جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کارخانه خودکار شیائومی سالانه 10 میلیون گوشی تولید می‌کند!

کارخانه خودکار شیائومی سالانه 10 میلیون گوشی تولید می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در خطوط تولید جدید شیائومی هیچ انسانی مشغول به کار نیست، این کارخانه هوشمند جدید، 100 درصد خودکار است. در واقع، این سیستم به قدری هوشمند است که می‌تواند مشکلات را تشخیص داده و با رفع این مشکلات، فرآیندهای خود را به‌طور خودکار بهبود بخشد تا “خود به خود تکامل یابد.”

این تأسیسات به مساحت 80,000 متر مربع در منطقه چانگپینگ در حومه شمال شرقی پکن واقع شده و ادامه‌ی مسیر یک کارخانه هوشمند آزمایشی در ییزوانگ است که حدود یک میلیون واحد از تلفن‌های میکس فولد شرکت شیائومی را تولید کرده است.

لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، در یک ویدئو کوتاه می‌گوید:

11 خط تولید وجود دارد، 100 درصد فرآیندهای کلیدی به‌صورت خودکار هستند. ما کل نرم‌افزار مربوط به خط تولید و ساخت خود را برای دستیابی به این هدف توسعه داده‌ایم.

کارخانه جدید گوشی‌های تاشو جدید شیائومی، یعنی میکس فولد 4 و میکس فلیپ را که اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهند شد را تولید خواهد کرد و آنها را با نرخ تقریبی یک عدد در هر سه ثانیه، به‌طور شبانه روزی تولید می‌کند.

به گزارش GizmoChina، این کارخانه محیط تولید را با حذف گرد و غبار در سطح میکرون کاملاً پاکیزه نگه می‌دارد. این موضوع لباس‌های استریل و کلاه‌های مخصوص اتاق عمل را که تعداد محدودی از انسان‌ها در “اتاق جنگ” (نامی که برای این کارخانه هوشمند انتخاب شده است) به تن دارند، توضیح می‌دهد.

البته، کارخانه‌های کاملاً خودکار، مدتی است که وجود دارند. به عنوان مثال شرکت روباتیک ژاپنی Fanuc Ltd، اولین خط کاملاً خودکار خود را در سال 2001 راه‌اندازی کرد و به گزارش CNN Money، تا سال 2003، کارخانه‌ای در نزدیکی کوه فوجی داشت که در آن ربات‌ها، دیگر ربات‌ها را می‌ساختند! در آنجا روزانه حدود 50 عدد ربات ساخته ‌می‌شد و همچنین بدون نظارت برای مدت زمانی تا یک ماه به‌طور کامل کار می‌کرد.

اما ممکن است شیائومی با اجازه دادن به هوش مصنوعی کارخانه برای توسعه و بهینه‌سازی فرآیندهای خود در طول زمان به‌طور خودکار، یک گام بالاتر رفته باشد.

لی جون می‌گوید:

این که این پلتفرم می‌تواند مشکلات را شناسایی و حل کرده و همچنین به بهبود فرآیند تولید کمک کند، واقعاً شگفت‌انگیز است! این پلتفرم همکاران ما را وقتی برای اولین بار آن را دیدند، شگفت‌زده کرده بود.

او همچنین در توییتی نوشته است:

به قلب کارخانه ما، “اتاق جنگ”، وارد شوید. پلتفرم هوشمند تولید ما، Xiaomi Hyper IMP، مغز این عملیات است که به‌طور فعال مشکلات را حل و تولید را بهینه می‌کند.

یک پست در شبکه اجتماعی چینی ویبو بر این موضوع تأکید می‌کند، یک بخش از آن تقریباً به این صورت است:

‘Xiaomi Pengpai’، پلتفرم هوشمند تولید که کاملاً خودتوسعه‌یافته است، مغز کارخانه را تشکیل می‌دهد، این مغز به کارخانه روح می‌بخشد و به آن این امکان را می‌دهد که خودآگاهی، خودتصمیم‌گیری و خوداجرایی داشته باشد. همچنین می‌تواند به‌طور مستقل مشکلات تجهیزات را تشخیص دهد، فرآیندها را بهبود بخشد و به صورت دیجیتالی تمامی موارد از تأمین مواد اولیه تا تحویل را مدیریت کند، در واقع، این یک کارخانه هوشمند واقعیست که می‌تواند خود‌به‌خود تکامل یابد.

این اتفاق بسیار قابل‌توجه از آنچه در سرتاسر جهان در حال اتفاق افتادن است خبر می‌دهد!

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *