جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی میکس فلیپ و میکس فولد 4 قابلیت ارتباط ماهواره ای دارند!

شیائومی میکس فلیپ و میکس فولد 4 قابلیت ارتباط ماهواره ای دارند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی همچنان با گام‌های نوآورانه‌ی خود در دنیای گوشی‎‌ها به جلب توجه‌ کاربران ادامه می‌دهد. همان‌طور که انتظار می رفت، وجود نسخه‌های بهره‌مند از ارتباط ماهواره‌ای دو گوشی تاشو میکس فلیپ و میکس فولد 4 تایید شد. مشخصات فنی این دو گوشی مدتی پیش به بیرون درز کرد و اکنون به‌لطف پایگاه خبری گیزموچاینا (Gizmochina)، نسخه‌های مجهز به ارتباط ماهواره‌ای این دو دستگاه تاشو تایید و بسیاری از جزییات آنها نیز فاش شده است.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، ارتباطات ماهواره‌ای با ارتباطات سلولی معمولی متفاوت هستند، چرا که از طریق ایستگاه‌های زمینی و ماهواره‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. فناوری موردبحث به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌ویژه در مناطقی با پوشش محدود یا حتی مناطق بدون پوشش بتوانند با هم در تماس باشند. علی‌رغم اینکه شبکه‌های سلولی و شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم در مناطق پرجمعیت مانند شهرها و شهرک‌ها مؤثر و کارساز واقع می‌شوند، این شبکه‌ها معمولاً در مناطق کوهستانی و روستایی کاربرد کمتری دارند و ضعیف هستند. از طرف دیگر، اتصال ماهواره‌ای زمینه‌ی ایجاد ارتباطی قابل اعتماد و مطمئن را در هر شرایطی برای کاربران فراهم می‌کند.

از این رو، شیائومی در تلاش است تا دستگاه‌های خود را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز کند. در حال حاضر، دو گوشی میکس فلیپ و میکس فولد 4 با شماره‌مدل‌های 2405AVPB7C و 24076PX3BC، تنها دستگاه‌های مجهز به این فناوری شیائومی محسوب می‌شوند. با این حال، دو گوشی تاشو مذکور هم‌اکنون تنها محدود به بازار چین هستند.

مشخصات فاش‌شده‌ی دو گوشی میکس فولد 4 و میکس فلیپ

میکس فلیپ تبدیل به اولین گوشی تاشو شیائومی از نوع فلیپ (صدفی) خواهد شد. نمایشگر اصلی این گوشی تاشو رزولوشن 1.5k خواهد داشت و صفحه‌نمایش دوم دقیقاً زیر دوربین‌ها قرار خواهد گرفت. هر دو گوشی هوشمند موردبحث به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز می‌شوند. شیائومی میکس فلیپ دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور Ovx8000 (که با نام Light Hunter 800 نیز شناخته می‌شود) و یک دوربین تله‌فوتو ۶۰ مگاپیکسلی با سنسور Omnivision OV60A خواهد بود. این در حالی است که شیائومی میکس فولد 4 علاوه‌ بر این دو دوربین، از یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور OV13B و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با سنسور S5K3K1 سامسونگ برخوردار خواهد شد.

نسخه‌های ماهواره‌ای شیائومی میکس فلیپ و میکس فولد 4 می‌توانند تحول بزرگی را در دنیای گوشی‌های هوشمند رقم بزنند. این مدل‌ها به کاربران گوشی‌های تاشو جدید شیائومی اجازه می‌دهند تا در هر زمان و مکان با اتصال یکپارچه و پوشش گسترده، بتوانند با دوستان و عزیزان خود در ارتباط باقی بمانند. انتظار می‌رود که این دو گوشی نوآورانه با مشخصات فنی برتر و قابل توجهی که دارند، در اوایل ماه جولای سال جاری میلادی (حوالی تیرماه) معرفی شوند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *