Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیتی مشابه با استوری اینستاگرام به موتور جستجوی گوگل راه می‌یابد!

قابلیتی مشابه با استوری اینستاگرام به زودی به موتور جستجوی گوگل راه می‌یابد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به صورت فعالانه در پی آن است تا تجربه جستجو در موتور جستجو‌گر خود را متحول کند. در حالی که گوگل مستقیماً با پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام رقابت نمی‌کند، اما با معرفی قابلیت وب استوریز (Web Stories) در سال 2020، به نظر می‌رسد که این کمپانی نیز در یک مسیر مشترک با این دو پلت‌فرم از شبکه‌های اجتماعی گام برمی‌دارد. در دنیایی که مردم به همان اندازه که می خواهند اطلاعات کسب کنند، به سر‌گرم شدن نیز نیاز دارند، گوگل قصد دارد تجربه جستجو کردن در موتور جستجو‌گر خود را به تجربه‌ بصری جذاب‌تر، تعاملی‌تر و لذت‌بخش‌تری بدل سازد.

قابلیت استوری اینستاگرام به موتور جستجو گوگل نیز راه می‌یابد!

در حالی که موتور جستجوی آینده ممکن است کاملاً متحول نشود؛ اما مطمئناً انتظار می‌رود که تجربه جذاب‌تری را برای کاربران خود رقم برند. در واقع، به نظر می‌رسد که گوگل در حال آماده شدن برای انتشار ویژگی جدیدی است که از برخی جنبه‌ها به قابلیت استوری در پلت‌فرم اینستاگرام شباهت دارد.

به گزارش حساب کاربری AssembleDebug در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، در حال حاضر، گوگل در تلاش است تا با توسعه یک رویکرد خلاقانه جدید برای نتایج جستجوی نمایش داده شده در موتور جستجو‌گر خود، “قابلیت به اشتراک‌گذاری متن، تصاویر یا استیکرها” را در قالبی مشابه با استوری‌های اینستاگرام برای کاربران خود فعال سازد. انتظار می‌رود که این ویژگی در برنامه اصلی گوگل در گوشی‌های تلفن همراه نیز در دسترس کاربران قرار گیرد. در حال حاضر، ناشران و تولید‌کنندگان محتوا می‌توانند از قابلیت Web Stories گوگل به منظور انتشار محتوا خود در وب و نمایش آن‌ها در موتور جستجو گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) و گوگل دیسکاور (Google Discover) بهره ببرند.

قابلیت استوری اینستاگرام به موتور جستجو گوگل نیز راه می‌یابد!

علاوه بر این، تیم “9to5Google” توانسته است تا با موفقیت یک ویژگی را (که هنوز اعلام نشده است) در برنامه گوگل فعال نماید. این ویژگی، در آینده نه چندان دور، به ارائه یک رویکرد جدید و نوآورانه برای کشف اطلاعات مورد نظر کاربران خواهد پرداخت. این آزمایش گوگل از تلاش مداوم این غول بزرگ موتور‌های جستجوگر برای کاوش و دست‌یابی به روش‌های طبیعی و بصری‌تر برای انجام جستجو و ارائه نتایج درخواستی کاربران، پرده‌برداری می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
ناسا انتقال اینترنت فضایی با لیزر را در ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش می‌کند

علاوه بر این، تیم “9to5Google” از طریق دست‌یافتن به برخی از کد‌های گوگل، متوجه شدند که از این پس، کاربران قاردند تا نظرات خود را با عنوانی به نام “یاد‌داشت‌ها” در صفحات وبی که در نتایج جستجو موتور جستجو‌گر ظاهر می‌شوند، ارسال کنند.

قابلیت استوری اینستاگرام به موتور جستجو گوگل نیز راه می‌یابد!

با توجه به اطلاعات افشاء شده، کاربران، از این پس، می‌توانند هنگام مشاهده صفحات وب در مرورگر پیش‌فرض گوگل، نظرات خود را اعلام کنند و تمامی نظرات یا “یادداشت‌ها” پس از طی کردن فرآیند نظارتی گوگل، برای عموم قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر این، کاربران قابلیت لایک کردن یا قلب‌گذاشتن برای یاد‌داشت‌های سایر افراد را نیز دارند و پس از استفاده از این قابلیت، عکس پروفایل و نام آن‌ها برای سایر کاربران نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وب‌سایت “9to5Google” به نقل از منبعی ادعا می‌کند که “یاد‌داشت‌ها” به عنوان بخشی از گوگل لبز (Google Labs) در ماه مهر (سپتامبر) در دو پلت‌فرم اندروید و iOS عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این ویژگی در تمامی صفحات جستجو، به‌ویژه صفحاتی که حاوی اطلاعات پزشکی یا محتوا‌های مستهجن یا خشونت‌آمیز می‌باشند، در دسترس نخواهد بود.

قابلیت استوری اینستاگرام به موتور جستجو گوگل نیز راه می‌یابد!

در واقع، به نظر می‌رسد که این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار داشته باشد و دیدن نحوه توسعه بیشتر آن، می‌تواند چشم‌انداز جذابی را برای ما رقم بزند. گوگل به برداشتن گام‌های سنجیده، به‌ویژه زمانی که صحبت از تغییر کسب‌وکار اصلی‌اش می‌شود، شهرت دارد. با این حال، واضح است که گوگل قصد دارد تا صرفاً به عنوان یک موتور جستجو‌گر شناخته نشود و به نظر می‌رسد که در تلاش است تا گامی فرا‌تر از دست‌یابی به این هدف بردارد.

منبع: AndroidPolice

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>