Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تبلت نوبیا پد 3D II با صفحه نمایش سه‌بعدی (بدون نیاز به عینک) رونمایی شد

تبلت نوبیا پد 3D II با صفحه نمایش سه بعدی (بدون نیاز به عینک) رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سال گذشته کمپانی ZTE تبلت نوبیا پد 3D با صفحه نمایش سه‌بعدی مستقل (بدون نیاز به عینک سه‌بعدی) را به بازار عرضه کرد. اکنون این کمپانی نسل دوم تبلت سه‌بعدی خود را با پیشرفت‌های چشمگیر تحت عنوان “نوبیا پد 3D II” به بازار معرفی کرده است. در این مطلب از اِروتِک به شرح کوتاهی از مشخصات کلیدی این دستگاه خواهیم پرداخت.

مشخصات کلیدی تبلت نوبیا پد 3D II‏

تبلت نوبیا پد 3D II به عنوان “اولین تبلت سه‌بعدی بدون عینک با پشتیبانی از اتصال 5G و هوش مصنوعی در جهان” به بازار راه پیدا می‌کند. این تبلت از یک صفحه نمایش IPS ال‌سی‌دی 12.1 اینچی با “رزولوشن 2560 در 1600 پیکسلی، نسبت تصویر 16:10 و نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی” بهره می‌برد.

کمپانی ZTE صفحه نمایش نسل دوم تبلت‌های سه‌بعدی خود را از لنزهای کریستال مایع پوشانده و به همین سبب “افزایش 80 درصدی وضوح سه‌بعدی”، “کاهش تداخل سه‌بعدی”، “بهبود کیفیت رنگ‌های به نمایش درآمده در حالت سه‌بعدی”، “افزایش دو برابری روشنایی صفحه نمایش در حالت سه‌بعدی” و “بهبود بهره‌وری انرژی” را وعده می‌دهد. علاوه بر این، زاویه دید 86 درجه‌ای این نمایشگر بستر مناسبی برای مشاهده همزمان افکت سه‌بعدی توسط چند کاربر را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است، صفحه نمایش این تبلت در هر دو حالت “افقی و عمودی” از پخش محتوا به صورت سه‌بعدی پشتیبانی می‌نماید.

در حالیکه “کمبود محتوای سه‌بعدی” به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات تبلت نوبیا پد 3D در نظر گرفته می‌شد، ZTE ضمن ارائه یک راه‌حل جدید و جایگزین کردن “مبدل 2 بعدی به 3 بعدی” با هوش مصنوعی این مشکل را در تبلت سه‌بعدی جدید خود مرتفع می‌سازد. ویژگی “Neovision 3D Anytime” تعبیه‌شده بر روی تبلت نوبیا پد 3D II‏ بستر مناسبی برای ارائه محتواهای سه‌بعدی از “تصاویر، فیلم‌ها، محتواهای در حال پخش زنده (از پلت‌فرم‌های استریمینگ) و بازی‌های ویدیویی” را برای کاربران این تبلت فراهم می‌سازد.

علاوه بر این، امکان قرار دادن تبلت در جایگاه “میزبان” و پخش محتوا سایر دستگاه‌ها بر روی نمایشگر این تبلت نیز فراهم می‌باشد. به عنوان مثال، در صورت در اختیار داشتن یک گوشی توسعه‌یافته‌شده توسط کمپانی ZTE، کاربران می‌توانند یک برنامه را از گوشی خود را به صورت بی‌سیم بر روی نمایشگر تبلت به نمایش گذاشته و از این طریق به صورت سه‌بعدی از آن اپلیکیشن استفاده نمایند. ضمناً امکان به‌اشتراک‌گذاری تصویر از طریق اپلیکیشن Miracast بر روی صفحه نمایش تبلت نیز فراهم می‌باشد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) یک مدل سه‌بعدی از لپ‌تاپ خود، آن را بر روی تبلت خود مشاهده نمایند.

همچنین مطالعه کنید
قیمت تبلت های سری گلکسی تب S9 در اروپا مشخص شد

با این حال شگفتی‌سازی‌های تبلت نوبیا پد 3D II‏ به موارد مذکور محدود نمانده و این تبلت امکان تولید محتوای سه‌بعدی را نیز با خود به همراه دارد! دو دوربین 13 مگاپیکسلی (تعبیه‌شده بر روی قاب پشتی) و سیستم دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی این تبلت، قابلیت ثبت عکس‌ها و تصاویر سه‌بعدی را برای کاربر خود فراهم می‌کنند. البته به لطف موتور جدید هوش مصنوعی این تبلت و افزایش 2.5 برابری “برد بهینه تا سوژه”، امکان ثبت عکس‌های بی‌نقص نیز آسان‌تر شده است.

علاوه بر این، تبلت نوبیا پد 3D II‏ به چهار بلندگو 1 وات کاملاً فرکانسی ( پوشش طیف‌های متنوع صوتی در محدوده شنیداری) با “قابلیت DTS:X Ultra” مجهز بوده و توانایی ایجاد منظره صوتی سه‌بعدی همه‌جانبه برای مطابقت صدا با تصویر (در حالت پخش سه‌بعدی) را نیز دارد. همچنین دو میکروفون با قابلیت حذف نویز نیز در این تبلت گنجانده شده است.

تبلت نوبیا پد 3D II‏ به واسطه بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کمپانی کوالکام، برخلاف نسل پیش از خود (که از تراشه اسنپدراگون 888 بهره می‌بّرد و از اتصال سلولی پشتیبانی نمی‌کرد) از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه با رم نوع LPDDR5X سازگار بوده و از حافظه UFS 4.0 با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

تبلت نوبیا پد 3D II‏ به یک باتری بزرگ 10000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌باشد و از شارژ سریع (سیمی) با سرعت 66 وات پشتیبانی می‌کند. در حالیکه مشخصات کلیدی این تبلت بر روی وب‌سایت رسمی کمپانی ZTE منتشر شده، اما تاکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با بازه زمانی عرضه و برچسب قیمتی این تبلت ارائه نشده است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>