پس از اینکه پکا لوندمارک، مدیریت تجهیزات مخابراتی نوکیا را به دست گرفت، یک طرح سه مرحلهای شامل تنظیم مجدد، شتاب و گسترش را ارائه کرد. با پایان یافتن بخش اول این طرح، نوکیا اکنون بر شتاب بخشیدن تمرکز خواهد کرد و برای اولین بار در 60 سال گذشته لوگوی خود را تغییر می دهد تا نشان دهنده تغییر استراتژی باشد.
نوکیا رنگ آبی را کنار گذاشته و آن را با هر رنگی که مناسبتر باشد جایگزین میکند، به این معنی که هیچ طرح رنگی خاصی در نظر گرفته نشده است. لوندمارک همچنین گفت که نوکیا دیگر فقط یک شرکت تولیدکننده گوشیهای هوشمند نیست، بلکه یک شرکت فناوری تجاری است.
ارتباط گوشی های هوشمند، پیش از این وجود داشت و امروزه ما یک شرکت فناوری تجاری هستیم.
نوکیا علاوه بر توسعه تجارت تجهیزات مخابراتی خود، بر فروش تجهیزات به سایر مشاغل تمرکز خواهد کرد. اینها شامل شبکه های خصوصی 5G و تجهیزات کارخانه های خودکار است که این شرکت را به عنوان رقیب مایکروسافت و آمازون در این زمینه قرار می دهد. لوندمارک همچنین اشاره کرد که نوکیا در حال بررسی توسعه و رشد در زمینه های دیگر نیز هست.
منبع: Gsmarena