Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با این تنظیمات مخفی، سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید!

با این تنظیمات مخفی، سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی، تولید‌کننده پیشرو گوشی‌های هوشمند اندرویدی، به‌طور مداوم کاربران را با ویژگی‌های نوآورانه و رابط کاربرپسند خود تحت تاثیر قرار داده است. رابط کاربری MIUI 14 و پس از آن رابط کاربری جدید این کمپانی یعنی HyoerOS، مجموعه جامعی از عملکردها را که برای بهبود تجربه گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند از جمله حالت فوکوس، برنامه نگهداری و امنیت و تم‌های قابل تنظیم ارائه می‌کنند.

در میان این ویژگی‌های ارزشمند، تنظیماتی تا حدودی پنهان نیز وجود دارد که می‌تواند روند راه‌اندازی مجدد (ریستارت) دستگاه شیائومی شما را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. راه‌اندازی مجدد گوشی، اگرچه گاهی خسته‌کننده است، اما می‌تواند در حل مشکلات مختلف و اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه مفید باشد. با این حال، روند راه‌اندازی مجدد پیش‌فرض رابط کاربری شیائومی تا حدودی کُند است. خوشبختانه، این تنظیمات پنهان می‌تواند فرآیند راه‌اندازی مجدد را تسریع کرده و به شما این امکان را بدهد تا سریع و کارآمد به استفاده از گوشی خود برگردید. در این مطلب از اِروتِک، تنظیمات مخفی گوشی‌های شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

درک فرآیند راه‌اندازی مجدد و برنامه‌های راه‌اندازی خودکار

برای درک اثربخشی این تنظیمات پنهان، درک مکانیسم اساسی فرآیند راه‌اندازی مجدد ضروری است. هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید، سیستم‌عامل با اجزای حیاتی خود بوت می‌شود و متعاقباً برنامه‌هایی که درخواست راه‌اندازی خودکار دارند را راه‌اندازی می‌کند. این برنامه‌های “شروع (راه‌اندازی) خودکار” می‌توانند شامل خدمات مختلف، فرآیندهای پس‌زمینه و حتی برنامه‌های شخص ثالث باشند!

با این تنظیمات مخفی، سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید!

در حالیکه برنامه‌های راه‌اندازی خودکار اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، اما می‌توانند به روند راه‌اندازی مجدد کندتر نیز کمک کنند. این به این دلیل است که سیستم‌عامل باید منابع را تخصیص دهد و هر برنامه شروع خودکار را هنگام راه‌اندازی بارگذاری کند که می‌تواند زمان راه‌اندازی مجدد کلی را طولانی‌تر کند!

غیرفعال کردن برنامه‌های غیرضروری راه‌اندازی خودکار برای راه‌اندازی مجدد سریع‌تر

تنظیمات پنهان در MIUI 14 و پس از آن HyperOS به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های غیرضروری راه‌اندازی خودکار را غیرفعال کنید، به‌طور موثری حجم کار را در طول فرآیند راه‌اندازی مجدد کاهش داده و در نتیجه سرعت آن را افزایش دهید. این روش شامل هیچ مرحله پیچیده یا تخصص فنی نیست. این یک روش ساده است که می تواند توسط هر کاربری انجام شود.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای غیرفعال کردن برنامه های غیرضروری شروع خودکار در تلفن شیائومی آورده شده است:

  • برنامه تنظیمات (Settings) را در دستگاه شیائومی، ردمی یا پوکو خود باز کنید.
  • به بخش برنامه‌ها (Apps) بروید.
  • روی مجوزها (Permissions) ضربه بزنید.
  • تنظیمات شروع خودکار (Auto-start setting) را انتخاب کنید.
  • لیستی از برنامه های نصب‌شده ظاهر می‌شود که هر کدام یک سوئیچ در کنار آن قرار دارد.
  • برای برنامه‌هایی که ضروری نمی‌دانید یا نیازی به شروع خودکار ندارند، سوئیچ را در موقعیت خاموش قرار دهید.

نگران غیرفعال کردن برنامه‌های شروع خودکار نباشید. پس از بوت شدن کامل سیستم، همچنان می‌توانید آنها را به صورت دستی باز کنید. با این حال، شروع خودکار را برای برنامه‌هایی که برای اعلان‌های مهم به آن‌ها تکیه می‌کنید، فعال نگه دارید.

این پیکربندی را می‌توان در هر زمان با دنبال کردن همان مراحل و تغییر سوئیچ‌ها به حالت روشن بازگرداند.

با این تنظیمات مخفی، سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید!

مزایای غیرفعال کردن برنامه های غیر ضروری راه اندازی خودکار

غیرفعال کردن برنامه‌های غیرضروری راه‌اندازی خودکار چندین مزیت فراتر از فرآیند راه‌اندازی مجدد سریع‌تر دارد:

  • کاهش مصرف منابع: با محدود کردن تعداد برنامه‌های شروع خودکار، می‌توانید منابع سیستم را آزاد کنید و به‌طور بالقوه عملکرد کلی و عمر باتری را بهبود بخشید.
  • حریم خصوصی پیشرفته: برخی از برنامه‌های راه‌اندازی خودکار ممکن است داده‌ها را جمع‌آوری کنند یا بدون رضایت صریح شما اقداماتی را در پس‌زمینه انجام دهند. غیرفعال کردن آنها می‌تواند حریم خصوصی و کنترل فعالیت های دستگاه شما را افزایش دهد.
  • بهبود مدیریت برنامه: با کاهش تعداد برنامه‌های راه‌اندازی خودکار، کنترل بهتری بر روی برنامه‌هایی که به‌طور خودکار راه‌اندازی می‌شوند به دست می‌آورید و می‌توانید هرگونه نگرانی بالقوه عملکرد یا امنیتی را شناسایی کنید.
همچنین مطالعه کنید
آموزش فعال سازی "حالت استفاده با یک دست" در گوشی های اندرویدی!

چند نکته برای اینکه گوشی های هوشمند شیائومی سریع‌تر کار کنند:

1. حافظه پنهان برنامه پاک کنید!

با گذشت زمان، برنامه‌ها می‌توانند حافظه پنهان و داده‌ها را جمع‌آوری کنند که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال کرده و سرعت گوشی شما را کاهش دهد. برای پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های برنامه، به بخش تنظیمات (Settings) > برنامه‌ها (Apps) > [نام برنامه] > فضای ذخیره‌سازی (Storage) بروید. سپس روی Clear Cache ضربه بزنید.

2. برنامه‌های استفاده‌نشده را حذف نصب کنید!

اگر برنامه‌های زیادی دارید که از آنها استفاده نمی‌کنید، بهتر است آنها را حذف کنید. این کار باعث آزاد شدن فضای ذخیره‌سازی و حافظه می‌شود که می‌تواند گوشی شما را سریعتر کار کند.

برای حذف نصب یک برنامه، به بخش تنظیمات (Settings) > برنامه‌ها (Apps) > [نام برنامه] > حذف نصب (Uninstall) بروید.

3. گوشی خود را به‌طور منظم راه‌اندازی مجدد کنید!

راه‌اندازی مجدد (ریستارت) گوشی به‌طور منظم می‌تواند به پاک کردن فایل‌ها و فرآیندهای موقتی که از منابع استفاده می‌کنند کمک کند. ایده خوبی است که گوشی خود را حداقل یک بار در هفته راه‌اندازی مجدد کنید.

برای راه اندازی مجدد گوشی، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید، سپس روی Restart ضربه بزنید.

4. از یک لانچر سبک استفاده کنید!

لانچر (راه‌انداز) برنامه‌ای است که از آن برای باز کردن برنامه‌های خود و دسترسی به صفحه اصلی خود استفاده می‌کنید. اگر از یک لانچر سنگین استفاده می‌کنید، این کار می‌تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد. یک لانچر سبک می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی شما کمک کند.

برخی از لانچرهای سبک و محبوب عبارتند از Nova Launcher و Apex Launcher.

5. انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید!

انیمیشن‌ها می توانند گوشی شما را زیبا جلوه دهند، اما همچنین منابع را مصرف کرده و سرعت گوشی شما را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید تا گوشی‌تان سریع‌تر کار کند.

برای غیرفعال کردن انیمیشن ها، به بخش تنظیمات (Settings) > تنظیمات اضافی (Additional Settings) > گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) > مقیاس انیمیشن پنجره (Window Animation Scale)، مقیاس انیمیشن انتقال (Transition Animation Scale) و مقیاس مدت زمان انیماتور (Animator Duration Scale) بروید. سپس، تمام گزینه‌ها را روی 0.5x تنظیم کنید.

با این تنظیمات مخفی، سرعت ریستارت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید!

6. گوشی خود را به‌روز نگه دارید!

شیائومی مرتباً به‌روزرسانی‌هایی را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند که می‌تواند باگ‌ها را برطرف کرده و عملکرد دستگاه را بهبود بخشد. مهم است که گوشی خود را به آخرین نسخه رابط کاربری این کمپانی به‌روز نگه دارید.

برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، به بخش تنظیمات (Settings) > درباره تلفن (About Phone) > نسخه MIUI یا HyperOS بروید. اگر به‌روزرسانی در دسترس باشد، از شما خواسته می‌شود آن را دانلود و نصب کنید.

7. از تنظیم مجدد کارخانه به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید!

اگر تمام نکات دیگر را امتحان کرده‌اید و گوشی شما همچنان کند کار می‌کند، می توانید بازنشانی به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. با این کار تمام داده‌ها و تنظیمات شما پاک می‌شود، بنابراین مهم است که قبل از انجام این کار از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، به بخش تنظیمات (Settings) > تنظیمات اضافی (Additional Settings) > پشتیبان گیری و بازنشانی (Backup & Reset) > پاک کردن همه داده‌ها (Erase All Data) یا همان بازنشانی کارخانه (Factory Reset) بروید. سپس روی Erase All Data ضربه بزنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید به عملکرد سریع‌تر و روان‌تر گوشی شیائومی خود کمک کنید.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>