جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مشخصات احتمالی گوشی تاشو شیائومی میکس فلیپ فاش شد

مشخصات احتمالی گوشی تاشو شیائومی میکس فلیپ فاش شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی حدود ۳ سال پیش و در مارس ۲۰۲۱ با می میکس فولد (Mi Mix Fold) وارد بازار گوشی‌های تاشو شد، اما هنوز گوشی تاشو از نوع فلیپ (با طراحی صدفی و تاشدنی از وسط) عرضه نکرده است. با این حال، غول فناوری چینی از ماه ژانویه‌ی سال گذشته در حال توسعه‌ی یک دستگاه فلیپ بوده است. اکنون به نظر می‌رسد این گوشی تاشو جدید که شیائومی میکس فلیپ نام دارد، فرآیندهای صدور گواهینامه‌های مهمی مانند 3C چین را پشت سر می‌گذارد. برای آشنایی با مشخصات احتمای اولین گوشی تاشو فلیپ شیائومی با اِروتِک همراه باشید.

اگرچه شیائومی در حال حاضر به‌صورت رسمی از ظاهر میکس فلیپ رونمایی نکرده است، اما تصویری که اخیراً از این گوشی تاشو فاش شده، تأیید می‌کند که این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ با جزیره‌ی دوربین مستطیل‌شکلی در بالای آن خواهد بود و دو بریدگی دوربین نیز در پنل پشتی خواهد داشت.

مشخصات احتمالی گوشی شیائومی میکس فلیپ فاش شد

گفته می‌شود صفحه‌نمایش اصلی این گوشی از حاشیه‌هایی فوق‌العاده باریک برخوردار است، اما مشخصات دقیق نمایشگر موردبحث هنوز در دسترس نیست. با این حال، شایعات به احتمال بهره‌مندی صفحه‌نمایش اصلی گوشی تاشو فلیپ شیائمی از رزولوشن 1.5K اشاره کرده‌اند. در مورد لولای این گوشی تاشو نیز باید گفت که شیائومی می‌تواند از همان فناوری به‌کاررفته در گوشی میکس فولد 3 (Mix Fold 3) خود استفاده می‌کند، تا به میکس فلیپ نیز این امکان را بدهد که بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ بار تاشدن را تحمل کند.

علی‌رغم اشاره‌ی گزارشات اولیه به تجهیز گوشی میکس فلیپ به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 2، به نظر می‌رسد شیائومی تراشه‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون 8 نسل 3 را روی گوشی تاشو جدید خود به کار خواهد گرفت. با توجه به سایر مشخصات فاش‌شده از این گوشی، انتظار می‌رود‌تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3 با رم LPDDR5x و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 همراه شود.

ماژول دوربین گوشی میکس فلیپ احتمالاً دارای سنسورهای باکیفیتی مانند Light Hunter 800 سونی برای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور OV60A آمنی‌ویژن (Omnivision) برای دوربین زوم اپتیکال ۶۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۲ برابری خواهد بود.

با وجود اینکه چنین سنسورهایی در حد و اندازه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار فعلی نیستند، اما همچنان در سطح بسیار خوبی قرار دارند، به‌ویژه LYT800 که سنسوری ۱ اینچی است. علاوه‌ بر این، تصویری که اخیراً از این گوشی به بیرون درز کرده است، لوگوی برند لایکا را نشان می‌دهد و به نظر می‌آید که این کمپانی مشهور آلمانی بر روی بهینه‌سازی و بهبود سیستم دوربین میکس فلیپ کار می‌کند.

طبق گزارشاتی که پیرامون این گوشی منتشر شده است، شیائومی قصد دارد میکس فلیپ را به یک باتری ۴٬۸۰۰ یا ۴٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کند. به‌عنوان مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو مطرح بازار باید یادآور شد که گوشی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) سامسونگ دارای باتری ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است، در حالی که اوپو فایند N3 فلیپ (Oppo Find N3 Flip) و ویوو ایکس فلیپ (Vivo X Flip) به ترتیب از باتری‌های ۴٬۳۰۰ و ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند. این موضوع نشان می‌دهد که Mix Flip ممکن است عمر باتری کمی طولانی‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشد، هرچند که این تفاوت با توجه به تراشه‌ی قدرتمندتر این گوشی احتمالاً آن‌قدرها به چشم نیاید.

علاوه‌بر این، گواهی 3C میکس فلیپ تأیید کرده است که این گوشی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و از این نظر نسبت به سایر گوشی‌های تاشو فلیپ در مقام بالاتری قرار می‌گیرد.

یکی از منابع آگاه نیز گزارش داده است که گوشی موردانتظار شیائومی میکس فلیپ احتمالاً به ارتباط ماهواره‌ای مجهز باشد و امکان ارسال و دریافت پیامک از طریق ماهواره و ارسال سیگنال‌های SOS برای مواقع اضطراری را فراهم کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *