Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

چگونه فایل‌ ها و تصاویر دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ممکن است شما نیز فایل‌ها یا تصاویر را در آیفون یا آیپد خود دانلود کرده‌ و در مقایسه با مک یا PC، زمانی طولانی را برای یافتن‌ آن‌ها صرف کرده باشید. در واقع عملکرد کلی iOS و iPadOS بدین صورت است که یک پوشه خاص در این سیستم‌عامل‌ها وجود دارد که فایل‌های دانلودشده در آن بارگیری می‌شوند و می‌توانید به این فایل‌ها از طریق برنامه Files دسترسی داشته باشید. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه فایل‌ ها و تصاویر دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود پیدا کنید. با اِروتِک همراه باشید.

فایل‌های دانلود شده در آیفون و آیپد به کجا می‌روند؟

اغلب فایل‌های دانلودی شما در پوشه دانلود (Downloads) که در آیفون یا آیپد می‌باشد، ذخیره می‌شوند. پوشه دانلود به‌طور معمول در آیفون و آیپد در زیر پوشه‌های آیکلود درایو (iCloud Drive) قرار دارد. این پوشه را می‌توانید را در برنامه Files پیدا کنید.

برخی از فایل‌ها همانند تصاویر، درخواست دانلود متفاوتی را ارائه می‌دهند تا در برنامه صحیح در دسترس کاربران باشند. به عنوان مثال، وقتی تصویری را از طریق مرورگر سافاری دانلود می‌کنید، یک منو با فشار طولانی با عنوان ذخیره در عکس‌ها (Save to Photos) نمایش داده می‌شود تا تصاویر شما در برنامه فوتوز (Photos) قابل دسترسی باشند. این ویژگی بین فرمت‌های فایل موجود کمی متفاوت است. به همین خاطر توضیح خواهیم داد که هر یک از انواع فایل‌های دانلود شده در کدام قسمت از گوشی آیفون یا آیپد شما ذخیره می‌شود.

چگونه فایل دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود پیدا کنیم؟

برای یافتن فایل دانلود شده در آیفون یا آیپد، در ابتدا باید برنامه Files را باز کنید. سپس تب Browse را انتخاب کرده و به قسمت iCloud Drive  بروید. در ادامه بر روی بخش Downloads ضربه بزنید.

برای راه‌اندازی برنامه Files، انگشت خود را از وسط صفحه اصلی به پایین بکشید تا Spotlight Search برایتان باز شود. حال عنوان Files را در نوار جست‌وجو، تایپ کنید. سپس برنامه Files را انتخاب کنید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

در مرحله بعد برگه Browse را در قسمت پایین صفحه انتخاب کنید و سپس روی پوشه Downloads در قسمت Favorites ضربه بزنید.

لیستی که در زیر قسمت Locations برایتان نمایش داده می‌شود، بسته به برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید متفاوت خواهد بود. اما دستگاه شما همیشه یک لیست On My iPhone و یک مکان پیش فرض در iCloud Drive خواهد داشت. حال متناسب با اینکه چگونه دستگاه خود را پیکربندی و تنظیم کرده‌اید پوشه دانلودها برایتان نمایش داده می‌شود. ممکن است این پوشه در قسمت iCloud Drive قرار داشته و یا در گوشی آیفون شما در زیر منوی On My iPhone و در آیپد در قسمت On My iPad قرار گرفته باشد.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

همچنین از طریق مرورگر سافاری خود می‌توانید محل دانلود پیش فرض را از iCloud Drive به On My iPhone تغییر دهید. اگر این کار را انجام دادید، مطمئن شوید مکان جدیدی را که تنظیم کرده‌اید، به جای مکان پیش فرض iCloud Drive شما تنظیم شده است.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

بدین ترتیب لیستی از تمام فایل‌هایی دانلود شده که در آیفون یا آیپد خود ذخیره کرده‌اید مشاهده می‌کنید. از دیگر نکات قابل توجه اینست که در طول فرآیند دانلود، به راحتی می‌توانید یک فایل را در پوشه‌ای غیر از دانلودها ذخیره کنید. اگر فایل مورد نظرتان را مشاهده نمی‌کنید، روی فلش برگشت که در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد، ضربه بزنید و سپس پوشه دیگری را برای ذخیره سازی انتخاب کنید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

سرانجام هنگامی که فایل مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا پیش نمایش آن را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید روی آن ضربه زده و نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ برایتان باز شود. سپس می‌توانید بر روی فایل عملیات‌هایی همانند جابجایی، کپی یا تغییر نام انجام دهید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

وقتی کارتان تمام شد، فقط کافیست از برنامه Files خارج شوید. بدین ترتیب نوبت بعدی که برنامه Files را باز می‌کنید، فایلی که به دنبال آن هستید دقیقاً در همان قسمتی قرار دارد که آن را ذخیره کرده‌اید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

چگونه تصاویر دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن تصاویری که در تلفن خود دانلود کرده‌اید، در ابتدا برنامه Photos را باز کنید. برای این کار می‌توانید روی نماد برنامه Photos در صفحه اصلی ضربه بزنید یا Photos را در از طریق جست‌وجو در برنامه‌های خود پیدا کنید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

در ادامه، هنگامی‌که برنامه Photos را باز کردید، می‌توانید در قسمت نوار جستجو که در بالا قرار گرفته است، ضربه بزنید و گزینه Safari را جست‌وجو کنید تا عکس‌هایی را که از طریق مرورگر سافاری دانلود کرده‌اید، پیدا کنید. همچنین اگر مشکلی برای جست‌وجوی دستی ندارید، به سادگی می‌توانید فقط عکس‌های خود را مرور کنید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

اگر تصویری را دانلود می‌کنید و در برنامه Photos برایتان نمایش داده نمی‌شود، همانند آنچه در قسمت بالا توضیح دادیم، پوشه Downloads را بررسی کنید. حال هنگامی که آن را پیدا کردید، می‌توانید تصویر را در برنامه Photos برای خود کپی کنید.

چگونه موزیک دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود پیدا کنیم؟

اگر یک فایل صوتی مانند یک موزیک را با استفاده از مرورگر سافاری یا هر مرورگر دیگری دانلود کرده‌اید، فقط کافیست از برنامه Files استفاده کنید و پوشه Downloads را برای دسترسی به موسیقی مورد نظر خود باز کنید.

با این حال، اگر موسیقی خود را به‌وسیله یک برنامه اختصاصی مانند اپل موزیک (Apple Music) یا اسپاتی‌ فای (Spotify) دانلود کرده‌اید، در این صورت باید برنامه را باز کرده و به سادگی فایل موزیک دانلود شده خود را در کتابخانه برنامه مورد نظرتان مشاهده خواهید کرد.

راهنما: در این قسمت می‌توانید روی ویرایش (Edit) ضربه بزنید و موزیک‌های خود را بر اساس ژانر، فهرست پخش، هنرمند، دانلود یا عدم دانلود فایل و معیارهای بی‌شماری دیگر مرتب‌سازی کنید. گفتنی است که مرتب سازی یک کتابخانه بزرگ کار را برای پیدا کردن موزیک موردنظرتان آسان تر می‌کند.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

البته، مواردی دانلودی شما تنها منحصر به یک پوشه خاص نیستند و می‌توانید پوشه موردنظر خود را به راحتی تغییر دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که هر برنامه‌ای که برای مدیریت دانلودها استفاده می‌کنید، مانند برنامه Documents، ممکن است یک پوشه دانلود جداگانه برای خود ایجاد کند. معمولا می‌توانید تغییر مکان دانلود را در تنظیمات خود برنامه اعمال کنید.

چگونه برنامه‌های دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن برنامه‌ای که در آیفون یا آیپد خود دانلود کرده‌اید، باید به کشیدن انگشت خود روی صفحه اصلی به سمت چپ ادامه دهید تا زمانی که صفحه‌ای با عنوان کتابخانه برنامه (App Library) برایتان نمایانشود. در نهایت تمامی برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما در اینجا قابل دسترسی است. نکته قابل توجه اینجاست که آیفون شما سعی می‌کند برنامه‌هایی را که نصب کرده‌اید به ترتیب در دسته‌های مفیدی که می‌توانید  آن‌ها پیمایش کنید، مرتب کند.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

اگر فهرست دسته‌ها برای شما بسیار شلوغ است، کافیست روی App Library در بالا صفحه نمایش ضربه بزنید تا فهرستی از برنامه‌ها به صورت حروف الفبا برایتان نمایش داده شود.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

همچنین این فهرست حروف الفبا نیز قابل جستجو است و می‌توانید مجدداً روی App Library ضربه بزنید، سپس با ظاهر شدن صفحه کلید شروع به تایپ کنید.

چگونه فایل‌ های دانلود شده را در آیفون یا آیپد پیدا کنیم؟

در نهایت سرانجام هنگامی که برنامه مورد نظر خود را پیدا کردید، چند عمل وجود دارد که می توانید با آن انجام دهید.

اگر فقط روی نام یا نماد برنامه مورد نظر خود کلیک کنید، برنامه راه اندازی می‌شود. از طرف دیگر برای نمایش کنترل‌های خاص برنامه، مانند افزودن به تقویم در برنامه تقویم، یا حذف برنامه، کافیست نماد برنامه را به مدت طولانی فشار دهید. اگر نام برنامه را به مدت طولانی فشار دهید و به سمت چپ بکشید، می‌توانید برنامه را برای دسترسی آسان تر در آینده به‌صورت نماد به صفحه اصلی خود قرار دهید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>