جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی آیکو نئو 9s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس رونمایی شد

گوشی آیکو نئو 9s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که آیکو از دو گوشی پرچم‌دار جدید نئو 9 (Neo9) و نئو 9 پرو (Neo9 Pro) رونمایی کرد. مدل پرو به تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 مجهز شده بود و با قیمت پایه‌ی ۳٬۰۰۰ یوان (حدود ۴۱۵ دلار) برای کانفیگ ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به فروش می‌رسید. همان‌طور که احتمالاً تاکنون شنیده باشید، مدیاتک به‌تازگی از نسخه‌ی پلاس تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 خود پرده برداشته است و برخی از گوشی‌ها اخیراً نسخه‌های بهبودیافته‌ای که مجهز به این تراشه‌ی جدید هستند را دریافت می‎‌کنند.

آیکو نئو 9s پرو نیز دقیقاً یکی از این نوع گوشی‌هاست که به تراشه‌ی قدرتمند و جدید مدیاتک ارتقاء داده شده است. با این حال، آیکو تنها نسخه‌ی بهبودیافته‌ی مدل پرو را راهی بازار می‌کند و خبری از نسخه‌ی جدید گوشی نئو 9 نیست. این کمپانی همچنین با اتحادیه‌ی ملی بسکتبال آمریکا (NBA) برای عرضه‌ی گوشی جدید خود همکاری داشته است و خریداران آیکو نئو 9s پرو می‌توانند شانس دریافت بلیط برای مسابقه‌ی نهایی NBA را به‌دست آورند.

غیر از ارتقاء به دایمنسیتی 9300 پلاس، این گوشی پرچم‌دار جدید همچنان از تراشه‌ی Q1 آیکو جهت بهبود تجربه‌ی گیمینگ کاربران با نرخ فریم بهتر و پایدارتر استفاده می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی دایمنسیتی 9300 پلاس نیز فرقی با 9300 ندارد، اما پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و واحد پردازش شتاب‌‌یافته (APU) ارتقاء یافته‌اند. این چیپست در نهایت توسط ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و تا حداکثر ۱ ترابایت حافظه‌ی UFS 4.0 همراهی می‌شود.

پرچم‌دار جدید آیکو از یک صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی اولد LTPO با رزولوشن ۱٬۲۶۰ در ۲٬۸۰۰ پیکسل (نسبت تصویر ۲۰ به ۹)، تنظیم نور به روش PWM با فرکانس ۲٬۱۶۰ هرتز و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. دوربین قرارگرفته در حفره‌پانچ مرکزی این گوشی نیز همان ماژول ۱۶ مگاپیکسلی نئو 9 پرو است.

در قاب پشتی آیکو نئو 9s پرو می‌توان شاهد دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بود. ماژول اصلی هم از حسگر IMX920 سونی استفاده می‌کند. رنگ‌بندی سفید جدید آیکو برای این گوشی در قاب پشتی به خودنمایی می‌پردازد و شیشه‌ی آن دارای روکش ساتن نرم است. رنگ‌بندی‌های مشکی و قرمز-سفید قبلی نیز همچنان برای خرید در دسترس قرار دارند.

همانند گوشی اصلی، این نسخه‌ی بهبودیافته هم از باتری ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ بسیار سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

مدل S جدید، قیمت گوشی نئو 9 پرو را نیز قرض می‌گیرد و با همان قیمت پایه‌ی ۳٬۰۰۰ یوان (حدود ۴۱۵ دلار) فروخته می‌شود. نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در چین ۳٬۳۰۰ یوان (تقریباً ۴۵۷ دلار) قیمت دارد، در حالی که کانفیگ ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از برچسب قیمتی ۳٬۶۰۰ یوان (حدود ۴۹۸ دلار) برخوردار است و بهترین نسخه با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۴٬۰۰۰ یوان (تقریباً ۵۵۳ دلار) به فروش می‌رسد.

هنوز مشخص نیست که آیا گوشی آیکو نئو 9s پرو به‌صورت جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *