Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 سامسونگ معرفی شد

لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 سامسونگ معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در اوایل سال 2022 از لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 مجهز به پردارنده اینتل رونمایی کرد اما این شرکت اکنون نسخه تقریباً جدیدی را آماده عرضه کرده است، نسخه‌ای که از چیپست اسنپدراگون 8cx نسل 3 کوالکام قدرت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با این لپ‌تاپ جدید سامسونگ با اروتک همراه باشید.

اسنپدراگون 8cx نسل 3 کوالکام، اولین چیپست 5 نانومتری مبتنی بر معماری ARM برای دستگاه‌های ویندوزی است که در اواخر سال گذشته رونمایی شد و بهبود عملکرد چشمگیری را نیز به همراه داشت. در مقایسه با نسل 2، عملکرد CPU (پردازنده) چند‌هسته‌ای 85 درصد، عملکرد GPU (پردازنده گرافیکی) 60 درصد و عملکرد واحد پردازش شبکه‌ای هوش مصنوعی تا 29 TOPS افزایش یافته است.

TOPS در هوش مصنوعی چیست؟ یک معیار ساده‌کننده برای عملکرد هوش مصنوعی. این عدد به شما می‌گوید یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی در یک ثانیه چند عملیات محاسباتی را به‌صورت 100 درصد می‌تواند انجام دهد. در اصل، این معیار به این موضوع می‌پردازد که یک شتاب‌دهنده می‌تواند چند مسئله عملیات ریاضی را در مدت زمانی بسیار کوتاه حل کند.

از نظر فیزیکی این نسخه شبیه به نسخه 13.3 اینچی است که تنها 1.04 کیلوگرم وزن و 11.5 میلی‌متر (0.45 اینچ) ضخامت دارد. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، صفحه‌نمایش امولد آن می‌تواند در حدود 360 درجه چرخش کند، بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک تبلت برای یادداشت‌برداری با قلم S Pen سامسونگ نیز استفاده کرد.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات لپ تاپ گلکسی بوک 3 پرو فاش شد

لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 سامسونگ معرفی شد

عمر باتری نیز نسبت برادر اینتلی خود به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اسنپدراگون می‌تواند تا 35 ساعت پخش ویدیو را با یک بار شارژ دوام بیاورد که این عدد در نسخه اینتلی به 21 ساعت می‌رسید. این لپتاپ از اتصال 5G داخلی و Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می‌کند.

این محصول برای استفاده اداری بسیار مناسب است چراکه با ویندوز 11 عرضه می‌شود و از مشخصات Secured-Core PC مایکروسافت پیروی می‌کند که سخت‌افزار را تا سطح سیستم‌عامل قفل می‌کند. این بالاترین سطح امنیتی است که ویندوز ارائه می‌دهد.

گلکسی بوک 2 پرو 360 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 در تاریخ 16 ژانویه (25 دی‌ماه) در کره جنوبی با قیمت 1270 دلار عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این محصول در سطح جهانی نیز در دسترس خواهد بود و چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>