Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ممکن است شما نیز هنگام به‌روزرسانی (آپدیت) یا بازیابی آیفون خود با خطای ۴۰۱۳ مواجه شده باشید. متاسفانه باید گفت رفع این ارور و خطا همیشه آسان نیست و گاهی اوقات حتی آزاردهنده نیز می‌باشد. در این مطلب تلاش شده است تا چندین روش عیب‌یابی امتحان شده و تضمینی را برای رفع خطای 4013 هنگام به‌روزرسانی یا بازیابی آیفون آموزش دهیم تا حذف این خطا را به یک فرآیند قابل مدیریت تبدیل کنید. با اِروتِک همراه باشید.

چه چیزی باعث بروز خطای 4013 هنگام به‌روزرسانی یا بازیابی آیفون شما می‌شود؟

معمولا خطای 4013 به دلیل مشکلات نرم افزاری و مشکلات ناشی از اتصال بین آیفون و رایانه شما رخ می‌دهد. در چنین مواقعی پیامی ظاهر می‌شود با این عنوان؛ (The iPhone could not be restored. An unknown error occurred (4013)؛ آیفون بازیابی نشد. یک خطای ناشناخته رخ داد (4013)).

در ادامه روش های رفع این خطا آموزش داده شده است:

1. سیستم عامل مک (macOS) یا آیتونز خود را به‌روزرسانی (آپدیت) کنید

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

خطای 4013 معمولا به دلیل ناسازگاری با نسخه فعلی مک‌اواس (macOS) یا آیتونز شما در ویندوز ایجاد می‌شود. با کلیک کردن روی لوگوی اپل و پس از آن انتخاب گزینه تنظیمات سیستم ( System Settings) و سپس ضربه زدن بر روی گزینه به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software Update) می‌توانید بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌ جدیدی برای سیستم‌عامل مک شما در دسترس است یا خیر. در ادامه هنگامی که در بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار قرار گرفتید، مک‌اواس به‌طور خودکار بررسی می‌کند که آیا به‌روزرسانی‌ در دسترس است تا آن را نصب کند.

حال اگر یک به‌روزرسانی در دسترس باشد، پیامی به همراه گزینه “اکنون به‌روزرسانی کنید” برایتان فراخوانی و ظاهر می‌شود. بدین ترتیب روی گزینه کلیک کنید و اجازه دهید مک‌اواس شما به‌روزرسانی شود و مطمئن شوید که هنگام دانلود و نصب آن رایانه شما به برق متصل است. همچنین در هنگام انجام این فرآیند آن را روی حالت خواب (sleep) نگذاشته و یا درب لپتاپ خود را نبندید. در غیر این صورت، ممکن است سیستم عامل مک‌اواس شما در طول فرآیند به‌روزرسانی دچار نقصی شود و مشکلات بیشتری برایتان ایجاد کند.

در غیراینصورت اگر از آیتونز در رایانه شخصی ویندوزی خود برای به‌روزرسانی یا بازیابی آیفون خود استفاده می‌کنید، بر روی گزینه Help کلیک کرده و از نوار منوی برنامه، گزینه Check for Updates را انتخاب کنید تا آن را به آخرین نسخه موجود و منتشر شده، به‌روز کند.

2. آیفون خود را ریستارت کنید

در بعضی مواقع اشکالات جزئی نرم افزار در iOS به عنوان یکی از دلایل بروز خطای 4013 در آیتونز یا برنامه Finder هنگام به‌روزرسانی یا بازیابی آیفون ظاهر می‌شود. برای حل سریع و این مشکل، می‌توانید آیفون خود را مجددا راه‌اندازی کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر دکمه‌های گوشی آسیب دیده و شکسته باشند نیز این روش بسیار آسان است.

همچنین مطالعه کنید
۵ راه برای دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

حتی اگر این روش نیز کمکی نکرد و کارآمد نبود، به راحتی همیشه می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های ترکیبی، آیفون خود را به اجبار ریستارت (یا ریست نرم) کنید.

3. از کابل اتصال لایتنینگ متفاوتی استفاده کنید

در روش دیگر نیز می‌توانید کابل لایتنینگ مورد استفاده خود را تعویض کرده و بررسی کنید آیا خطای 4013 برایتان برطرف می‌شود یا خیر.

برای انجام این کار کابلی را که استفاده می‌کردید جدا کرده و آن را با یک کابل لایتنینگ که دارای گواهی MFi با کیفیت بالاست، تعویض کنید. سپس، آیفون خود را دوباره متصل کنید. حال آیتونز یا Finder را دوباره راه اندازی کرده و مجدد به‌روزرسانی یا بازیابی را انجام دهید.

4. پورت‌های سیستم و آیفون خود را تمیز کنید

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

تکه‌های آشغال‌ و کثیفی‌های داخل پورت‌های USB و آیفون لایتنینگ که به کامپیوتر شما متصل می‌شود نیز می‌توانند باعث اینگونه مشکلات شود. بنابراین، ارزش آن را دارد که این پورت‌ها را به‌طور کامل تمیز کنید. حال مجدداً بررسی کنید که آیا خطای 4013 آیفون شما در آیتونز یا Finder برطرف شده است؟

به یاد داشته باشید که قبل از ادامه، هر دو دستگاه خود را در ابتدا خاموش کنید. نکته قابل توجه برای پاک‌سازی پورت‌ها این است که با قرار دادن هوای فشرده به صورت زاویه‌دار، آن‌ها را تمیز کنید. همچنین می‌توانید با خلال دندان بطور مستقیم درون پورت‌ها را تمیز کرده و کثیفی‌ها را از آن خارج کنید. علاوه بر این، سوزن سیم‌کارتی که همراه آیفون شما است می‌تواند در این زمینه به شما کمک کرده و زباله‌ها را از درگاه‌های پورت USB یا لایتنینگ پاک کنید.

5. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

متاسفانه همیشه به تنهایی نمی‌توان خطای 4013 را حل کرد. همچنین به احتمال بسیار این مشکل می تواند از مشکلات سخت افزاری که در برخی از مدل‌های آیفون مرتبط هستند باشد.به راحتی با تماس گرفتن به پشتیبانی اپل یا مراکز معتبری که تعمیرات آیفون را انجام می‌دهند، می‌‌توانید این موضوع را رسیدگی کنید. طبیعتا در صورت بروز مشکلات سخت افزاری در این مطلب به شما کمکی نمی‌توانیم کنیم و بهتر است در این زمینه از تجربه یک تکنسین متخصص گوشی‌های اپل بهره ببرید.

چگونه خطای 4013 را در آیفون برطرف کنیم؟

از حل خطای 4013 تسلیم نشوید!

متاسفانه برای هر کاربر اپل مواجه شدن با خطای 4013 بسیار نا امیدکننده است. اما روحیه خود را نبازید! زیرا رفع این خطا غیرممکن نیست و مطمئنا قابل حل شدن است. به عنوان مثال به‌روزرسانی مک‌بوک خود، راه‌اندازی مجدد آیفون و بررسی اتصال بین دستگاه‌ها، همگی روش‌های آزمایش و تائید شده و قطعی برای رفع خطای 4013 آیفون هستند.

اگر هیچ یک از این مراحل عیب‌یابی بالا کمکی برایتان نکرد، همیشه می‌توانید برای کمک به پشتیبانی اپل یا یک تکنسین ماهر اعتماد کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>