Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

MWC 2024: زد تی ای از گوشی‌های نوبیا موزیک، نوبیا نئو 2 و سری نوبیا فوکوس رونمایی کرد

گوشی های نوبیا موزیک، نوبیا نئو 2 و سری نوبیا فوکوس معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی نوبیا (زیرمجموعه کمپانی ZTE) در هفته جاری از گوشی تاشو نوبیا فلیپ فایوجی در نمایشگاه بین‌المللی موبایل رونمایی کرد. با این حال نوبیا Flip 5G تنها محصول این کمپانی در رویداد MWC 2024 نبود و روز گذشته کمپانی ZTE از 4 گوشی هوشمند اقتصادی دیگر با نام‌های “نوبیا فوکوس و نوبیا فوکوس پرو (با محوریت قابلیت‌های عکاسی)، نوبیا موزیک (با محوریت موسیقی) و نوبیا نئو 2 (با محوریت گیمینگ)” نیز رونمایی کرد. در این مطلب به شرح کوتاه مشخصات کلیدی هر 4 گوشی خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی گوشی‌های نوبیا فوکوس و نوبیا فوکوس پرو

در حالیکه نوبیا فوکوس از یک “صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 1612 در 720 پیکسلی و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی” بهره می‌برد، نوبیا فوکوس پرو به یک “صفحه نمایش بزرگ‌تر 6.72 اینچی با رزولوشن بهتر (2400 در 1080 پیکسلی) و نرخ تازه‌سازی مشابه (120 هرتزی)” مجهز شده است.

صفحه نمایش نوبیا فوکوس پرو

این در حالی است که هر دو گوشی به تراشه یونیساک T760 تجهیز شده و از رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، نوبیا فوکوس و نوبیا فوکوس پرو از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع (سیمی) با سرعت 33 واتی بهره می‌برند.

با حرکت به سمت قاب پشتی دو دستگاه با جزیره دوربین دایره‌ای‌شکل کلاسیک 2 رنگ در مرکز قاب مواجه می‌شویم. نوبیا فوکوس و نوبیا فوکوس پرو در دوربین اصلی خود به “سنسور 1/1.67 اینچی با وضوح 108 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.75” مجهز می‌باشند. دوربین اصلی نوبیا فوکوس پرو در مجموع 5 فاصله کانونی (18 الی 72 میلی‌متری) و دوربین اصلی نوبیا فوکوس در مجموع 4 فاصله کانونی را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است هر دو دستگاه از زوم درون حسگر پشتیبانی کرده و قابلیت ثبت تصاویر با فرمت RAW HDR و فیلم‌برداری با وضوح 4K را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

تنظیمات دوربین نوبیا فوکوس و نوبیا فوکوس پرو

علاوه بر این، دکمه کشویی تعبیه‌شده بر روی حاشیه کناری نوبیا فوکوس پرو امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین را فراهم کرده و دکمه شاتر دوربین خازنی تعبیه‌شده در این دستگاه امکان ثبت سریع تصاویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشخصات کلیدی نوبیا نئو 2

نوبیا نئو (NEO) 2 یک گوشی گیمینگ اقتصادی است که از “صفحه نمایش 6.72 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی” بهره می‌برد. این دستگاه به “تراشه یونیساک T820″ با قابلیت اتصال 5G مجهز بوده و از رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
سنسور اصلی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا به 200 مگاپیکسل ارتقاء می‌یابد

علاوه بر این کمپانی ZTE با تعبیه نگهدارنده‌های دکمه‌های خازنی بر روی حاشیه‌های کناری دستگاه و سیستم خنک‌کننده چند لایه بر روی این دستگاه، عملکرد بهینه این گوشی در بازی‌های ویدیویی پیچیده و گیمینگ در طولانی‌مدت را برای کاربران خود تضمین می‌کند.

MWC 2024: زد تی ای از گوشی‌های نوبیا موزیک، نوبیا نئو 2 و سری نوبیا فوکوس رونمایی کرد
نوبیا نئو 2

از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از رابط اختصاصی Game Space 2.0
  • بهره‌مندی از بلندگوهای Dual DTS:X Ultra
  • بهره‌مندی از باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع (سیمی) با سرعت 33 واتی

مشخصات کلیدی نوبیا موزیک

نوبیا موزیک با طراحی جوان‌گرایانه و رنگارنگ خود به یک “صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن +HD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی”، “تراشه یونیساک SC9863A، رم 4 گیگابایتی (8 گیگابایت رم داینامیک) و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی” و یک باتری “5000 میلی‌آمپر ساعتی” مجهز می‌باشد.

این دستگاه که با محوریت “موسیقی” طراحی شده است از یک بلندگوی بزرگ (توسعه‌یافته توسط کمپانی DTS) با طراحی مشابه با صفحه‌های موسیقی ونیل مخصوص به گرامافون در کنار جزیره دوربین خود بهره می‌برد.

در حالیکه کمپانی ZTE میزان بلندی صدای این بلندگوی خاص بر اساس شاخص “دسی‌بل” را در برگه مشخصات این محصول درج نکرده است، اما این کمپانی ادعا می‌کند که بلندی صدای بلندگو گوشی نوبیا موزیک تا 600 درصد بیشتر از بلندگوهای تلفن هوشمند رایج است. علاوه بر این این کمپانی ضمن تعبیه دو جک هدفون 3.5 میلی‌متری بر روی این دستگاه، امکان گوش دادن هم‌زمان موسیقی با دوستان (از طریق هدفون‌های سیمی) را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

جزیره دوربین و بلندگو نوبیا موزیک

قیمت

مشابه سایر گوشی‌های رونمایی‌شده در رویداد MWC 2024، کمپانی ZTE اطلاعات کاملی در رابطه با قیمت و مناطق جغرافیایی مورد نظر برای عرضه بین‌المللی دستگاه‌های جدید خود را در دسترس قرار نداده است. با این حال، با استناد به شایعات منتشرشده این کمپانی قصد دارد گوشی‌های “نوبیا فوکوس، نوبیا فوکوس پرو، نوبیا نئو 2 و نوبیا موزیک” را در سراسر قاره اروپا و نواحی “آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا” توزیع نماید. همچنین پیش‌بینی می‌شود پیکربندی پایه نوبیا فوکوس و نوبیا نئو با قیمت 199 دلاری و نوبیا موزیک با برچسب قیمتی 149 دلاری به بازار عرضه شوند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>