Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از رم گرافیکی GDDR7 رونمایی کرد

سامسونگ از رم گرافیکی GDDR7 با قدرت بالاتر و مصرف انرژی پایین تر رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تقریباً یک سال پیش، سامسونگ، رم گرافیکی GDDR6 که قادر به انتقال 24 گیگا‌بیت در ثانیه داده برای هر پین بود را به بازار جهانی معرفی کرد. اکنون، این کمپانی طراحی نسل بعدی از رم های گرافیکی خود را تکمیل و از آن با نام “GDDR7” رونمایی کرده است. سرعت این VRAM جدید 32 گیگا‌بیت در ثانیه به ازاء هر پین می‌باشد که در مجموع با قدرت انتقال 1.5 ترا‌بایت در ثانیه، 40 درصد سریع‌تر از GDDR6 (با سرعت انتقال 1.1 ترابایت)، عملکرد خوبی را از خود به جای خواهد گذاشت.

این افزایش سرعت ناشی از بهره‌گیری از مدولاسیون دامنه پالس 3 سطحی (PAM3) است که در USB4 و Thunderbolt 5 نیز استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، GDDR6X به‌کار گرفته‌شده در کارت‌های گرافیک Nvidia RTX 3090 و Nvidia RTX 4090، از استاندارد‌های مرتبط با PAM4 بهره می‌گیرد.

رونمایی سامسونگ از GDDR7 با 40% سرعت و 20% بهره‌وری انرژی بیشتر نسبت به GDDR6

علاوه بر افزایش 40 درصدی سرعت، GDDR7 برای ارائه عملکرد خود، به 20 درصد انرژی کمتری نیاز دارد. علاوه بر این، سامسونگ، نسخه‌ای از GDDR7 را با ولتاژ عملیاتی پایین‌تر توسعه داده است که می‌تواند در دستگاه‌های دارای ظرفیت قدرت محدود (نظیر لپتاپ‌ها) از آن بهره گرفته شود.

همچنین مطالعه کنید
نتایج بنچمارک های رسمی اسنپدراگون 8 نسل 3 منتشر شد؛ بی رقیب!

ضمناً، این کمپانی، در جهت مقابله با گرمای تولید‌شده در GDDR7، از ترکیب قالب‌گیری اپوکسی نوینی (یا همان EMC که تراشه‌های RAM را در بر می‌گیرد) بهره گرفته است. این دسته از EMC‌ها، 70 درصد مقاومت حرارتی کمتری نسبت به EMC‌های به‌کار گرفته‌شده در GDDR6 دارند و قادرند تا حجم بیشتری از گرما را در زمان کمتری، دفع نمایند.

در اواخر ساری جاری میلادی قرار است سامسونگ نمونه‌هایی از GDDR7 را به مشتریان کلیدی خود ارسال کند تا آن‌ها بتوانند به توسعه دستگاه‌های مبتنی بر GDDR7 خود بپردازند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>