جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با ربات‌ها عجله دارند! اما چرا؟!

کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با ربات‌ها عجله دارند! اما چرا؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در ماه ژانویه، قانونی به نام “مجازات حوادث جدی (Serious Disasters Punishment Act)” در کره جنوبی اجرایی شد. این قانون جدید بیان می‌کند که اگر کارگران در حین کار جان خود را از دست بدهند یا صدمات جدی ببینند، دادگاه‌ها می‌توانند مدیرعامل یا مدیران بلندپایه شرکت‌ها را جریمه کرده یا حتی آنها را به زندان بفرستند. اما این قانون بر وضعیت کارگران چه تاثیری دارد؟! آیا این قانون می‌تواند ربات‌ها را در کره جنوبی جایگزین انسان‌ها کند؟! برای پاسخ به این سوال با اروتک همراه باشید.

تلاش محققان برای افزایش تعاملات اجتماعی ربات‌‌ها!

افزایش سرمایه‌گذاری در ربات‌ها

بر اساس گزارشی که توسط Rest of the World در 6 ژوئن منتشر شد، این قانون باعث افزایش سرمایه‌گذاری روی ربات‌ها در این کشور آسیایی شده است.

کیم یونگ رائه، مدیرعامل Speefox، بزرگترین تولید‌کننده خازن در کره جنوبی، به این خبرگزاری گفت: در طول تاریخ خود، ما همیشه مجبور بوده‌ایم راه‌هایی برای پیش رفتن پیدا کنیم. “اتوماسیون، گام بعدی در این فرآیند است.”

کیم هیو جین، دختر یونگ رائه و مدیر تولید Speefox نیز افزود: “این قانون در حال حاضر یک مسئله بزرگ در تجارت است. خوشبختانه ما قبلاً در حال اتوماتیک کردن کارخانه بوده‌ایم، بنابراین وقتی قانون جدید تصویب شده، ما آمادگی آن را داشتیم.”

کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با ربات‌ها عجله دارند! اما چرا؟!

قانون جدید عملاً شرکت‌ها را وادار کرده است تا به دنبال گزینه‌هایی برای داشتن کارگران کمتر یا حتی نداشتن کارگر باشند.

جونگ جین وو، استاد دانشگاه ملی علم و فناوری سئول که در مورد ایمنی شغلی مطالعه می‌کند، به Rest of the World گفت: “شرکت‌ها در حال حرکت برای کاهش نیروی کار هستند. همچنین تردیدی جدی برای ورود به پروژه‌های پرخطر در آینده وجود دارد.”

گامی بزرگ برای حقوق کارگران:

این قانون در ابتدا به عنوان یک گام بزرگ رو به جلو برای حقوق کارگران مورد استقبال قرار گرفت. اما شرکت‌ها، عمدتاً تولیدکنندگان و شرکت‌های ساختمانی، علیه آن استدلال کردند و بیان کردند که جرم‌انگاری رهبران ارشد برای حوادث غیرمطرقبه ناعادلانه است و این قانون بسیار مبهم است چراکه منجر به عدم اطمینان در مورد اینکه دقیقاً چه چیز و چه کسی مقصر است و چگونه باید از آن اجتناب شود، خواهد شد.

کره جنوبی به فقدان ایمنی کافی در کارخانه‌هایش مشهور است، رویدادی که برای چنین کشوری پیشرفته از نظر فناوری، هم گیج‌کننده و هم ناراحت‌کننده است.

لی جون وون، کارشناس ایمنی در دانشگاه سونگسیل در سئول، نیز گفت: “حوادث ایمنی اولیه و مکرر یک عیب بزرگ برای کشوری با درآمد سرانه حدود 30000 دلار است. طبیعی است که شرکت‌ها به دنبال سود هستند، اما آنها باید ایمنی را در اولیت قرار دهند.”

کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با ربات‌ها عجله دارند! اما چرا؟!

اکنون، دولت وارد عمل شده و متعهد شده است که به شرکت‌ها کمک کند تا استانداردهای ایمنی خود را بهبود ببخشند.

وزارت کار کره جنوبی در پاسخ به سوال Rest گفت: “آنچه مهم‌تر از خرید تجهیزات جدید است این است که شرکت‌ها اهمیت ایمنی و پیشگیری از حوادث صنعتی را بشناسند و در نتیجه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را ایجاد کرده و آن اجرا کنند. این یک مسئولیت اساسی دولت است که از جان گرانبها و ایمنی کارگران محافظت کند.”

آیا این وزارتخانه به هدف خود خواهد رسید یا کره جنوبی شاهد جایگزینی کارگران در سراسر کشور با ربات‌ها خواهد بود؟!

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *