جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این پتنت، طراحی احتمالی گوشی تاشو شیائومی با سه نمایشگر و دو لولا را فاش می‌کند!

این پتنت، طراحی احتمالی گوشی تاشو شیائومی با سه نمایشگر و دو لولا را فاش می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در سال ۲۰۱۹ میلادی بود که شیائومی پتنت مربوط به یک گوشی تاشو با نمایشگر سه‌گانه را به ثبت رساند. کمی بعد پتنت دیگری از این کمپانی به بیرون درز کرد که طراحی منطقی‌تری را نشان می‌داد اما این پتنت نیز مانند طرح قبلی شیائومی هرگز به بازار معرفی نشد. با این حال، شایعات ماه گذشته حاکی از آن بودند که غول فناوری چینی در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۲۵ میلادی (MWC 2025) از گوشی سه‌بار تاشو (یا حداقل نمونه‌ی اولیه‌ی آن) رونمایی خواهد کرد. اکنون و به‌لطف پتنتی که در اداره‌ی ثبت اختراع چین (CNIPA) لیست شده است، با طراحی احتمالی و ظاهر این دستگاه بیشتر آشنا شده‌ایم.

این پتنت در سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رسیده و اطلاعات آن اخیراً به بیرون درز کرده است. برخلاف طرح‌های اولیه‌ی شیائومی، این پتنت از طراحی شبیه به هواوی میت XT آلتیمیت پیروی می‌کند و تنها امکان تا کردن یک نمایشگر وجود دارد. جزیره‌ی دوربین گوشی تاشو شیائومی در این طرح با اندازه و برآمدگی کمی به تصویر کشیده است. از آن‌جایی که قطعات چنین گوشی تاشویی باید نازک و باریک باشند تا ضخامت دستگاه در حدواندازه‌ی معقول باقی بماند، شیائومی احتمالاً مجبور است تا در نهایت اندازه‌ی ماژول دوربین را افزایش دهد.

این پتنت، طراحی احتمالی گوشی تاشو شیائومی با سه نمایشگر و دو لولا را فاش می‌کند!

بر اساس آخرین شایعات، گوشی تاشو سه‌تکه‌ای شیائومی بخشی از سری میکس خواهد بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این طراحی به گوشی میکس فولد بعدی اختصاص خواهد داشت یا شیائومی سری جدیدی را آغاز خواهد کرد.

هواوی توانست به اولین برندی تبدیل شود که گوشی تاشو نوآورانه‌ی خود با دو لولا را راهی بازار می‌کند. این در حالی است که چندین شرکت دیگر نیز ساخت این نوع گوشی‌های تاشو جاه‌طلبانه را آغاز کرده‌اند و ایده‌هایی برای تحول بازار گوشی‌های تاشو داشته‌اند. به‌طور مثال، سامسونگ در گذشته چندین طرح مفهومی با ایده‌های مختلف را به اشتراک گذاشت و حتی گمانه‌زنی‌هایی پیرامون عرضه‌ی گوشی رول‌شونده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۵ به گوش می‌رسد. علاوه‌ بر برندهایی مانند TCL و مایکروسافت که در گذشته پتنت‌هایی مشابه را به ثبت رساندند، طرح‌های مفهومی برندهای تکنو و اوپو نیز خبر از آینده‌ی هیجان‌انگیزی برای گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۵ می‌دهند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *