوری داشته باشند. اگر همهچیز دقیقاً همانطور که انتظار دارید پیش برود، ممکن است کمی خستهکننده به نظر برسد.»
«و در عین حال، لازم نیست هر کوئست عواقبی داشته باشد که منجر به پایان دنیا میشوند. بعضی از کوئستها قطعاً تأثیرات زیادی بر شخصیتهای دنیای اطراف شما دارند، اما گاهی اوقات داستانی که در حال تجربهی آن هستید، برای سایر شخصیتهای آن تنها یک داستان عمیقاً شخصی است.»
علاوهبر اینها، کری پتل همچنین به یکی از نقاط قوت عناوین نقشآفرینی و گستره و طیف وسیعی که پوشش میدهند اشاره داشت:
“ویژگی بسیار خوب بازیهای نقشآفرینی این است که از نظر لحن و نوع و مقیاس و ماهیت محتوا، فضای زیادی برای ارائهی این گستره وجود دارد. پس، دنیای بزرگی به بازیکنان میدهید که در آن میتوانند تجربیات بسیار متفاوتی را بیابند که بهنوعی به تجربهی کلی آنها بهعنوان شخصیت اصلی این بازی میافزاید.”
پایانبندیها و وضعیت تصمیمات و عواقب کوئستهای بازی به کنار، آبسیدین همچنین تأیید کرده است که امکان به پایان رساندن بازی بدون کشتن هیچکدام از شخصیتها وجود ندارد. به بیانی دیگر، اگر قصد داشتید که این بازی را کاملاً صلحطلبانه و بدون خونریزی تمام کنید، آبسیدین در طراحی Avowed چنین امکانی را لحاظ نکرده است. خوشبختانه اما باید خبر داد که بازیکنان در نقشآفرینی جدیدی آبسیدین به کلاسها محدود نخواهند شد و امکان جابهجایی بین سبکهای مختلف بازی، حتی استفاده از دو چوبدستی جادویی بهصورت همزمان، در این بازی در دسترس تمامی بازیکنان قرار خواهد گرفت.
بازی موردانتظار Avowed در پاییز سال ۲۰۲۴ میلادی برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه میشود.
منبع: Gamingbolt