Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

واتساپ در بیانیه اخیر خود از در دسترس عموم قرار دادن قابلیت جدید این پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، یعنی کانال های واتساپ، در بیش از 150 کشور در سراسر جهان خبر داد. حالا در این به‌روز‌رسانی جدید، کاربران قادرند تا به هزاران کانال واتساپ دسترسی داشته باشند و از آن‌ها بهره ببرند. از اوایل سال جاری میلادی تیم واتساپ، با بررسی نظرات و نیاز‌های کاربران خود، به توسعه کانال‌های واتساپ اقدام نمود. این اقدام در راستای ارائه یک پلت‌فرم خصوصی برای کاربران به منظور دریافت بیانیه‌های جدید و اخبار تازه در رابطه با سازمان‌های مختلف، تیم‌های ورزشی، هنرمندان و افراد برجسته صورت گرفت.

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

از آن‌جایی که صفحات گفتگو (چت) و کانال‌های خبری در پیام‌رسان واتساپ از ماهیت متفاوتی با یک‌دیگر برخوردارند، در قابلیت جدید کانال‌های واتساپ، چت‌های معمولی کاربران از کانال‌های واتساپی متمایز می‌شوند. به همین دلیل و با تاکید بر حفظ حریم شخصی و خصوصی کاربران، واتساپ تضمین می‌کند که اسامی کاربرانی که یک کانال واتساپ را دنبال خواهند کرد؛ از چشم سایر کاربران، پنهان خواهد ماند و بر‌خلاف گروه‌های واتساپی، اعضاء یک کانال قادر به مشاهده افراد عضو شده در آن کانال نخواهند بود. علاوه بر این، در قابلیتی جدید از کانال‌های واتساپی، کاربران حالا می‌توانند تا با مشاهده، کاوش و مرور هر یک از کانال‌ها، کانال مورد علاقه خود را پیدا کنند و در صورت تمایل در آن کانال عضو شوند و آن را دنبال کنند.

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

ضمناً، واتساپ در آخرین لحظات پیش از انتشار این قابلیت جدید روی پیام‌رسان خود، تصمیم گرفت تا برخی از به‌روز‌رسانی‌های جدید را برای کانال‌های واتساپ منتشر نماید. این به‌روز‌رسانی‌ها، بر مبنا بازخورد‌های دریافتی از کاربرانی از ده کشور در سراسر جهان که در مراحل آزمایش اولیه این قابلیت شرکت داشته‌اند، صورت گرفته است. به‌روز‌رسانی‌های جدید کانال‌های واتساپی عبارتند از:

  1. دایرکتوری بهبودیافته: این دایرکتوری برای کاربران بستری را فراهم می‌کند که در آن، کاربران قادرند تا به راحتی و با استفاده از فیلتر “کشور‌ها” کانال‌های واتساپی را بر اساس مکان‌های جغرافیایی متعلق به هر کانال، کشف و دنبال کنند.
  2. واکنش‌ها (Reaction) : در این به‌روز‌رسانی، امکان ارائه بازخورد خود نسبت به خبر‌ها، پیام‌های متنی یا چندرسانه‌ای منتشر شده در کانال‌های واتساپ با استفاده از ایموجی‌ها برای کاربران فراهم است. این مسئله منجر به بهبود و به حداکثر رسانده شدن تعاملات میان کاربران و مدیران کانال‌های واتساپی خواهد شد.
  3. ویرایش (Edit) : اکنون مدیران قادرند تا در یک بازه زمانی 30 روزه، تغییراتی در پیام‌های منتشر شده خود ایجاد کنند و از این رو، به انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری روی کانال واتساپی خود، دست پیدا کنند.
  4. بازارسال (Forward) : اکنون، کاربران واتساپ می‌توانند تا پیام‌های منتشر شده هر کانال واتساپ را با دیگران به اشتراک بگذارند. این مسئله امکان باز‌نشر آسان اطلاعات را فراهم می‌کند و به امکان “یافتن و پیوستن” به کانال مربوطه را برای کاربران جدیدی که در کانال عضو نمی‌باشند و به از طریق باز‌نشر خبر با آن کانال آشنا شده‌اند؛ سهولت می‌بخشد.
همچنین مطالعه کنید
آواتار‌ها برای واکنش به وضعیت واتساپ اضافه خواهند شد

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

علاوه بر این، واتساپ به کاربران اطمینان داده است که با رشد و گسترش قابلیت “کانال‌ها/Channels” ویژگی و قابلیت‌های بیشتری را بر اساس بازخورد مستقیم کاربران، به این قابلیت تازه پیام‌رسان خود؛ اضافه خواهد کرد. در یکی از ویژگی‌های در حال توسعه برای قابلیت کانال‌های واتساپ، درست مشابه با روشی که در حال حاضر در شبکه اجتماعی اینستاگرام به کار گرفته می‌شود، هر یک از کابران قادرند تا یک یا چندین کانال واتساپی را ایجاد و مدیریت نمایند.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر، قابلیت “کانال های واتساپ” در آخرین نسخه این پیام‌رسان، منتشر شده است. پس از در دسترس قرار گرفتن این قابلیت، کاربران می‌توانند تا کانال‌هایی که دنبال می‌کنند (از جمله کانال اطلاع‌رسانی واتساپ که در رابطه با تازه‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافه شده به این پیام‌رسان، اطلاع رسانی می‌کند) را در برگه جدید “به‌روزرسانی‌ها” پیدا کنند.

کانال های واتساپ به صورت رسمی برای کاربران در سراسر جهان فعال شد

با این حال، اگر در حال حاضر به این ویژگی دسترسی ندارید و تمایلی به بررسی مداوم در دسترس قرار گرفتن این قابلیت را ندارید؛ می‌توانید روی پیوند کانال واتساپ کلیک کنید. با کلیک کردن روی این پیوند، پنجره‌ای در داخل برنامه ایجاد می‌شود که با انتخاب یک گزینه ارائه شده در این پنجره، کاربران می‌توانند تا به محض فعال شدن این قابلیت برای حساب کاربری آن‌ها، از این امر مطلع شوند.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>