به نظر میرسد شیائومی در حال سادهسازی خط تولید روترهای خود است و قصد دارد عرضهی روترهای تحت برند ردمی را متوقف کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، با اِروتِک همراه باشید.
حساب @Selen7 در شبکهی اجتماعی محبوب چینی ویبو که به رئیس بازار سختافزار هوشمند شیائومی تعلق دارد، به نظر یکی از کاربران اینترنتی درمورد پست جدید وبلاگنویسی با نام کاربری @Kang پاسخ داد. Selen7 در پاسخ خود تأیید کرد که روترهای بعدی شیائومی دارای برند ردمی نخواهند بود. پاسخ وبلاگنویس مذکور به این پست نیز تأکید بیشتری بر به پایان رسیدن روند عرضهی روتر با برند ردمی داشت.
اگرچه هنوز این موضوع بهصورت رسمی توسط شیائومی اعلام نشده است، چنین تغییری رویکرد جدید این کمپانی چینی برای سادهسازی استراتژی روتر خود را نشان میدهد. در حال حاضر، وبسایت شیائومی پنج روتر وایفای 6 زیر را با نام تجاری ردمی برای خرید در دسترس قرار داده است:
- AX5400
- AX6000
- AX3000
- AX6S
- روتر گیمینگ ردمی AX5400
این روترها با برچسبهای قیمتی متفاوت، از ۲۳۹ یوان تا ۴۵۹ یوان (تقریباً ۳۳ تا ۶۴ دلار آمریکا)، کاربرانی که دنبال روترهای اقتصادی میگردند را هدف قرار میدهند.
جالب اینجاست که شیائومی در حال حاضر روترهایی در این بازهی قیمتی تحت برند اصلی خود نیز دارد. این همپوشانی نشان میدهد که توقف عرضهی روترهایی با برند ردمی، تأثیر قابلتوجهی بر عرضههای روتر شیائومی نخواهد گذاشت. آن دسته از کاربرانی که به دنبال روترهای مقرونبهصرفهی وایفای 6 هستند، همچنان میتوانند از بین گزینههای متنوع با برند شیائومی یکی را انتخاب کنند.
دلایل احتمالی پشت این تصمیم همچنان نامشخص است اما این احتمال وجود دارد که شیائومی میخواهد بخشبندی محصولات خود را سادهتر کند، قابل شناسایی بودن برند را بهبود بخشد و بازاریابیهای خود را با تمرکز بر یک برند واحد برای مشتریان آسانتر کند. علاوه بر این، ادغام تولید روتر تحت یک نام تجاری ممکن است در نهایت منجر به افزایش راندمان تولید و صرفهجویی در هزینههای شیائومی شود.
این خبر احتمالاً برای برخی از طرفداران ردمی که از روترهای مقرونبهصرفهی این برند راضی بودهاند، جای تعجب داشته باشد. با این حال، تأثیر تصمیم جدید شیائومی بر اکثر مصرفکنندگان بسیار کم خواهد بود، چرا که روترهای شیائومی در محدودهی قیمتی مشابه همچنان بهراحتی برای خرید در دسترس هستند. باید منتظر اعلام رسمی شیائومی ماند و دید که دلیل این تغییر استراتژیک و پیامدهای بلندمدت آن برای روترهای این کمپانی به چه شکل خواهد بود.
منبع: Gizmochina