جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تکنو از دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 و فانتوم V فولد 2 با قیمت رقابتی رونمایی کرد

تکنو از دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 و فانتوم V فولد 2 با قیمت رقابتی رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند تکنو به‌صورت رسمی دو گوشی تاشو جدید با نام‌های «فانتوم V فلیپ 2» (Phantom V Flip2) و «فانتوم V فولد 2» (Phantom V Fold2) را معرفی کرد. این دو گوشی، اولین دستگاه‌های مجهز به دستیار هوش مصنوعی اختصاصی تکنو هستند که راهی بازار می‌شوند. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های فانتوم V فولد 2 و فانتوم V فلیپ 2، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات تکنو فانتوم V فولد 2

گوشی تاشو فانتوم V فولد 2 به تراشه‌ی دایمنسیتی 9000 پلاس، همراه با نمایشگر داخلی ۷٫۸۵ اینچی و نمایشگر خارجی ۶٫۴۲ اینچی مجهز است. ضخامت این گوشی تاشو در حالت بازشده به کمتر از ۶٫۱ میلی‌متر و در حالت تاشده به کمتر از ۱۲ میلی‌متر می‌رسد. تکنو فانتوم V فولد 2 نسبت به نسل قبلی خود (تکنو فانتوم V) که حدود ۳۰۰ گرم وزن داشت، سبک‌تر طراحی شده است و تنها ۲۴۹ گرم وزن دارد.

تکنو از دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 و فانتوم V فولد 2 با قیمت رقابتی رونمایی کرد

نسل جدید گوشی‌های تاشو برند تکنو به‌طور پیش‌فرض دارای دستیار هوش مصنوعی Ella AI، قدرت‌گرفته از گوگل جمینای (Gemini) است و قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی متنوعی مانند پرسش‌و‌پاسخ‌های لحظه‌ای و بلادرنگ (نوعی چت‌بات)، خلاصه‌سازی فایل‌های PDF و صفحات وب، ترجمه‌ی زنده‌ی تماس‌ها و همچنین قابلیت مخصوصی جهت خلاصه‌سازی متون، ویرایش و بازنویسی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

از سایر ویژگی‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی گوشی تکنو فانتوم V فولد 2 باید به «AI Artboard» اشاره کرد که طرح‌ها و خط‌خطی‌های ساده را به نقاشی تبدیل می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی این گوشی، «AI Wallpaper» نام دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها با یک درخواست و پرامپت متنی ساده، تصویرزمینه‌ی دلخواه خود را ایجاد کنند. علاوه‌ بر این، برند تکنو از هوش مصنوعی جهت تقویت فناوری Universal Tone خود کمک می‌گیرد تا کاربران قادر به ثبت دقیق‌تر رنگ‌ پوست افراد در عکس‌های خود باشند.

تکنو از دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 و فانتوم V فولد 2 با قیمت رقابتی رونمایی کرد

جزیره‌ی دوربین تکنو فانتوم وی فولد 2 به‌طور کامل دست‌خوش تغییر شده است و حالا از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و پرتره میزبانی می‌کند. افزون‌ بر این سه دوربین، دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز برای گوشی تاشو جدید تکنو در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آن‌ها در بالای نمایشگر اصلی قرار دارد و دیگری در بالای نمایشگر خارجی به چشم می‌خورد.

اگرچه تکنو در تبلیغات فانتوم V فولد 2 به برخورداری آن از ۲۴ گیگابایت رم اشاره می‌کند، اما این گوشی تاشو در واقع به ۱۲ گیگابایت رم فیزیکی و ۱۲ گیگابایت رم مجازی مجهز است. از طرف دیگر، کاربران می‌توانند انتظار ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، همراه با باتری ۵٬۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۷۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را داشته باشند.

تکنو گوشی تاشو فانتوم V فولد 2 را با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار به فروش می‌رساند که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای آن به حساب می‌آید.

مشخصات تکنو فانتوم V فلیپ 2

تکنو از دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 و فانتوم V فولد 2 با قیمت رقابتی رونمایی کرد

گوشی تاشو فانتوم V فلیپ 2 از نمایشگر خارجی مربعی ۳٫۶۴ اینچی با رزولوشن ۱٬۰۵۶ در ۱٬۰۵۶ پیکسل بهره می‌برد که شباهت زیادی به نمایشگرهای خارجی گوشی‌های سری ریزر موتورولا و میکس فلیپ شیائومی دارد. از طرف دیگر، تکنو یک نمایشگر داخلی ۶٫۹ اینچی امولد LTPO با رزولوشن +FHD را برای فانتوم V فلیپ 2 در نظر گرفته است.

به گفته‌ی تکنو، نمایشگر خارجی این گوشی تاشو از بیش از ۲٬۰۰۰ برنامه‌ی مختلف پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ی بهتری را به کاربرانی که اغلب نیازی به استفاده از نمایشگر اصلی ندارند، ارائه می‌دهد. فانتوم V فلیپ 2 به‌جای پشتیبانی از قابلیت نمایش کارت‌مانند، از مرکز کاربردی دسکتاپ‌مانندی برخوردار است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند چندین برنامه را بدون نیاز به پیمایش زمان‌بر صفحه به‌صورت همزمان اجرا کنند. این نمایشگر خارجی همچنین از نمایش صفحه‌کلید کامل برای تایپ کردن و شماره‌گیری پشتیبانی می‌کند.

برخلاف مدل فولد، تکنو فانتوم V فلیپ 2 از نظر اندازه و وزن تفاوت چشمگیری با نسلی قبلی خود ندارد. این گوشی همچنان زیر ۲۰۰ گرم است و ضخامت آن در حالت بازشده به ۷٫۶ و در حالت تاشده به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد. تکنو همچنین گوشی جدید خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی (با زاویه‌ی دید ۱۵۰ درجه) مجهز کرده است. یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (با فوکوس خودکار) نیز روی نمایشگر داخلی مشاهده می‌شود.

فانتوم فلیپ ۲ همانند فولد ۲ به تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی‌ تکنو که بالاتر مورداشاره قرار گرفت، دسترسی دارد و کاربران می‌توانند انتظار قابلیت‌هایی مانند ترجمه‌ی لحظه‌ای و خلاصه‌سازی متون رو داشته باشند.

وظیفه‌ی تأمین انرژی جدیدترین گوشی تاشو برند تکنو نیز برعهده‌ی یک باتری ۴٬۷۲۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۷۰ واتی است. طبق ادعاهای این برند، کاربران با شارژ ۷۰ واتی قادر خواهند بود تا ۵۰ درصد ظرفیت باتری گوشی تکنو فانتوم V فولد ۲ را در مدت ۱۵ دقیقه شارژ کنند. این در حالی است که شارژ کامل گوشی مذکور حدود ۴۳ دقیقه به طول خواهد انجامید.

تکنو فانتوم V فلیپ 2 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، با قیمت ۶۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *