جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود بازی کنیم؟

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود اجرا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از اجرای بی‌نقص بازی‌های کنسولی پشتیبانی می‌کنند. با این حال، طیف بازی‌های قابل اجراء بر روی این دو گوشی تنها به بازی «Resident Evil Village» محدود شده و این مسئله کمی دست گیمرهای علاقه‌مند به اکوسیستم اپل را بسته نگه داشته است. اگر شما هم با این چالش دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید و تمایل دارید بازی‌های بیشتری را بر روی آیفون‌های حتی قدیمی‌تر خود اجراء کنید، در ادامه این مطلب با اِروتِک همراه باشید.

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود بازی کنیم؟

سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس یا Xbox Cloud Gaming چیست؟

از حدود 7 سال پیش تاکنون، کمپانی مایکروسافت به ازاء دریافت «هزینه اشتراک ماهیانه یا سالانه» کاتالوگی از بازی‌های مجازی به نام «Game Pass» را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این کاتالوگ به گیمرها اجازه می‌دهد به طیف متنوعی از بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشند و بازی‌های مورد علاقه خود را بر روی کنسول ایکس باکس، کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ گیمینگ خود نصب نمایند.

از حدود 4 سال پیش، مایکروسافت با راه‌اندازی سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) تغییراتی را بر روی کاتالوگ Game Pass (علی‌الخصوص گران‌ترین نسخه این کاتالوگ، Game Pass Ultimate) اعمال کرد و امکان اجراء بازی‌ها با نرخ فریم (Frame Rate) «60 فریم بر ثانیه» و وضوح نمایش «1080p» بر روی هر دستگاه سازگار با این پلت‌فرم (مانند گوشی هوشمند یا تبلت) را نیز در اختیار مشترکان این کاتالوگ قرار داد.

همان‌طور که از نام این سرویس پیداست، این پلت‌فرم برای اجرای بازی‌ها به نصب هیچگونه فایل نرم‌افزاری نیاز ندارد و تمامی فرآیندهای بازی در یک «کامپیوتر مجازی» اجراء و از طریق «سرورهای از راه دور» مدیریت می‌شوند. در این شرایط «سرعت اتصال به اینترنت» در «اجراء روان بازی» و «رقم زدن تجربه گیمینگ فراگیر و همه‌جانبه» برای گیمرها نقش بسیار مهمی را از خود ایفاء می‌کند.

چگونه از سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس استفاده کنیم؟

برای بهره‌مندی از خدمات ارائه‌شده در سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس لازم است در ابتدا اشتراک عضویت «Game Pass Ultimate» را با قیمت «14.99 دلار در ماه» تهیه کنید. در گام بعدی، اپل نصب و استفاده از اپلیکیشن انحصاری «Game Pass» برای سیستم‌عامل iOS را پیشنهاد می‌کند. با این حال از آنجایی که عمده تمرکز این اپلیکیشن بر روی «ارائه مشاوره در رابطه با بازی‌های ارائه‌شده در کاتالوگ»، «امکان نصب از راه دور بازی‌ها بر روی کامپیوتر دسکتاپ، لپ‌تاپ یا ایکس باکس از طریق آیفون» و «مدیریت حساب کاربری» قرار دارد، استفاده از این اپلیکیشن برای اجراء بازی‌های ویدیویی در بستر ابر فایده چندانی ندارد. از این رو توصیه می‌شود برای بازی کردن از طریق سرویس Cloud Gaming ایکس باکس، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • مروگر سافاری (Safari) را بر روی آیفون خود برنامه را باز کنید.
  • بر روی این آدرس کلیک کنید.
  • به حساب کاربری مایکروسافت خود (که اشتراک Game Pass Ultimate را با آن تهیه کرده‌اید) وارد شوید.
  • پس از ورود به صفحه اصلی Game Pass Ultimate، در پایین صفحه نماد به‌اشتراک‌گذاری (یک مربع کوچک که یک فلش رو به بالا از آن خارج‌شده) را فشار دهید.
  • در پایین پنجره پاپ آپی که برایتان باز شده، بر روی عبارت «Add To Home Screen» ضربه بزنید.
  • به صفحه اصلی اپلیکیشن‌ها بازگردید و روی میانبر (Shortcut) جدید با عنوان «Cloud Gaming» کلیک کنید.

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود بازی کنیم؟

پس از طی کردن مراحل فوق، می‌توانید در هر زمان و به آسانی از طریق این میانبر به کاتالوگ Game Pass خود دسترسی داشته و تمام بازی‌های سازگار با سرویس ابری را بر روی آیفون خود اجراء کنید.

کدام آیفون‌ها و آیپدها با سرویس Cloud Gaming ایکس باکس سازگار هستند؟

تمامی مدل‌های آیفون مجهز به نسخه iOS 14.4 (و جدیدتر) با خدمات ارائه‌شده توسط این سرویس سازگار هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از یک آیفون 6S که در سال 2015 به بازار عرضه شده نیز، بازی‌های ابری را اجراء کنید. لازم به ذکر است، تمامی آیپدهای مجهز به نسخه iPadOS 14.4 نیز با این سرویس سازگار می‌باشند. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سازگاری دستگاه خود با این سرویس، می‌توانید به وب‌سایت رسمی مایکروسافت نیز مراجعه فرمایید.

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود بازی کنیم؟

آیا استفاده از کنترلر برای استفاده از سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس در آیفون الزامی است؟

در یک چشم‌انداز محدود، خیر! به بیان ساده‌تر، در حال حاضر کنترل‌های مجازی برخی از بازی‌ها با صفحه‌نمایش لمسی سازگار هستند و در تئوری امکان اجراء و مدیریت بازی بدون استفاده از کنترلر نیز وجود دارد. با این حال از آنجایی که اغلب بازی‌های ویدیویی محبوب برای اجراء بر روی «کنسول، کامپیوتر یا لپ‌تاپ» طراحی شده‌اند، در هنگام اجراء بازی بدون کنترلر ممکن است خطای زیر برای شما به نمایش گذاشته شود.

چگونه بازی‌های ابری ایکس باکس را بر روی آیفون یا آیپد خود بازی کنیم؟

همچنین توصیه می‌شود برای تجربه گیمینگ همه‌جانبه‌تر از کنترلرهای بی‌سیم (ترجیحاً‌ دارای گیره نگهدارنده) استفاده کنید.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *