جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

به‌زودی قابلیت های ضد سرقت جدیدی به اندروید اضافه می‌شود

این قابلیت های ضد سرقت جدید به‌زودی به اندروید اضافه می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

علاوه بر ویژگی‌های جدیدی که با اندروید 15 به کاربران معرفی خواهند شد، گوگل از قابلیت‌های ضد سرقت جدیدی برای اندروید رونمایی کرده است که بدون نیاز به نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل محبوب، برای بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی فعلی قابل دسترس خواهد بود. روند انتشار دو مورد از این ویژگی‌های امنیتی جدید در حال حاضر آغاز شده است. برای آشنایی با قابلیت‌های ضد سرقت جدید اندروید، با اِروتِک همراه باشید.

گوگل قصد دارد ویژگی «Theft Detection Lock» (قفل تشخیص سرقت) و «Offline Device Lock» (قفل دستگاه آفلاین) را ابتدا برای کاربران برزیلی در ماه ژوئیه منتشر کند. این ویژگی‌ها به‌صورت بتا در دسترس قرار خواهند گرفت و کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در وب‌سایت اندروید گوگل برزیل از تاریخ انتشار آن مطلع شوند.

گوگل ویژگی قفل تشخیص سرقت را به‌عنوان یک محافظ و بازدارنده برای دستگاه‌های اندرویدی سرقت‌شده توصیف کرده است. این ابزار برای تشخیص حرکات مشکوک دستگاه که از به سرقت رفتن آن خبر می‌دهند، از هوش مصنوعی گوگل کمک می‌گیرد. هنگامی که هوش مصنوعی تشخیص دهد که گوشی به سرقت رفته است، اقدامات ضد سرقت، از جمله قفل کردن صفحه‌ی گوشی و متعاقباً نیاز به احراز هویت بیومتریک یا پین برای باز کردن قفل دستگاه، آغاز خواهد شد.

به‌زودی قابلیت های ضد سرقت جدیدی به اندروید اضافه می‌شود

از طرف دیگر، در صورتی که سارق گوشی شما سعی داشته باشد تا اینترنت همراه یا وای‌فای گوشی را قطع کند، ویژگی قفل دستگاه آفلاین (Offline Device Lock) قادر به قفل کردن صفحه‌ی گوشی شما از راه دور است. این قابلیت همچنین قبل از قفل کردن خودکار دستگاه، از الگوریتم‌هایی مانند پین ناموفق و ورودی بیومتریک شما استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات شخصی کاربر قابل دسترسی نیست.

با فعال بودن هر دو ویژگی امنیتی مذکور، این احتمال وجود دارد که از افزایش تعداد دزدی گوشی در برزیل و سایر مناطق مشابه جلوگیری شود. طبق گفته‌های گوگل، این قابلیت‌های پیشرفته‌ی جدید با دستگاه‌های دارای اندروید 10 به بعد سازگارند و از طریق به‌روزرسانی سرویس گوگل پلی به کاربران این نسخه‌های اندروید ارائه خواهند شد.

به غیر از این دو قابلیت، ویژگی‌های احراز هویت جدیدی در راه اندروید 15 هستند. یکی از این ویژگی‌ها به بازنشانی کردن گوشی به تنظیمات کارخانه ربط دارد و کاربران قبل از بازنشانی کامل دستگاه خود در اندروید 15 به حساب کاربری گوگل و رمز عبور نیاز خواهند داشت.

گوگل همچنین اعمال تغییرات در اطلاعات مربوط به احراز هویت را برای سارقان دشوارتر خواهد کرد. در صورتی که این‌گونه افراد قصد دستکاری تنظیمات حساسی را داشته باشند و به‌طور مثال بخواهند پسوردهای شما را تغییر دهند یا قابلیت Find My Device را غیرفعال کنند، دسترسی به این موارد نیازمند احراز هویت بیومتریک خواهد بود، که شبیه به ویژگی محافظتی اپل از دستگاه‌های سرقتی به نام «Stolen Device Protection» است.

یکی از قابلیت‌های دیگری که با اندروید 15 در دسترس قرار می‌گیرد، «Private Space» نام دارد. این قابلیت، بخش مخصوصی را در صفحه‌ی برنامه‌های شما اضافه می‌کند که می‌توانید برنامه‌های حساس را در آن‌جا قرار دهید و اعلان‌ها و داده‌های آن برنامه را از سیستم مخفی کنید. شایان ذکر است که دسترسی به این برنامه‌ها نیاز به قفل امنیتی یا احراز هویت بیومتریک دارد و اندروید به این شیوه امنیت بیشتری را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *