Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با 4 قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام آشنا شوید! [آموزش استفاده]

با 4 قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام آشنا شوید! [آموزش استفاده]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی متا 4 قابلیت جدید برای دایرکت ایستاگرام و تعدادی تم (Themes) پس‌زمینه جدید برای استفاده در چت‌ها از جمله تم‌های “Love ،Lollipop ،Avatar: The Last Airbender و ..” که در بخش زیر مشاهده می‌کنید را منتشر کرد.

4 قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام

  • ویرایش پیام‌های ارسال‌شده در دایرکت

از این پس امکان ویرایش پیام‌های ارسال‌شده در دایرکت اینستاگرام، در یک بازه زمانی محدود (حداکثر 15 دقیقه پس از ارسال پیام) که در اختیار تعدادی معدودی از کاربران قرار داشت، در اختیار تمام کاربران این پلت‌فرم قرار گرفته است. برای ویرایش پیام‌های ارسالی خود ابتدا پیام مورد نظر را انتخاب کرده و با نگه داشتن انگشت خود برای چند ثانیه بر روی پیام ارسال‌شده، گزینه “ویرایش/ Edit” را از منوی کشویی به نمایش درآمده انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، می‌توانید اشکالات نگارشی پیام خود را اصلاح کرده یا در صورت تمایل متن پیام خود را به صورت کامل تغییر دهید.

  • فعال‌/ غیرفعال‌سازی رسیدهای خواندن پیام

در قابلیت جدید اینستاگرام، از این پس می‌توانید رسیدهای خواندن پیام (رسیدهایی که در صورت باز شدن پیام دریافتی توسط شما، برای فرستنده به نمایش گذاشته می‌شوند) را برای تمامی چت‌ها یا برخی از چت‌های مورد نظر خود، فعال یا غیرفعال کنید. برای استفاده از این قابلیت، کافی است به منوی “تنظیمات/ Settings” حساب کاربری خود مراجعه کنید. در حالیکه امکان فعال/ غیرفعال‌سازی رسیدهای خواندن پیام و اعمال تغییرات بر روی حالت‌های تعیین‌شده در هر زمان فراهم است، توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان استفاده از این قابلیت در چت‌های سرتاسر رمزگذاری‌شده (End-to-End Encrypted) وجود ندارد.

  • سنجاق (پین) کردن چت یا گروه‌های مورد نظر

در این قابلیت جدید می‌توانید حداکثر 3 مورد از چت‌ها یا گروه‌های حائز اهمیت خود را سنجاق (Pin) کنید. پس از اعمال این تنظیمات، چت‌ها/ گروه‌های مورد نظر در بالای فهرست پیام‌های دایرکت به نمایش گذاشته می‌شوند و برای یافتن چت/ گروه مورد نظر خود نیازی به پیمایش و جستجو در پیام‌های دایرکت خود نخواهید داشت. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید یا انگشت خود را به سمت چپ کشیده (Swipe کنید) و روی علامت سنجاق‌مانند ضربه زده یا چت/ گروه مورد نظر خود را انتخاب کرده (برای مدت کوتاهی انگشت خود را روی چت/ گروه نگه دارید) و روی گزینه “پین/ Pin” ضربه بزنید. علاوه بر این، امکان برداشتن حالت پین (Unpin کردن) چت/ گروه‌های سنجاق‌شده در هر زمان برای شما فراهم خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید
یوتیوب بر روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

  • ذخیره کردن برچسب‌ها (استیکرها) مورد علاقه

در چهارمین قابلیت جدید اینستاگرام، قادر به ذخیره‌سازی برچسب‌ها (Stickers) خواهید بود. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن برچسب مورد نظر خود، آن را ذخیره کرده و از این طریق در آینده به استیکرهای مورد علاقه خود به آسانی دسترسی داشته باشید. پس از ذخیره‌سازی یک برچسب، آن را در بالای بخش استیکرها مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، اکنون می‌توانید به تمامی پیام‌های دریافتی خود با “استیکر، GIF، ویدئو، عکس یا پیام صوتی (Voice Message)” پاسخ دهید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>