جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استفاده هر کاربر از گوشی خود با کاربران دیگر همان گوشی متفاوت است. با این حال، هنگامی که آپدیت‌های بزرگ سیستم‌عامل‌ها منتشر می‌شوند، قابلیت‌های جدید می‌توانند نحوه‌ی استفاده از گوشی را برای هر کسی تغییر دهند و ویژگی‌های مفیدی را برای سرعت‌بخشیدن یا تنوع دادن به کارهای قبلی معرفی کنند. از آن‌جایی که بیش از یک‌سال از انتشار اندروید 14 می‌گذرد، بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر در دسترس قرار گرفتن اندروید 15 و استفاده از ویژگی‌های جدید آن هستند. همانند هر سال، گوگل روند انتشار نسخه‌ی رسمی اندروید 15 را نیز ابتدا برای گوشی‌های پیکسل خود آغاز کرده است. با این وجود، کاربران دستگاه‌های اندرویدی دیگر هم به‌زودی فرصت تجربه‌ جدیدترین نسخه‌ی اندروید را پیدا خواهند کرد.

آن دسته از کاربرانی که نسخه‌ی بتای اندروید 15 را تجربه کرده‌اند، به تمجید از برخی از ویژگی‌های جدید این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل پرداخته‌اند. برای آشنایی با ۵ ویژگی کاربردی و جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه‌ای که از گوشی خود استفاده می‌کنید را تغییر دهند، در ادامه با اِروتِک همراه باشید.

۱. قابلیت فضای خصوصی

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

قابلیت فضای خصوصی (Private Space) راه جدیدی برای نگه‌داری از اطلاعات مخفی یا حساسی است که نمی‌خواهید دیگران آن را ببینند. کاربران با استفاده از قابلیت می‌توانند یک محیط مجزا در دستگاه اندرویدی خود بسازند و برنامه‌ها، یادداشت‌ها، فایل‌ها و موارد بیشتری را از دید افراد دیگر پنهان کنند.

در صورت قفل بودن فضای خصوصی در اندروید 15، برنامه‌های شما حتی در برگه‌ی «Recents» نیز نشان داده نمی‌شوند و هیچ اعلانی را برای اپلیکیشن‌هایی که در Private Space خود قرار داده‌اید، دریافت نخواهید کرد. این برنامه‌ها همچنین در تنظیمات قابل دسترسی نیستند و برای ایجاد تغییرات موردنیاز، ابتدا باید قفل فضای خصوصی را بردارید.

نکته: هنگامی که فایل و اپلیکیشنی را در Private Space قرار می‌دهید، امکان خارج کردن و حذف آن از فضای خصوصی همچنان وجود دارد و می‌توانید این کار را به‌آسانی انجام دهید.

۲. مجهز شدن قابلیت TalkBack به جمینای

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

قابلیت TalkBack ابتدا در سال ۲۰۱۳ به کاربران معرفی شد. این ویژگی برای کسانی در دسترس قرار گرفت که بینایی ضعیفی دارند یا با نابینایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. TalkBalk می‌تواند خط بریل، متن و هر چیز دیگری روی صفحه قرار دارد را با صدای بلند بخواند و حالا به‌روزرسانی جدید اندروید، این قابلیت را با هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل یکپارچه می‌کند.

جمینای نانو قابلیت خواندن تصاویر روی صفحه با صدای بلند را بهبود می‌بخشد و این هوش مصنوعی می‌تواند به تجزیه‌وتحلیل تصاویر بپردازد و حتی توضیحات دقیق‌تری را درباره‌ی تصاویر موجود در گالری خود به کاربر ارائه کند. ویژگی مذکور برای تصاویر شبکه‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد و جمینای نانو حتی قادر است اطلاعات بیشتری درمورد تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را به اشتراک بگذارد.

۳. سیستم تشخیص سرقت

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید 15 که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

در صورتیکه می‌خواهید برنامه‌های خود را ایمن نگه دارید، می‌توانید از قابلیت فضای خصوصی (Private Space) اندروید 15 استفاده کنید، اما گوگل برای پیشگیری از سرقت نیز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. سیستم تشخیص سرقت (Theft Detection Lock) هم مانند بسیاری از قابلیت‌های دیگر اندروید به جمینای مجهز می‌شود و از هوش مصنوعی برای ایمن نگه‌داشتن دستگاه شما استفاده می‌کند. هنگامی که دزدی به سراغ شما می‌آید، گوشی شما را می‌دزدد و با آن فرار می‌کند، هوش مصنوعی گوگل می‌تواند به سرقت رفتن گوشی شما را تشخیص دهد. اگر جمینای متوجه شود که گوشی شما به‌طور ناگهانی با سرعت بالایی در حال حرکت است، این هوش مصنوعی به‌صورت خودکار دستگاه را قفل می‌کند.

همچنین در صورتی که تلاش‌های زیادی برای باز کردن قفل گوشی شما انجام شود یا دستگاه برای مدت معینی خاموش بوده باشد، قفل خودکار فعال خواهد شد. این ویژگی نه‌تنها گوشی شما را قفل می‌کند، بلکه مانع بازنشانی کارخانه‌ای دستگاه توسط سارقان می‌شود. به عبارت دیگر، سارقان نمی‌توانند بدون دانستن رمز عبور یا اطلاعات حساب کاربری گوگل شما قفل گوشی را باز کنند.

شایان ذکر است که امکان قفل از راه دور سیستم تشخیص سرقت برای تمامی گوشی‌های دارای اندروید 10 و نسخه‌های جدیدتر در دسترس قرار می‌گیرد.

۴. گسترش اتصالات ماهواره‌ای

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید‌ ۱۵ که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

گوگل در اندروید 14 امکان ارسال پیامک‌های SOS اضطراری را از طریق ماهواره بر روی گوشی پیکسل 9 فراهم کرد. خوشبختانه اتصال شبکه‌ی ماهواره‌ای برای اندروید 15 گسترش یافته است و حالا می‌توانید پیام‌های خود را به‌صورت پیامک (SMS)، MMS و RCS ارسال کنید.

علاوه‌بر این، رابط کاربری اندروید 15 هنگامی که در صفحه‌ی اصلی یا برنامه‌های دیگر هستید، متصل بودن به شبکه‌ی ماهواره‌ای را با به نمایش درآوردن کلمه‌ی «Satellite» در بالای صفحه به اطلاع کاربر می‌رساند. سیستم به‌طور خودکار اعلان‌های فشاری ارسال می‌کند تا به شما اطلاع دهد که در حال حاضر از اتصال ماهواره‌ای استفاده می‌کنید.

۵. قابلیت آرشیو خودکار اپلیکیشن‌ها

معرفی 5 ویژگی جدید اندروید‌ ۱۵ که می‌توانند نحوه استفاده شما از گوشی را تغییر دهند!

فرض کنید مدت زیادی است که از برنامه‌ی خاصی استفاده نکرده‌اید، اما این احتمال وجود دارد که در آینده دوباره وارد آن اپلیکیشن شوید. به‌لطف قابلیت آرشیو خودکار برنامه‌ها دیگر نیازی به حذف کامل اپلیکیشن و دانلود مجدد آن نیست. اندروید 15 از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید برنامه را حذف یا بایگانی کنید؛ با آرشیو کردن اپلیکیشن‌ها فضای ذخیره‌سازی بیشتری را آزاد خواهید کرد، اما اطلاعات مهم برنامه‌های خود را نیز همچنان نگه‌می‌دارید.

قابلیت آرشیو خودکار سال گذشته معرفی شد، اما گوگل آن را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های پیش‌فرض اندروید 15 تعبیه کرده است. خوشبختانه امکان حذف برنامه‌های آرشیوشده نیز وجود دارد و با مراجعه به تنظیمات قادر به پاک کردن کامل اپلیکیشن‌های خود خواهید بود.

منبع: Pocket-lint

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *