جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ سریع‌ترین رم LPDDR5X جهان را با تراشه دایمنسیتی 9400 پیکربندی می‌کند!

سامسونگ سریع‌ترین رم LPDDR5X جهان را با تراشه دایمنسیتی 9400 پیکربندی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در ماه آوریل از رم LPDDR5X با نرخ انتقال داده «10.7 گیگابیت بر ثانیه» رونمایی کرد و از قصد خود برای آغاز تولید انبوه این قطعه در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد. این در حالی است که به‌تازگی این تراشه رم توانسته است با دستیابی به سرعت تبلیغ‌شده 10.7 گیگابیت بر ثانیه‌ای در بنچمارک‌های مرتبط، عنوان سریع‌ترین رم جهان را به خود اختصاص دهد. با این حال سامسونگ در فرآیند 3 ماهه آزمایش این قطعه تنها نبوده و این رم 16 گیگابایتی LPDDR5X این کمپانی با چیپست دایمنسیتی 9400 مدیاتک پیکربندی شده است.

سامسونگ سریع‌ترین رم LPDDR5X جهان را با تراشه دایمنسیتی 9400 پیکربندی می‌کند!

در حالیکه مدیاتک تاکنون هیچگونه اطلاعات بیشتری به جز اعلام بازه زمانی احتمالی برای رونمایی از تراشه دایمنسیتی 9400 (در نیمه‌دوم سال جاری میلادی) را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است، اما پشتیبانی این چیپست از سریع‌ترین رم جهان، به قدرتمند بودن آن گواهی می‌دهد. همچنین سامسونگ مدعی است تراشه‌های جدید رم LPDDR5X این کمپانی نسبت به نسل پیش از خود در شاخص‌های بهره‌وری انرژی و عملکرد «25 درصد» بهبود یافته‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ در توسعه این تراشه‌ها نیز، مشابه با گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی Z خود، عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی را سر لوحه کار خود قرار داده است. در حالیکه تجهیز گوشی‌های هوشمند سامسونگ به رم‌های جدید LPDDR5X این کمپانی امری بسیار بدیهی است، اما نباید فراموش کرد که تراشه‌های LPDDR5 به‌تازگی پای خود را صنعت خودروسازی نیز باز کرده‌اند! با این حال، این تراشه‌ها در حوزه خودروسازی عملکرد متفاوتی را به نمایش گذاشته و به جای تمرکز بر روی تولید «متن و تصویر» بر روی قابلیت‌های حول محور “خودرانی” خودروها تمرکز دارند.

علاوه بر این همکاری مدیاتک با سامسونگ الکترونیک (Samsung Electronics) لقب اولین تراشه سازگار با سریع‌ترین رم LPDDR5X را به نسل بعدی چیپست‌های سری دایمنسیتی این کمپانی اعطاء می‌کند. جی‌سی شو (JC Hsu/ معاون ارشد مدیاتک) در ارتباط با این موفقیت اظهار کرد:

این معماری به‌روزرسانی‌شده ضمن ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، با صرفه‌جویی در مصرف انرژی به طول عمر باتری دستگاه‌ها نیز می‌افزاید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *