جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی اقتصادی میزو بلو 20 با پشتیبانی از هوش مصنوعی و اتصال 5G معرفی شد

گوشی اقتصادی میزو بلو 20 با پشتیبانی از هوش مصنوعی و اتصال 5G معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

علی‌رغم وداع میزو (Meizu) با بازار موبایل در اوایل سال جاری میلادی، این شرکت تاکنون دو گوشی دیگر را عرضه کرده است و حالا از سومین گوشی جدید خود در سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌کند. این گوشی جدید که «میزو بلو 20» نام دارد، به‌عنوان یک دستگاه اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ معرفی شده است که از تراشه‌ی ۶ نانومتری Unisoc T765 بهره می‌گیرد.

برند میزو هنوز به‌طور رسمی قیمت میزو بلو 20 را اعلام نکرده است، اما می‌دانیم که این گوشی در دو کانفیگ ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. گوشی موردبحث از اتصال 5G و قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی مختلفی پشتیبانی می‌کند؛ از چت‌بات تا دستیار هوش مصنوعی برای نوشتن گرفته تا هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصاویر مختلف، میزو بلو 20 از این نظر هم‌گام با موج فعلی دنیای فناوری است.

گوشی جدید میزو، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد، اما این دوربین‌ها به‌ترتیب از سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و با روش نرم‌افزاری مخصوصی به نام جاگذاری (Interpolation) به چنین رزولوشن‌هایی دست می‌یابند. میزو نام «Flyme AI OS» را نیز برای سیستم‌عامل این گوشی در نظر گرفته است و رابط کاربری جدید خود را با چندین ویژگی امنیتی و حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

گوشی اقتصادی میزو بلو 20 با پشتیبانی از هوش مصنوعی و اتصال 5G معرفی شد

میزو بلو 20 از یک صفحه‌نمایش ۶٫۵۲ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و حفره‌پانچ واقع در بالای نمایشگر، اقتصادی بودن آن را یادآور می‌شود. با این حال، این روزها تنها در مدل‌های اقتصادی می‌توان شاهد اسلات‌های کارت microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بود. امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی این گوشی تا سقف ۲ ترابایت با کارت microSD فراهم شده و میزو بلو 20 همچنین دارای اسپیکرهای استریو و شیشه‌ی جلویی ۲٫۵ بعدی است.

انرژی جدیدترین گوشی میزو توسط یک باتری ۵٬۰۱۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ نامعین تأمین می‌شود. این گوشی از یک پورت USB-C برخوردار است و ضخامتی برابر با ۸٫۳ میلی‌متر دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا گوشی میزو بلو 20 به بازارهای خارج از چین نیز راه پیدا خواهد کرد یا خیر.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *