جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی گوگل از «گوشی‌های سری پیکسل 9، ساعت‌های هوشمند سری پیکسل واچ 3 و هدفون بی‌سیم پیکسل بادز پرو 2» رونمایی کرد. در خبر قبلی، مشخصات و جزییات گوشی پیکسل 9 به‌صورت کامل منتشر شد. در این مطلب نیز با نسخه‌های پرو این سری یعنی پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL آشنا می‌شویم. با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL

گوگل در توسعه سری جدید گوشی‌های پیکسل خود از یک مدل جدید تحت عنوان «XL» رونمایی کرد. در حالیکه پیش‌تر انتظار می‌رفت این مدل با ابعادی متفاوت روانه بازار شود، اما جالب است بدانید که پیکسل 9 پرو XL در واقع ابعادی مشابه با پیکسل 8 پرو دارد و این پیکسل 9 پرو است که در ابعادی کوچک و جمع‌وجورتر به بازار عرضه می‌شود!

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

پیکسل 9 پرو به یک صفحه‌نمایش Super Actua LTPO اولد 6.3 اینچی با «رزولوشن 1280 در 2856 پیکسلی، نرخ نوسازی 1 تا 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 3000 نیتی» مجهز می‌باشد. این در حالی است که پیکسل 9 پرو XL با صفحه‌نمایش 6.8 اینچی خود تمامی مشخصات نسخه پرو را به ارث برده و تنها به واسطه ابعاد بزرگ‌تر خود، رزولوشن بهتری (1344 در 2992 پیکسلی) را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است، محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ویکتوس 2 (Gorilla Glass Victus 2) وظیفه محافظت از هر دو نمایشگر را بر عهده دارد. علاوه بر این، گوگل یک دوربین سلفی 42 مگاپیکسلی (که احتمالاً از سنسور 50 مگاپیکسلی 3J1 سامسونگ استفاده می‌کند) را در دل حفره پانچ تعبیه‌شده در مرکز نمایشگر هر دو دستگاه جای داده است.

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

همچنین گوگل در هر دو مدل پرو سری پیکسل 9 حسگر اثر انگشت نوری نسل پیش را به نفع حسگر اولتراسونیک کنار گذاشته است. به گفته گوگل حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک قادرند به آسانی اثر انگشت را در شرایط تاریک و کم‌نور اسکن کنند و به در حالت کلی عملکرد سریع‌تری (حدود 50 درصد) را از خود به نمایش گذاشته و قابلیت اطمینان بالاتری را نیز ارائه می‌دهند.

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

گوگل در طراحی ظاهری سری پیکسل 9، حاشیه‌های کناری کاملاً صاف و یک‌دست را سر لوحه کار خود قرار داده است و هر دو مدل پرو سری پیکسل 9 نیز دارای فریم فلزی تخت با جلوه «براق و صیقلی» در حاشیه‌های کناری و جزیره دوربین خود هستند. این در حالی است که جلوه درخشان جزیره دوربین با جلوه مات قاب پشتی دستگاه در تضاد است که این مسئله به زیبایی هر چه بیشتر دستگاه کمک می‌کند!

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

با حرکت به سمت قاب پشتی پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL و مشاهده جزیره دوربین کپسولی برآمده آن‌ها شباهت بی‌حد و حصر هر دو دستگاه آشکار می‌شود، به طوریکه می‌توان گفت هر دو دستگاه تنها از منظر ابعاد با یک‌دیگر تفاوت دارند! گوگل در جزیره دوربین منحصربه‌فرد هر دو گوشی پرچم‌دار خود «یک سنسور اصلی 1/1.31 اینچی با وضوح 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.7»، «یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 و پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابری» و «یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و میدان دید (FOV) 123 درجه‌ای» را تعبیه کرده است. لازم به ذکر است که تمامی دوربین‌ها فوکوس به کمک لیزر (Multi-zone LDAF) پشتیبانی می‌کنند.

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

گوگل تمامی گوشی‌های سری پیکسل 9 را به تراشه 4 نانومتری تنسور G4 با «1 هسته اصلی Cortex-X4 با حداکثر فرکانس 3.1 گیگاهرتزی، 3 هسته Cortex-A720 با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و 4 هسته Cortex-A520 با حداکثر فرکانس 1.95 گیگاهرتزی» و چیپست امنیتی “تایتان M2” مجهز ساخته است. همچنین در حالیکه هر دو مدل پرو سری پیکسل 9 از رم «16 گیگابایتی» بهره می‌برند، گوگل با ارائه ظرفیت‌های ذخیره‌سازی متنوع، از “128 تا 512 گیگابایت” برای پیکسل 9 پرو و از “128 گیگابایت تا 1 ترابایت” برای پیکسل 9 پرو XL، دست کاربران را در انتخاب پیکربندی موردنظر خود باز گذاشته است. همچنین با توجه به گزارشات اخیر به نظر می‌رسد مودم اگزینوس 5400 تعبیه‌شده در تراشه تنسور G4، کارایی بهتری را به کاربران دستگاه‌های سری پیکسل 9 نوید می‌دهد.

گوگل از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL رونمایی کرد

از منظر مشخصات نرم‌افزاری، بدون شک هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل نقشی کلیدی را در گوشی‌های سری پیکسل 9 ایفاء می‌کند! در یکی از قابلیت‌های چشمگیر مبتنی بر این هوش مصنوعی کاربران قادرند تنها با ارائه یک عکس از اقلام خوراکی موجود در داخل یخچال خود، از جمینای ایده آشپزی بگیرند! این در حالی است که قابلیت «Magic Editor» امکان «حذف اشیاء یا افراد نامرتبط در پس‌زمینه عکس‌ها» یا «ساخت یک منظره زیبا و جایگزینی آن با پس‌زمینه اصلی عکس (مثلاً یک غروب زیبا)» را برای کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت Pixel Screenshots نیز از جمینای برای شناسایی محتواهای متنی در تمامی اسکرین‌شات‌ها استفاده کرده و از این طریق اطلاعات حائز اهمیت را استخراج کرده و آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین هر دو مدل پرو سری پیکسل 9 از قابلیت Circle to Search پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با نگه داشتن نوار ناوبری برای چندثانیه، دور سوژه موردنظر خود بر روی صفحه‌نمایش خط کشیده و اطلاعات مرتبط با آن را از موتور جستجو گوگل دریافت نمایند. لازم به ذکر است، گوگل پشتیبانی نرم‌افزاری (Pixel Drops) «7 ساله»، «اشتراک 1 ساله Gemini Advanced» و «2 ترابایت فضای ابری رایگان» را برای تمامی دستگاه‌های سری پیکسل 9 خود وعده داده است.

علاوه بر این، در حالیکه پیکسل 9 پرو به یک باتری “4700 میلی‌آمپر ساعتی” مجهز است، پیکسل 9 پرو XL به واسطه ابعاد بزرگ‌تر خود یک باتری “5060 میلی‌آمپر ساعتی” را در دل خود جای داده است. هر دو گوشی از شارژ سیمی با سرعت «45 واتی» پشتیبانی می‌کنند که به ادعای گوگل قادرند در عرض «30 دقیقه» شارژ خود را به «70 درصد» برسانند.

جزئیات پیکربندی و قیمت

گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL در 4 گزینه رنگی «کرم استخوانی/ Porcelain»، «صورتی روشن/ Rose Quartz»، «طوسی/ Hazel» و «مشکی/ Obsidian» از تاریخ «4 سپتامبر/ 14 شهریور» و «9 سپتامبر/ 19 شهریور» به ترتیب به بازارهای ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی عرضه خواهند شد. جزئیات برچسب قیمتی این دو دستگاه به شرح زیر است:

نام دستگاه

ظرفیت ذخیره‌سازی

پیکسل 9 پروپیکسل 9 پرو XL
128 گیگابایت1100 یورو1200 یورو
256 گیگابایت1200 یورو1300 یورو
512 گیگابایت1330 یورو1430 یورو
1 ترابایتندارد1690 یورو

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *