جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید همگام‌سازی تمامی دستگاه‌ها را سهولت می‌بخشد

اندروید همگام سازی تمامی دستگاه‌ها را سهولت می‌بخشد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به گفته یکی از متخصصان اندروید، گوگل در حال آماده‌سازی یک ویژگی جدید برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی متصل به یک حساب کاربری است. این ویژگی جدید شبیه به ویژگی Continuity مورد استفاده در محصولات اپل است که با استفاده از آن کاربران قادرند زمانی که در یک شبکه قرار دارند، از طریق گوشی آیفون خود، در مک و آی پد نیز تماس برقرار سازند.

در این ویژگی کاربران قادرند پس از اتصال تمامی دستگاه‌های اندرویدی خود به یک حساب گوگل، از قابلیت‌هایی مانند “جا‌به‌جایی تماس” و “به اشتراک‌گذاری اینترنت” بهره ببرند. در قابلیت جا‌به‌جایی تماس یا همان Call Switching، کاربران می‌توانند به صورت یکپارچه تماس‌ها را بین دستگاه‌های خود جابه‌جا کنند. این در حالی است که در قابلیت به اشتراک‌گذاری اینترنت، کاربران قادرند اتصال شبکه دستگاه اصلی خود را با سایر دستگاه‌های مبتنی بر اندروید، با بیشترین سهولت ممکن به اشتراک بگذارند. این قابلیت رویکردی مشابه با یک هات اسپات تلفن همراه دارد و به عنوان یک روش بدون دردسر برای اتصال تمامی دستگاه‌های اندرویدی به اینترنت، در نظر گرفته می‌شود.

اندروید همگام‌سازی تمامی دستگاه‌ها را سهولت می‌بخشد

طبق اسکرین‌شات ارائه شده، نکته جالب توجه در این قابلیت تازه از اندروید، قابلیت جا‌به‌جایی تماس میان تمامی گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این در حالی است که در قابلیت Continuity ارائه شده توسط اپل، جا‌به‌جایی تماس تنها میان یک آیفون و مک، آی‌پد یا مک‌بوک است و کاربران اپل نمی‌توانند تا یک تماس را میان دو گوشی آیفون جا‌به‌جا کنند.

اگرچه، تا‌کنون، گوگل هیچ برنامه‌ای را برای ارائه این قابلیت اعلام نکرده است؛ اما با استناد به اظهارات میشال رحمان، به نظر می‌رسد که این ویژگی با نام “Link Your Device” در منوی فرعی: تنظیمات، سپس در بخش گوگل و در انتها در بخش دستگاه‌ها و اشتراک‌گذاری (Settings > Google > Devices & Sharing) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *