جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تکنو از طرح مفهومی گوشی تاشو فانتوم آلتیمیت 2 با نمایشگر سه‌گانه پرده برداشت

تکنو از طرح مفهومی گوشی تاشو فانتوم آلتیمیت 2 با نمایشگر سه‌گانه پرده برداشت

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برند تکنو (Tecno) با دنیای گوشی‌‎های تاشو غریبه نیست و هر چند وقت یک‌بار برخی از ایده‌ها و پروژه‌های در حال توسعه‌ی خود را به نمایش می‌گذارد. به‌دنبال طرح مفهومی گوشی رول‌شونده‌ی فانتوم آلتیمیت (Phantom Ultimate) که سال گذشته منتشر شده بود، تکنو به‌تازگی طرح مفهومی گوشی تاشو فانتوم آلتیمیت 2 با یک نمایشگر ۱۰ اینچی سه‌گانه را به اشتراک گذاشته است.

گوشی‌های تاشو افقی فعلی بازار در حال حاضر مرز بین گوشی‌ها و تبلت‌های کوچک را محو کرده‌اند، اما فانتوم آلتیمیت 2 صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را نسبت به رقبای تاشو خود ارائه می‌کند و رقیب تبلت‌هایی با اندازه‌‌ی کامل است. این گوشی که در حالت تاشده صفحه‌نمایشی ۶٫۴۸ اینچی دارد، می‌تواند به یک نمایشگر ۱۰ اینچی اولد LTPO با رزولوشن ۱٬۶۲۰ در ۲٬۸۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴ به ۳ گسترش یابد.

طبق ادعاهای برند تکنو، فانتوم آلتیمیت 2 اولین گوشی تاشو با فناوری TDDI است که درایور نمایشگر و حسگر لمسی را روی یک تراشه‌ی واحد قرار می‌دهد. این گوشی به‌طرز چشمگیری نازک طراحی شده است و ضخامت آن به‌لطف مکانیزم لولای دوتایی تکنو، تنها به ۱۱ میلی‌متر می‌رسد. آزمایشات تکنو نشان داده‌اند که لولاهای این گوشی نوآورانه در برابر ۳۰۰ هزار بار تاشدن دوام خواهند آورد. این برند همچنین باریک‌ترین کاور باتری در بین تمامی گوشی‌ها (با ضخامت ۰٫۲۵ میلی‌متری) را برای فانتوم آلتیمیت 2 در نظر گرفته است.

لولاهای دوگانه‌ی مذکور همچنین به کاهش چین‌خوردگی صفحه در وسط نمایشگر کمک می‌کنند. تکنو چندین طرز استفاده‌ی جالب را برای فانتوم آلتیمیت 2 نشان داده است؛ یک مدل شبیه به لپ‌‌تاپ با نیمه‌ی پایین تاشده به‌عنوان صفحه‌کلید برای یادداشت‌برداری، یا مدلی مشابه چادر که دو قسمت مساوی از نمایشگر را در دو طرف مقابل قرار می‌دهد و امکان مکالمات رودررو یا انجام ترجمه‌ی زنده و درجا را فراهم خواهد کرد.

تکنو از طرح مفهومی گوشی تاشو فانتوم آلتیمیت 2 با نمایشگر سه‌گانه پرده برداشت

صفحه‌نمایش بزرگ ۱۰ اینچی طرح مفهومی تکنو از گوشی فانتوم آلتیمیت 2 همچنین از حالت چند پنجره‌ای پشتیبانی می‌کند و امکان اجرای چند برنامه به‌صورت همزمان را در اختیار کاربران می‌گذارد.

تکنو هنوز برنامه‌ی دقیقی برای رونمایی رسمی از اولین دستگاه سه‌بار تاشو خود را به اشتراک نگذاشته است، اما آینده‌ی بازار گوشی‌های تاشو با محصولات خلاقانه‌ای از برندهایی مانند هواوی و شیائومی روزبه‌روز هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *