جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل از watchOS 11 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد

اپل از watchOS 11 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد [فهرست مدل‌های سازگار]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل در جریان رویداد WWDC 2024 از سیستم‌عامل watchOS 11 برای ساعت‌های هوشمند خود پرده برداشت. نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل از قابلیت‌های پایش سلامتی و تناسب اندام بیشتری برخوردار است اما از ویژگی‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی Apple Intelligence بهره نمی‌برد. غول فناوری کوپرتینویی در کنار watchOS 11، برخی از ویژگی‌های جدید ایرپادز پرو و tvOS 18 را نیز معرفی کرد. برای آشنایی با این قابلیت‌های جدید، در ادامه با اِروتِک همراه باشید.

قابلیت‌های جدید watchOS 11 و مدل‌های سازگار

اپل از watchOS 11 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد

اپل در watchOS 11 برنامه‌ی جدید Vitals را ارائه کرده که معیارهای مهمی مانند ضربان قلب، نرخ تنفس، دما و وضعیت خواب را کنار هم به کاربر نشان می‌دهد. در صورتی که هر یک از موارد خارج از محدوده‌ی طبیعی قرار داشته باشند، اپلیکیشن Vitals آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و از طریق اعلان‌ها به کاربر هشدار می‌دهد. این برنامه همچنین به ارائه‌ی نکات و راهکارهای مفیدی برای بهبود مشکل موردنظر می‌پردازد.

از طرف دیگر، قابلیت Training Load نشان می‌دهد که تمرینات کاربران چگونه بر بدنشان در یک دوره‌ی ۲۸ روزه در مقایسه با ۷ روز قبل تأثیر می‌گذارد و جهت اندازه‌گیری شدت تلاش در مقیاس ۱ تا ۱۰، فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرد. Activity Rings نیز می‌تواند در مواقعی که حال خوشی ندارید یا می‌خواهید به خودتان استراحت بدهید، متوقف شود و روند کسب جوایز شما را قطع نکند. WatchOS 11 همچنین از برخی از حالت‌های تمرینی جدید نظیر هاکی در فضای باز، اسنوبورد، گلف و چندین مورد دیگر پشتیبانی می‌کند.

اپل فعالیت‌های زنده (Live Activities) را با watchOS 11 به ساعت‌های هوشمند خود می‌آورد و این گجت‌های پوشیدنی حالا می‌توانند برای رویدادهای مهم آینده شمارش معکوس ارائه دهند. ویجت‌های هوشمند watchOS 11 نیز با گزینه‌های جدیدی مانند Shazam و Photos بهبود یافته‌اند و می‌توانند به‌طور خودکار بر اساس زمان روز، مکان و برنامه‌های روزمره‌ی کاربر تنظیم شوند.

اپل واچ با سیستم‌عامل watchOS 11 به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگامی که با خیال راحت به مقصد رسیدند، با استفاده از ویژگی Check-In به مخاطبین خود خبر دهند. کوپرتینویی‌ها همچنین ابزار ترجمه‌ی Apple Translate را با ۲۰ زبان پشتیبانی‌شده به مچ دست شما می‌آورند. وقتی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، این ویجت به‌طور خودکار پدیدار می‌شود.

افزون‌بر این موارد، اعلان‌های سری آیفون 15 و مدل‌های جدیدتری که به Apple Intelligence مجهز باشند، به‌طور خلاصه به اپل واچ شما ارسال خواهند شد. اپل گجت پوشیدنی خود را حتی به قابلیت Tap to Cash نیز مجهز می‌کند.

سیستم‌عامل watchOS 11 با مدل‌های اپل واچ زیر سازگار خواهد بود:

  • نسل دوم اپل واچ SE
  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 9
  • اپل واچ اولترا
  • اپل واچ اولترا 2

قابلیت‌های جدید ایرپادز پرو

اپل همچنین به‌روزرسانی سیستم‌عاملی جدیدی را برای کاربران ایرپادز پرو (نسل دوم) معرفی کرد. کاربران به‌لطف این آپدیت می‌توانند با استفاده از حرکات سر به سیری پاسخ دهند؛ تکان دادن سر به سمت بالا و پایین برای بله است و تکان به چپ و راست برای نه. این قابلیت جدید هنگام پاسخ دادن به تماس‌ها و پیام‌ها و موارد مشابه‌ی دیگر کاربردی خواهد بود. ایرپادز پرو همچنین از قابلیت عایق صوتی موجود در آیفون، مک و آیپد بهره‌مند می‌شود که ضمن حذف نویز پس‌زمینه، صدای تماس‌گیرنده را ایزوله و تقویت می‌کند. صدای فضایی (Spatial) شخصی‌‌سازی‌شده در بازی‌ها برای ایرپادز (نسل سوم)، ایرپادز پرو و ایرپادز مکس در دسترس قرار خواهند گرفت.

قابلیت‌های جدید tvOS 18

برنامه‌ی Apple TV با سیستم‌عامل tvOS 18 از قابلیت InSights بهره می‌گیرد که اطلاعات بازیگران، شخصیت‌ها و موسیقی فیلم‌ها و سریال‌های سرویس +Apple TV (اپل تی‌وی پلاس) را به‌صورت همزمان روی صفحه نمایش می‌دهد. این سیستم‌عامل از ویژگی Enhanced Dialogue برای بهبود وضوح صدا استفاده می‌کند و زیرنویس‌ها را به‌طور خودکار در لحظه‌ی مناسب به نمایش درمی‌آورد. علاوه‌بر این‌ها، tvOS 18 از نسبت تصویر ۲۱:۹ برای پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی که به این شکل فیلم‌برداری شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *