جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کاربران آیفون 16 پرو با مشکل در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش مواجه شده‌اند!

کاربران آیفون 16 پرو با مشکل در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش مواجه شده‌اند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بر اساس گزارشات اخیر، پیش‌فروش مدل‌های پرو سری آیفون 16 کمتر از انتظارات اپل بوده است، اما به نظر می‌رسد این مدل‌ها با مشکلات مربوط به صفحه‌ی لمسی نیز روبه‌رو هستند. برخی از دارندگان آیفون 16 پرو به‌تازگی درباره‌ی بروز چنین مشکلاتی گزارش داده‌اند و ظاهراً گوشی‌های هزار دلاری اپل در حال حاضر با مشکل عجیبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این گزارشات ابتدا از سایت ردیت آغار شد و برخی از کاربران آیفون 16 پرو از ضعف در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش گوشی‌های خود گله کردند. ظاهراً صفحه‌نمایش مدل‌های پرو سری جدید آیفون به‌دلیل لمس تصادفی پاسخ‌گو ظاهر نمی‌شوند و اصطلاحاً فریز (Freeze) می‌کنند. این مشکل بیشتر در نیمه‌ی سمت راست نمایشگر و نزدیک به دکمه‌ی کنترل دوربین جدید آیفون 16 مشاهده شده است.

کاربران آیفون 16 پرو با مشکل در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش مواجه شده‌اند!

در ابتدا، بسیاری معتقد بودند که این دکمه‌ی جدید مقصر اصلی مشکلات صفحه‌ی لمسی آیفون ۱۶ پرو است. طبق گزارشات کاربران، صفحه‌ی لمسی این گوشی در هنگام تماس دستان با دکمه‌ی کنترل دوربین از کار می‌افتد و پاسخ‌گوی لمس‌های کاربر نیست. به عبارت دیگر، در صورتیکه دست خود را تصادفی روی دکمه‌ی کنترل دوربین قرار دهید، صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو ممکن است با تأخیر مواجه شود یا حتی به‌طور کلی کار نکند. اگرچه این مشکل اغلب از نیمه‌ی سمت راست صفحه آغاز می‌شود، اما نمایشگر آیفون 16 پرو در هر چهار لبه با مشکل مشابهی مواجه است.

از آن‌جایی که کاربران نمی‌توانند در حالت عادی انگشت خود را روی صفحه بکشند یا بر روی آن ضربه بزنند اما چنین مشکلی در زمانی که گوشی روی صفحه‌ی قفل (لاک‌اسکرین) باشد مشاهده نمی‌شود، احتمالاً این مشکل به نرم‌افزار مربوط است. به نظر می‌آید ریشه‌ی ضعف عملکرد لمسی آیفون 16 پرو به ویژگی «رد کف دست» (Palm Rejection) برمی‌گردد. همان‌طور که از نام این ویژگی پیداست، تمام ورودی‌های لمسی جهت جلوگیری از اعمال تغییرات ناخواسته در آیفون 16 پرو توسط این قابلیت رد می‌شوند. این مشکل ظاهراً تنها محدود به مدل‌های جدید آیفون می‌باشد و به‌طور مثال آیفون 13 مینی که از ویژگی یکسانی برخوردار است، با مشکل در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش روبه‌رو نیست. از این رو، در صورتیکه مقصر اصلی این مشکل همان الگوریتم Palm Rejection باشد، اپل می‌تواند آن را با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف کند، اما اگر مشکل به دکمه‌ی کنترل دوربین جدید برگردد، احتمالاً این مدل‌ها نیاز به تعمیر خواهند داشت.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *