Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

همکاری جک و هواوی برای تولید خودروهای الکتریکی هوشمند لاکچری!

همکاری جک و هواوی برای تولید خودروهای الکتریکی هوشمند لاکچری!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دو کمپانی هواوی و خودروسازی جک ضمن عقد یک قرارداد مهم، در مسیر تازه‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی هوشمند لوکس گام نهادند. این مشارکت در راستای مرتفع‌سازی نیازهای همواره در حال تکامل مصرف‌کنندگان و با هدف ساخت خودروهای هوشمند الکتریکی لوکس با قابلیت اتصال به اینترنت صورت می‌گیرد. با این حال، بر اساس جزئیات منتشر شده در قرارداد به نظر می‌رسد همکاری هواوی با جک تنها به بخش “توسعه و تولید” خودرو محدود نخواهند ماند و این کمپانی در زمینه‌هایی مانند “فروش، پشتیبانی و خدمات پس از فروش” خودرو نیز با ارائه راه‌حل‌های پیشرفته خود برای خودروهای هوشمند، در کنار این خودروساز باقی می‌ماند.

نکته جالب توجه در این همکاری، مشارکت همزمان هواوی با یک کمپانی خودروسازی چینی دیگر به نام سیرس (Seres) است! در حال حاضر خودروهای الکتریکی ماحصل از همکاری هواوی با سیرس با آرم تجاری Aito به بازار عرضه می‌شوند. این همکاری با هدف تولید خودروهای تجملاتی و لوکس آغاز شد اما پس از موفقیت نه‌چندان چشمگیر Aito M5، به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد در مشارکت جدید خود با جک مجدداً به بازی برگردد و با تمرکز بر هدف اصلی خود، نبض بازار خودروهای الکتریکی را در دستان خود بگیرد! به هر حال، به نظر می‌رسد این همکاری، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی این خودروساز از تجربیات و تخصص مهندسی و توسعه‌گرایانه هواوی باشد.

خودرو Aito M5

همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، هدف اصلی مشارکت هواوی و جک، توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی هوشمندی است که به صورت یکپارچه به اینترنت متصل می‌شوند. در این مشارکت این خودروساز به واسطه تخصص بی‌نظیر خود در صنعت خودروسازی، رهبری توسعه محصولات را برعهده گرفته است. جک قصد دارد با ایجاد یک “پایگاه تولید پیشرفته” در کارخانه خودروسازی خود، از پتانسیل و دانش خود در راستای تولید خودروهای الکتریکی باکیفیت استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید
عرضه خودروهای لکسوس RX و LX جدید در سال 2022 و GX بعدی در 2024
کارخانه خودروسازی JAC Motors

پیش‌بینی می‌شود خودروهای توسعه‌یافته‌شده در این همکاری، در بالاترین سطوح و به صورت بین‌المللی به رقابت با سایر خودروهای الکتریکی بپردازند. بر اساس قرارداد منعقدشده، هواوی (یا یک کمپانی شخص ثالث تعیین شده توسط هواوی) در فروش و توزیع جهانی خودروهای حاصل از این همکاری، به صورت انحصاری نقش خواهد داشت.

قرارداد امضاشده توسط این دو کمپانی، به مدت 10 سال اعتبار دارد. اگرچه در حال حاضر این قرارداد احتمالاً تغییر خاصی را در وضعیت مالی کمپانی جک ایجاد نخواهد کرد، اما حضور پررنگ‌تر در بازارهای جهانی و هدف گرفتن مشتریان علاقه‌مند به کالاهای لوکس، بدون شک چشم‌انداز روشنی را برای موفقیت‌های آتی هر دو برند ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، جزئیات کلیدی خاصی از این قرارداد منتشر نشده است و “احتمال تاسیس یک کمپانی مشترک” یا “تاریخ عرضه اولین خودرو مشترک به بازار” در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با استناد به گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی هر دو کمپانی بر روی تولید خودروهای لوکس فوق‌العاده پیشرفته با برچسب قیمتی 800,000 یوانی (تقریباً 104,400 یورو) قرار داده شده است. به گفته مینگ چی کو (تحلیلگر بازار خودرو) در همکاری هواوی با جک احتمالاً شاهد عرضه یک خودرو در کلاس MPV (خودروهای نیمه‌شاسی شبیه به مینی ون) و با قیمت تقریباً 1 میلیون یوان خواهیم بود.

JAC Motors با کمک هواوی خودروهای الکتریکی هوشمند لوکس خواهد ساخت
نمایی از خودرو MVP محصول مشترک هواوی و JAC Motors

پیش‌بینی می‌شود این مدل در سه ماهه دوم سال 2024 میلادی به مرحله تولید انبوه برسد و پس از رونمایی اولیه، با عرضه “50,000” خودرو در سال سهم اعظمی از بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص دهد. به نظر می‌رسد در تمام این مدت، هواوی و جک خودروهای الکتریکی محبوبی مانند زیکر 009 و ولوو EM90 را زیر نظر داشته‌اند و حالا می‌خواهند با مشارکت با یک‌دیگر، سهم بزرگی از بازار خودروهای الکتریکی را به دست آورند.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>