جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل دلیل بازگشت تصاویر حذف‌شده‌ی کاربران در آپدیت iOS 17.5 را توضیح داد!

اپل دلیل بازگشت تصاویر حذف‌شده‌ی کاربران در آپدیت iOS 17.5 را توضیح داد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

چند روز پیش بود که اپل با انتشار آپدیت iOS 17.5 نگرانی‌های جدی و مهمی را در مورد حریم خصوصی کاربران به راه انداخت. یک باگ غیرمعمول در iOS 17.5 باعث شد عکس‌هایی که قبلاً توسط کاربران حذف شده بودند، دوباره در برنامه‌ی Photos ظاهر شوند. این مورد به‌خصوص برای کسانی که گوشی‌های آیفون خود رو فروخته بودند مشکلات زیادی ایجاد کرد. با وجود اینکه اپل به‌سرعت با به‌روزرسانی iOS 17.5.1 این مشکل را برطرف کرد، تعداد زیادی از کاربران احساس کردند که توضیح کوتاه اپل درباره‌ی اختلال پایگاه داده‌ها کافی نیست و به سؤالاتشان در مورد حریم خصوصی پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهد. اپل ضمن آگاهی از اهمیت این مسئله، اخیراً اطلاعات بیشتری را درباره‌ی ظاهر شدن مجدد تصاویر حذف‌شده به اشتراک گذاشته است.

اپل جزئیات مربوط به این اتفاق را به اطلاع سایت 9to5Mac رساند و تصریح کرد که این مشکل از عکس‌های iCloud ناشی نمی‌شود و این کمپانی به عکس‌های حذف‌شده‌ی دارندگان محصولات اپل دسترسی ندارد و دلیل اصلی این مشکل، یک ورودی خراب در پایگاه داده‌ی دستگاه‌های برخی از کاربران بوده است که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند.

طبق ادعاهای اپل، عکس‌های حذف‌شده به‌درستی از گوشی کاربران پاک نشده بودند و در عوض، در سیستم فایل دستگاه باقی مانده بودند. حتی در صورت تغییر دستگاه، داده‌ها همچنان به‌دلیل بازیابی اطلاعات از پشتیبان‌گیری دستگاه یا پشتیبان iCloud از دستگاهی به دستگاه دیگر ظاهر می‌شدند. اپل بر این مسئله تأکید داشت که مشکل موردبحث تنها تعداد معدودی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است و تنها برخی از عکس‌های حذف‌شده مجدداً پدیدار شدند. اپل همچنین خاطرنشان کرد که این موضوع به‌سرعت مهار شده و از ابعاد بزرگی برخوردار نبوده است.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که عکس‌هایی که ده سال پیش حذف کرده بودند، دوباره در برنامه‌ی Photos ظاهر شدند و حتی یکی از کاربران در ردیت (Reddit) ادعا کرد که عکس‌هایش در آیپدی که به یکی از دوستان خود فروخته بود، دوباره قابل مشاهده شدند. اپل با بیان اینکه چنین ادعایی صحت ندارد یا اقدامات لازم برای پاک کردن محتوا به‌درستی صورت نگرفته است، احتمال این مورد را رد کرد. از آن‌جایی که پست این کاربر کمی بعد در سایت ردیت حذف شد، صحت ادعای مذکور تا حد زیادی زیر سوال رفته است.

صرف نظر از واقعی بودن یا نبودن این ادعاها، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کاربران اپل بی‌دلیل نیست. با توجه به اینکه اپل همیشه خود را به‌عنوان شرکتی که از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می‌کند معرفی کرده است، چنین مشکلاتی می‌تواند سؤالاتی را در مورد قابل اعتماد بودن این شرکت مطرح کند.

اگرچه آپدیت iOS 17.5.1 در حال حاضر این مشکل را برطرف کرده است، اما تصاویر حذف‌شده همچنان قابل دسترسی هستند و کاربران باید عکس‌هایی که دوباره ظاهر شده‌اند را به‌صورت دستی حذف کنند!

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *