برد 820 کیلومتری خودروی الکتریکی شیائومی YU7 بر اساس استاندارد CLTC!

برد 820 کیلومتری خودروی الکتریکی شیائومی YU7 بر اساس استاندارد CLTC!

اشتراک‌گذاری:

شیائومی با شاسی‌بلند YU7 خود، قصد دارد گام‌های بسیار بزرگی را در عرصه خودروهای الکتریکی بردارد. آخرین پرونده‌های ثبت‌شده‌ی قانونی، جزئیات کلیدی این شاسی‌بلند الکتریکی، از جمله برد و پیکربندی‌های باتری آن را فاش کرده و تصویری از یک خودروی بسیار جالب را ترسیم می‌کند. انتظار می‌رود عرضه رسمی این محصول در ژوئن یا ژوئیه 2025 باشد، اما مشخصات آن از همین حالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

YU7 در دو نسخه تک‌موتور و دو موتوره عرضه خواهد شد. نسخه تک‌موتور از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) تامین‌شده توسط FinDreams Battery (زیرمجموعه BYD) استفاده می‌کند. این نسخه‌ای است که برد چشمگیر 820 کیلومتر را طبق استاندارد CLTC دارد، اگرچه باید توجه داشت که رتبه‌بندی CLTC در مقایسه با سایر استانداردها، خوش‌بینانه‌ترین است. اما حتی اگر برد واقعی آن کمتر باشد، همچنان چشمگیر است.

برد 820 کیلومتری خودروی الکتریکی شیائومی YU7 بر اساس استاندارد CLTC!

نسخه دو موتوره از باتری‌های لیتیوم سه‌گانه از CATL استفاده می‌کند. این مدل برد 760 کیلومتر را طبق استاندارد CLTC ارائه می‌دهد. باتری‌های سه‌گانه به‌طور کلی چگالی انرژی بالاتری دارند، اما پیکربندی دو موتوره، برق بیشتری مصرف می‌کند.

بسته باتری نسخه تک‌موتور با وزن 719 کیلوگرم در مقایسه با نسخه دو موتوره با وزن 666 کیلوگرم، سنگین‌تر است. نسخه تک‌موتور نیز وزن کلی خودروی کمتری دارد (2315 کیلوگرم) در مقایسه با نسخه دو موتوره (2405 کیلوگرم). نسخه تک‌موتور تنها 13.38 کیلووات ساعت برق در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند، در حالی‌که نسخه دو موتوره 11.74 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

برد 820 کیلومتری خودروی الکتریکی شیائومی YU7 بر اساس استاندارد CLTC!

ابعاد YU7 در پرونده‌های قبلی فاش شده است: طول 4999 میلی‌متر، عرض 1996 میلی‌متر و ارتفاع 1600 میلی‌متر، با فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر. این ابعاد، آن را به عنوان یک شاسی‌بلند متوسط، دقیقاً بین تسلا مدل X و مدل Y قرار می‌دهد. بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا YU7 می‌تواند مشتریان تسلا را برباید یا خیر؟!

ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی با سدان SU7 و اکنون شاسی‌بلند YU7، دقیقاً با جاه‌طلبی این شرکت برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در صنعت خودروسازی همخوانی دارد. برد رقابتی YU7، گزینه‌های مختلف باتری، و طراحی جادار و جذاب، آن را به یک رقیب بسیار قوی در بازار شلوغ خودروهای الکتریکی تبدیل می‌کند. برد طولانی‌تر نسخه تک‌موتور، حتی اگر در واقعیت کمتر باشد، رانندگانی را که مسافت پیموده شده را در اولویت قرار می‌دهند، جذب خواهد کرد. نسخه دو موتوره احتمالاً مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که به دنبال شتاب سریع‌تر و سیستم چهار چرخ متحرک هستند. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، جزئیات بیشتر در مورد قیمت و ویژگی‌ها ظاهر خواهد شد و به ما کمک می‌کند تا جایگاه YU7 را در چشم‌انداز خودروهای الکتریکی مشخص کنیم.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *