Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویندوز 10 نیز از اپلیکیشن پشتیبان گیری ویندوز بهره مند خواهد شد

ویندوز 10 نیز از اپلیکیشن پشتیبان گیری ویندوز بهره مند خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگرچه، مدتی است که ویندوز 10 برخی از به‌روزرسانی ویژگی‌ها را دریافت نمی‌کند و دیگر از اکثر نسخه‌های اصلی آن نیز پشتیبانی نمی‌شوند، اما طبق تعهد مایکرو‌سافت، پشتیبانی رسمی از این سیستم‌عامل تا 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) ادامه خواهد داشت. این بدان معناست که مایکروسافت به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی با‌کیفیت برای ویندوز 10 ادامه خواهد داد، اما به انتشار به‌روز‌رسانی‌های سالانه نسبتاً بزرگ‌تر مشابه باویندوز 11، برای این ورژن متعهد نخواهد بود. با این حال، ویندوز 10 همچنان از ارتقاء‌های جزئی بهره‌مند می‌شود و “اپلیکیشن پشتیبان گیری (بکاپ) ویندوز” یکی از ارتقاء‌های بسیار خوبی است که قرار است، به‌زودی در دسترس عموم قرار گیرد.

ویندوز 10 نیز از اپلیکیشن پشتیبان‌گیری ویندوز بهره‌مند خواهد شد

به گفته وب‌سایت تکنولوژی نئووین (Neowin)، تازه‌ترین بیلد 19045.3391 ویندوز 10، که در اوایل این هفته روی کانال پیش‌نمایش نسخه قرار گرفت، در‌بر‌دارنده برنامه پشتیبان‌گیری ویندوز می‌باشد. این برنامه، برای نخستین بار در ماه می 2023 از طریق بیلد 23466 به کانال توسعه‌دهنده ویندوز 11 معرفی شد. همان‌طور که از نام این برنامه پیداست، با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران پس از این قادرند تا از پوشه‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها، برنامه‌ها، تنظیمات و اعتبارنامه‌ها و گواهینامه‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و در صورت نیاز آن‌ها را بازیابی نمایند. پس از دسترسی به این قابلیت، تمام محتوا‌های مذکور با OneDrive شما همگام‌سازی می‌شود و این مسئله به این معنی است که، از این پس کاربران تنها می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی که به آن دسترسی دارند، استفاده کنند. در حال حاضر، سرویس OneDrive، تنها 5 گیگا‌بایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اختیار کاربران مایکرو‌سافت قرار می‌دهد.

بهره‌مندی از این فرآیند بازیابی، بسیار مفید به نظر می‌رسد، چرا که، در این شیوه نه تنها تمامی برنامه‌های کاربر بازیابی می‌شوند، بلکه هر یک از برنامه‌ها در مکان اصلی مورداستفاده خود ذخیره و در صرورت نیاز می‌شوند. علاوه بر این، تنظیمات ویندوز و سایر تنظیمات شخصی‌سازی شده نیز در این قابلیت از ویندوز 10، هم‌گام‌سازی خواهند شد. با این حال، شایان ذکر است که قابلیت بازیابی در نسخه‌های (OOBE) از ویندوز 10 ارائه نخواهد شد چراکه دیگر نسخه رسمی از این ویندوز منتشر نمی‌شود. این مسئله به این معناست که بهره‌گیری از این قابلیت تنها برای افرادی که قصد دارند تا ویندوز رایانه شخصی خود را از ویندوز 10 به ویندوز 11 تغییر دهند، در نظر گرفته شده است و بهره‌مندی از این قابلیت برای افرادی که ویندوز 10 را نصب می‌کنند فراهم نمی‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
نسخه نهایی اندروید 15 چه زمانی منتشر می‌شود؟

ویندوز 10 نیز از اپلیکیشن پشتیبان‌گیری ویندوز بهره‌مند خواهد شد

اگر‌چه، تا‌کنون، مایکروسافت نحوه عملکرد این قابلیت را تأیید نکرده است؛ اما با توجه به انتشار این قابلیت در نسخه پیش‌نمایش، احتمال دارد که در انتشار نهایی این قابلیت، شاهد وقوع تغییرات عمده‌ای در آن نباشیم. در نهایت لازم به ذکر است که تا‌کنون، از بازه زمانی انتشار نسخه “پشتیبان ویندوز” در ویندوز 10 صحبت به میان نیامده است.

منبع: Xda-developers

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>