Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

موتورولا از مدل 2024 گوشی های «موتو جی پاور فایوجی» و «موتو جی» رونمایی کرد

موتورولا از نسخه 2024 گوشی های “موتو جی پاور فایوجی” و “موتو جی” رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

موتورولا از نسخه‌ی ۲۰۲۴ دو گوشی مقرون‌به‌صرفه و 5G خود، یعنی موتو جی پاور فایوجی (Moto G Power 5G) و موتو جی (Moto G)، رونمایی کرد. این کمپانی همچنین خبر داد که هر دو گوشی در اواخر ماه جاری میلادی یا تا اوایل ماه آوریل به بازار آمریکا و کانادا و پس از آن به بازارهای دیگر راه پیدا می‌کنند. برای آشنایی با مشخصات جدیدترین گوشی‌های اقتصادی موتورولا، با اِروتِک همراه باشید.

گوشی موتو جی پاور فایوجی (۲۰۲۴)

صفحه‌نمایش موتو جی پاور فایوجی (۲۰۲۴) نسبت به مدل سال ۲۰۲۳ با افزایش اندازه‌ی ۰٫۲ اینچی مواجه شده و حالا یک نمایشگر ۶٫۷ برای نسل جدید سری موتو جی پاور مورداستفاده قرار گرفته است. مشخصات این پنل اما تغییری به خود ندیده و همچنان شاهد یک صفحه‌نمایش IPS LCD با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستیم. علاوه‌بر این‌ها، هر دو گوشی از بلندگوهای استریو با فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون برخوردارند.

موتورولا دوربین مدل ۲۰۲۴ گوشی‌های اقتصادی خود را ارتقاء داده است و حالا دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد و حتی یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارد که می‌تواند به‌عنوان دوربین ماکرو استفاده شود. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

موتورولا از مدل 2024 گوشی های «موتو جی پاور فایوجی» و «موتو جی» رونمایی کرد

این گوشی از تراشه‌ی دایمنسیتی 7020 قدرت می‌گیرد که بهبود چندانی نسبت به تراشه‌ی دایمنسیتی 930 به‌کاررفته در مدل سال گذشته‌ی جی پاور به حساب نمی‌آید. نقطه‌ی مثبت مدل جدید این گوشی اما بهره‌مندی آن از ۸ گیگابایت رم (و تا حداکثر ۸ گیگابایت رم مجازی) است که با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.2 راهی بازار می‌شود.

باتری نسل جدید موتو جی پاور فایوجی نیز ارتقاء یافته است و اگرچه همان ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را ارائه می‌کند اما حالا توان شارژ سریع آن دو برابر شده و به ۳۰ وات می‌رسد. موتورولا همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را برای این گوشی در دسترس قرار می‌دهد که در سری موتو جی تا پیش از این سابقه نداشته است.

از دیگر ویژگی‌های جدید این مدل نسبت به نسل قبلی باید به برخورداری آن از اتصال NFC اشاره کرد. از نظر نرم‌افزاری نیز گوشی موتو جی پاور فایوجی ۲۰۲۴ به‌طور پیش‌فرض با اندروید 14 اجرا می‌شود. این گوشی همچنان از مقاومت مناسبی در برابر نفوذ آب بهره نمی‌برد اما طراحی ضد آب موتو را حفظ می‌کند. موتورولا همچنین تأیید کرده است که قاب پشتی برخی از نسخه‌های این گوشی از جنس چرم گیاهی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید
آیا ویوو به میدان ساخت گوشی های تاشو ارزان قیمت وارد می شود؟

موتو جی پاور فایوجی ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) از طریق سایت رسمی موتورولا، آمازون آمریکا و Best Buy با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

گوشی موتو جی (۲۰۲۴)

مدل ۲۰۲۴ گوشی موتو جی اولین گوشی موتورولا محسوب می‌شود که به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 مجهز است (مدل ۲۰۲۳ از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 480 پلاس استفاده می‌کرد). این تغییر تراشه باید بهبود عملکرد قابل توجهی را برای کاربران به همراه داشته باشد، حتی با در نظر گرفتن این موضوع که گوشی اقتصادی جدید موتورولا همچنان تنها از ۴ گیگابایت رم (همراه با ۴ گیگابایت رم مجازی) بهره‌مند است. کاربران همچنین به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و اسلات کارت microSD در هر دو گوشی دسترسی خواهند داشت.

موتورولا از مدل 2024 گوشی های «موتو جی پاور فایوجی» و «موتو جی» رونمایی کرد

صفحه‌نمایش موتو جی ۲۰۲۴ هم تا حد زیادی شبیه به مدل سال قبل است و یک پنل ۶٫۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +HD مشاهده می‌شود. دوربین گوشی موتو جی (۲۰۲۴) نیز تغییر زیادی به خود ندیده و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی با یک دوربین ماکرو اختصاصی همراه شده است. پنل جلویی هم از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

باتری این گوشی هم اساساً ثابت باقی مانده و همان ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در دسترس قرار می‌گیرد اما پشتیبانی شارژ سریع آن از ۱۵ وات در مدل ۲۰۲۳ به ۱۸ وات در مدل جدید افزایش یافته است.

اپراتورهای آمریکایی، نسل جدید گوشی موتو جی را از تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۴ (۲ فروردین ۱۴۰۳) به فروش می‌رسانند و این گوشی از روز ۲ می (۱۳ اردیبهشت) از طریق سایت رسمی موتورولا، فروشگاه آمازون و Best Buy با قیمت ۲۰۰ دلار برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>