جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت One UI 7 سامسونگ احتمالاً امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند!

آپدیت One UI 7 سامسونگ احتمالاً امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

افشاگر تکنولوژی Tarun Vats به‌تازگی ضمن انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی X از عرضه احتمالی یک قابلیت تحت عنوان «App Lock» در آپدیت One UI 7 خبر داد. این قابلیت امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران گوشی‌های سری گلکسی قرار داده و به حفظ هر چه بیشتر حریم خصوصی آن‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. با این حال از آنجایی که پیش‌تر نیز قابلیت App Lock در برخی از نسخه‌های پیشین One UI (برای برخی از مناطق جغرافیایی تعیین‌شده) ارائه شده بود، این قابلیت به عنوان یک قابلیت کاملاً جدید برای این رابط کاربری به شمار نمی‌آید! اما چه دلیلی سامسونگ را برای انتشار عمومی این قابلیت ترغیب کرده است؟

پاسخ این سوال در رقابت دیرینه سامسونگ با اپل نهفته است، چرا که اپل قصد دارد در آپدیت نرم‌افزاری بعدی محصولات خود (مانند iOS 18) یک قابلیت با عملکرد مشابه را در اختیار کاربران خود قرار دهد. از این رو به نظر می‌رسد سامسونگ به جا ماندن از قافله تمایلی نداشته و قصد دارد این قابلیت نسبتاً قدیمی خود را در آپدیت One UI 7 به‌صورت تمام و کمال منتشر کند!

آپدیت One UI 7 سامسونگ احتمالاً امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند!

در تصویر منتشرشده از سوی Tarun Vats به نظر می‌رسد قابلیت App Lock در حال توسعه برای یکی از نسخه‌های آتی One UI است. لازم به ذکر است این قابلیت در زیرمنوی «Advanced Features» در منوی اصلی «Settings» گنجانده شده است. با این حال از آنجایی که این قابلیت در حال توسعه است، در حال حاضر امکان مشاهده قابلیت App Lock در دستگاه‌های مجهز به آپدیت رابط کاربری One UI 6.1 وجود ندارد.

لازم به ذکر است در حال حاضر امکان قرار دادن و پنهان‌سازی «اپلیکیشن‌ها، اسناد و سایر فایل‌های حائز اهمیت» در یک پوشه ایمن وجود دارد. همچنین در حال حاضر می‌توانید از قابلیت‌های «Samsung Pass ،Blocker Auto ،Folder Secure و Share Private» برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها و پسوردهای خود بهره ببرید. با این حال این قابلیت با کاهش مراحل پنهان‌سازی موارد مذکور به تجربه کاربری بهبود و سهولت می‌بخشد.

در نهایت از آنجایی که سامسونگ تاکنون ارائه قابلیت App Lock در آپدیت One UI 7 را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است، احتمال عرضه رسمی این قابلیت در آپدیت‌های بعدی نیز وجود دارد!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *