جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگر های عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

معرفی ۷ ویرایشگر عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به لطف پیشرفت‌های چشم‌گیری که طی سال‌های اخیر در زمینه‌ی هوش مصنوعی اتفاق افتاده، برای ویرایش عکس‌هایتان و بهتر کردن کیفیت آن دیگر نیازی نیست که حتماً به برنامه‌ی فوتوشاپ (Photoshop) مسلط شده باشید. ویرایشگرهای رایگانی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، ارتقا و بهبود تصاویر شما را بسیار آسان‌تر از گذشته می‌کنند و گاهی اوقات نیز تنها یک کلیک با رسیدن به تصویر ایده‌آل خود فاصله دارید. بنابراین، تنظیمات دستی خسته‌کننده و وقت‌گیر را کنار بگذارید و از ویرایشگرهای آنلاین و مجهز به هوش مصنوعی برای ویرایش عکس‌های خود کمک بگیرید. با همراهی اِروتِک در ادامه‌ی این متن، با ۷ مورد از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان که از هوش مصنوعی قدرت‌گرفته‌اند آشنا خواهید شد.

۱. ویرایشگر Canva

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

ویرایشگر Canva، ابزاری محبوب میان طراحان گرافیکی به حساب می‌آید. این ویرایشگر هم‌چنین انتخاب مناسبی برای افرادی است که دنبال یک ویرایشگر آنلاین مجهز به هوش مصنوعی می‌گردند. به کمک این ویرایشگر می‌توانید تصاویر خود را بدون تهیه‌ی اشتراک پولی و پریمیوم Canva، به شکل خودکار ارتقا دهید. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ و روشنایی عکس‌هایشان را تنها با یک کلیک بهتر کنند و شاهد بهبودهای بیشتری در زمینه‌های دیگر نیز باشند.

با حساب کاربری رایگان Canva، می‌توانید به ابزار «Magic Edit» نیز دسترسی داشته باشید. با ابزار «Magic Edit»، تنها کافی است هر آن‌چه که از نظر شما نیاز به تغییر دارد را توصیف کنید و میزان تغییری که می‌خواهید در تصویر با قلم‌مو انجام شود را انتخاب نمایید.

۲. ویرایشگر Autoenhance.ai

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

در صورتی که حوصله‌ی تغییر دستی هر بخش از تصاویر خود را ندارید و می‌خواهید به سرعت عکس‌هایتان را ویرایش کنید، بهتر است به ویرایشگر Autoenhance توجه داشته باشید. این ویرایشگر دارای ۳ ویژگی اصلی است:

  • تعویض آسمان
  • تصحیح زاویه‌دید
  • نورپردازی مجدد تصویر

علاوه بر این‌ها، ویرایشگر Autoenhance از یک واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی یا ای‌پی‌آی (API) هم بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان قابلیت‌های Autoenhance را در برنامه‌های خودتان نیز مورد استفاده قرار داد. این ویرایشگر کاملاً برای استفاده‌ی عموم رایگان است (حتی API آن)، اما تنها برای ۱۵ عکس اول دسترسی شما به شکل رایگان ادامه می‌یابد. گزینه‌ای برای پرداخت هزینه هنگام استفاده تعبیه شده اما می‌توانید از میان بسته‌های مختلف نیز گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید.

کار با ویرایشگر Autoenhance کاملاً راحت انجام می‌پذیرد. تنها کافی است ابتدا یک عکس را بارگذاری کنید، تا هوش مصنوعی به شکل خودکار آن را برای شما ویرایش نماید. انتخاب HDR برای ویرایش تصویر نیز توسط این ویرایشگر ارائه شده و در صورت لزوم می‌توانید از آن بهره ببرید. تصاویری که به وسیله‌ی Autoenhance ویرایش می‌شوند، بلافاصله بعد از انجام پروسه برای دانلود آماده‌اند. اگر روند کاری سریعی می‌خواهید، ویرایشگر Autoenhance در این زمینه یکی از بهترین ابزارهای آنلاین محسوب می‌شود.

۳. ویرایشگر LunaPic

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

ویرایشگر LunaPic، ابزار هوش مصنوعی آنلاینی است که حتی یک اکستنشن برای مرورگر گوگل کروم نیز دارد. جهت استفاده از ویرایشگر LunaPic، تنها باید عکس مورد نظر خود را بارگذاری کنید و از میان افکت‌های هنری بسیار زیادی که این ویرایشگر ارائه می‌دهد یکی را برگزینید و منتظر هوش مصنوعی باشید تا کارش را انجام دهد.

این ویرایشگر خارج از افکت‌های هنری، قابلیت‌های متعددی را جهت ویرایش تصاویر در اختیارتان می‌گذارد. سطح روشنایی عکس خود را می‌توانید تنظیم کنید و فیلتر‌ها و تصویر هنری و افکت‌های بسیار زیاد دیگر را به آن بیافزایید. ویرایشگر LunaPic هم‌چنین دارای ابزارهای مخصوص ساخت ویدیوهای انیمیشنی و گیف (GIF) است.

قابلیت‌های پایه‌ای مانند برش تصاویر و چرخاندنشان یا پاک کردن و تغییر پس‌زمینه نیز توسط این ویرایشگر به کاربران ارائه می‌شود. حتی می‌توانید نوشته و عنوان مورد نظر خود را به تصاویرتان اضافه کنید یا عکس‌های ویرایش‌شده را به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی محبوب به اشتراک بگذارید.

۴. ویرایشگر Pixlr

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

ویرایشگر Pixlr ابزاری رایگان جهت ویرایش تصاویر محسوب می‌شود که تمامی قابلیت‌های پایه‌ای و اصلی که از یک ویرایشگر تمام‌عیار و حرفه‌ای انتظار می‌رود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برنامه‌ی جداگانه‌ای نیز برای حذف کردن پس‌زمینه در نظر گرفته شده است و به مواردی نظیر فیلترها و افکت‌های تصویری، انیمیشن‌ها و ساخت کلاژ عکس دسترسی دارید.

این ویرایشگر هم‌چنین دارای اشتراک پولی است و با تهیه‌ی آن به هزاران لایه‌ی عکس، استیکرها، راهنماهای آموزشی و چند ابزار اختصاصی ویرایش تصاویر دسترسی پیدا خواهید کرد. حتی می‌توانید تصاویر را مستقیماً از طریق سرویس ابری پلتفرم‌هایی نظیر گوگل درایو (Google Drive) یا دراپ‌باکس (Dropbox) باز نمایید. قابلیتی که این ویرایشگر را به ابزاری ایده‌آل برای حرفه‌ای‌هایی که تنها قصد انجام اصلاحات و ویرایش‌های جزئی دارند، تبدیل کرده است.

۵. ویرایشگر Google Photos

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

شاید Google Photos در اصل یک سرویس ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری تصاویر باشد، اما هم‌زمان از ابزارهای ویرایشگر هوش مصنوعی خوبی نیز بهره می‌برد که می‌توانند تصاویر شما را به‌سرعت بهبود دهند. طبیعتاً نباید انتظار داشت که قابلیت‌های گوگل فوتوز از همان تنوع سایر ویرایشگرهای مخصوصی که در این لیست آمده‌اند برخوردار باشد. با این حال، گوگول فوتوز برای ویرایش‌ها و اصلاحات ریز و کوچک گزینه‌ی ایده‌آل و بسیار کاربردی‌ای محسوب می‌شود.

برای شروع، گوگل فوتوز به شما اجازه می‌دهد تا نورپردازی تصاویر خود را به شکل خودکار و تنها با یک کلیک درست کنید. اگر هم به دنبال کنترل و گزینه‌های دستی بیشتری می‌گردید، گوگل فوتوز لغزنده‌هایی مخصوص تنظیم نور، کنتراست و تضادهای رنگی و چند جزئیات دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خارج از این موارد نیز گوگل فوتوز دارای افکت‌های متعددی است که می‌توانید از میانشان هر کدام که مدنظر شما قرار گرفت را انتخاب کنید.

از آن‌جایی که بسیاری از کاربران اندروید از گوگل فوتوز برای مرتب کردن تصاویر خود استفاده می‌کنند، کمک گرفتن از ویرایشگر آن دردسر خاصی هم ندارد و به‌آسانی در دسترس است.

۶. ویرایشگر iPiccy

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

ویرایشگر iPiccy، ابزار ویرایش عکس آنلاین قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی است که به خوبی در گوشی‌های هوشمند نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی باعث شده تا ویرایشگر iPiccy برای آن دسته از مخاطبانی که با گوشی‌های خود راحت‌تر هستند یا می‌خواهند در لحظه به ویرایش تصاویرشان بپردازند، گزینه‌‎ی بسیار خوبی تلقی شود. این ویرایشگر دارای بیش از ۱۰۰ افکت و یک کلاژساز می‌باشد و حتی قابلیت‌هایی را جهت طراحی گرافیکی اولیه به کاربران ارائه می‌کند.

از تصحیح میزان نوردهی و تکان خوردن یا وضوح تصاویر گرفته تا استخراج جزئیات، افزودن یا حذف سایه‌ها و موارد برجسته و حتی تغییر پس‌زمینه، همه و همه با این ویرایشگر در دسترس قرار می‌گیرد. با ساخت حساب کاربری خود در این ویرایشگر، امکان ذخیره‌سازی تصاویرتان در فضای ابری را نیز به‌دست خواهید آورد.

با توجه به اینکه iPiccy کاملاً رایگان است، با ویرایشگر عکس قدرتمندی مواجه هستیم. از آن‌جایی هم که iPiccy افکت‌های تصویری زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد، این ویرایشگر انتخاب بسیار خوبی برای ویرایش سریع تصاویر شما محسوب می‌شود.

۷. ویرایشگر YouCam

معرفی ۷ تا از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین و رایگان با هوش مصنوعی

ابزار محبوب دیگری که برای بهبود تصاویر بسیار کاربردی تلقی می‌گردد، «YouCam Enhance» نام دارد. وقتی که تصویر مورد نظر خود را بارگذاری می‎‌کنید، این ویرایشگر بلافاصله واترمارکی را در پایین و سمت چپ عکس قرار می‌دهد و با استفاده از لغزنده، امکان مشاهده‌ی تفاوت‌های بین تصویر اصلی و نسخه‌ی ویرایش‌شده و بهبودیافته را دارید. اگر علاقه‌ای به برش دادن تصاویر خود برای حذف واترمارک YouCam ندارید، تنها کافی است یک حساب کاربری بسازید تا آن واترمارک را نیز از تصاویرتان حذف نمایید.

با این ویرایشگر خارج از امکان بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی تصاویر، به قابلیت خاص دیگری دسترسی ندارید و ویرایشگر YouCam کنترل بیشتری برای تنظیم و بهبود تصاویر با دستکاری تنظیمات جداگانه نمی‌دهد. با این حال، اگر به دنبال ابزار ساده‌ای هستید تا سطح روشنایی و وضوح تصاویر خود را ارتقا دهید، ویرایشگر YouCam انتخاب خوبی برای چنین کاربردهایی به حساب می‌آید.

ویرایشگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی، دنیای ویرایش تصاویر را تغییر می‌دهند

تا پیش از این، ویرایشگرها جهت بهبود تصاویرشان مجبور بودند تغییرات بسیار خوبی را در آن‌ها ایجاد کنند که کار زمان‌بر و پردردسری بود. اکنون اما ویرایشگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار آسان‌تر هستند، به خصوص اگر رایگان بودن و دسترسی راحت آنلاین به آن‌ها را نیز در نظر بگیریم. بسیاری از ویرایشگرهای عکس آنلاین، از طریق تبلیغات درآمدزایی می‌کنند و برخی دیگر وابسته به ارتقاهای پولی با ویژگی‌های بیشتر هستند.

اگر قصد دارید که به شکل جدی یک طراح گرافیک یا ویرایشگر تصاویر شوید، باید تهیه‌ی نمایشگر مناسبی را نیز در نظر بگیرید، خصوصاً نمایشگری که توانایی بازتولید رنگ‌های واقعی بر روی صفحه‌نمایش را داشته باشد. با یک مانیتور مناسب، می‌توانید تصاویر ویرایش‌شده‌ی خود توسط یکی از برنامه‌های پیشنهادی در این متن را با بالاترین کیفیت مشاهده کنید تا ببینید دقیقاً این تصاویر چگونه به نظر می‌رسند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *