جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه جدیدترین به‌روزرسانی رابط کاربری HyperOS را پیش از انتشار عمومی دریافت کنیم؟

چگونه جدیدترین آپدیت HyperOS را پیش از انتشار عمومی دریافت کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که می‌دانید سازندگان گوشی‌های هوشمند با انتشار نسخه عمومی آخرین به‌روزرسانی از رابط کاربری (پوسته اندروید) خود، قابلیت‌های نرم‌افزاری تازه‌ای را در اختیار تمامی کاربران خود قرار می‌دهند. اما شاید کمتر کسی بداند که یک مرحله پیش از انتشار نسخه عمومی تمامی رابط‌های کاربری (یا در حالت کلی، تمامی نرم‌افزارها!)، سازندگان ضمن انتشار یک یا چندین نسخه بتا از رابط کاربری به آزمایش قابلیت‌های جدید آن می‌پردازند. نکته جالب‌توجه در این رویکرد، امکان استفاده زودهنگام از قابلیت‌های جدید پیش از انتشار رسمی رابط کاربری است! از این رو در صورتیکه تمایل دارید در اولین فرصت جدیدترین به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده برای رابط کاربری HyperOS را در گوشی‌های شیائومی خود دریافت کنید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب با اِروتِک همراه باشید.

نحوه دریافت نسخه بتا رابط کاربری HyperOS

در حالیکه پیش از این کمپانی شیائومی ضمن ارائه یک قابلیت ویژه امکان دریافت جدیدترین نسخه‌های رابط کاربری را در اختیار کاربران رابط کاربری MIUI 14 قرار داده بود، متأسفانه با روی کار آمدن رابط کاربری HyperOS امکان استفاده از این قابلیت از کاربران سلب شد. با این حال در صورتیکه تمایل دارید آخرین نسخه HyperOS را پیش از انتشار نسخه عمومی دریافت کنید، شیائومی یک راه‌حل ساده را برای دست‌یابی به این خواسته شما در نظر گرفته است. برای این کار لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن انجمن شیائومی (Xiaomi Community) را بر روی گوشی خود نصب کنید.
  2. در این اپلیکیشن، برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  3. در این اپلیکیشن، به پروفایل خود مراجعه کرده و بر روی گزینه «Set up» ضربه بزنید.
  4. در این منو (تنظیمات) بر روی گزینه «Change region» ضربه زده و آن را به «Global» تغییر دهید.
  5. به پروفایل خود بازگشته و بر روی گزینه Beta Testing ضربه بزنید.
  6. در بخش «Recruiting Test» به دنبال نسخه جدید HyperOS بگردید. (توجه داشته باشید که در آن زمان، ممکن است نسخه جدیدی وجود نداشته باشد)
  7. در صورت وجود نسخه جدید، بر روی گزینه «Apply» ضربه بزنید و منتظر بمانید تا درخواست شما برای دریافت آخرین نسخه تأیید شود.
  8. پس از تأیید درخواست، بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی در بخش «About» منوی تنظیمات (Settings) دستگاه فعال شده است یا خیر. در صورت وجود بر روی دکمه «Install» ضربه بزنید.

در حالت کلی کمپانی شیائومی در رابطه با انتشار به‌روزرسانی‌ها و پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید از سیستم گوگل (انتشار نسخه جدید رابط کاربری همزمان با ارتقاء اندروید) پیروی نمی‌کند. از این رو اغلب کاربران گوشی‌های شیائومی برای نسخه اندروید دستگاه خود اهمیت زیادی را قائل نبوده و تمرکز خود را بر روی دریافت آخرین نسخه پوسته اندروید (در اینجا HyperOS) قرار می‌دهند.

این در حالی است که مشابه با سایر سازندگان چینی، شیائومی نیز پیش از انتشار رسمی نسخه عمومی (جهانی) رابط کاربری خود، اولین نسخه جدید پوسته را در اختیار کاربران داخلی خود قرار می‌دهد. از این رو در اغلب مواقع نسخه‌های جهانی (خصوصاً نسخه‌های اروپایی) برخی از قابلیت‌های جدید آخرین رابط کاربری شیائومی را دریافت نمی‌کنند! با این حال شیائومی امکان مشاهده نسخه HyperOS دستگاه در اختیار کاربران خود قرار داده و شما می‌توانید بررسی کنید که آیا گوشی شما آخرین نسخه پوسته اندروید را دریافت کرده است یا خیر.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *