جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل واچ سری 10 با تغییرات زیاد و اپل واچ اولترا 2 با رنگ جدید معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل شب گذشته رویداد بزرگ خود را با ساعت‌های هوشمند خود آغاز کرد؛ سری 10 که تقریباً یک بازطراحی کامل را دریافت کرده و اولترا 2 نیز با رنگی جدید روانه بازار می‌شود. برای آشنایی با اپل واچ سری 10 و رنگ جدید اپل واچ اولترا 2 با اِروتِک همراه باشید.

اپل واچ سری 10

اپل واچ سری 10 بزرگترین نمایشگر را میان همه اپل‌واچ‌هایی دارد که تاکنون معرفی شده‌اند؛ یعنی حتی نمایشگر آن از اپل‌واچ اولترای 2 هم بزرگتر است و در عین حال، نازک‌ترین ساعت هوشمند این شرکت نیز محسوب می‌شود. افزون بر این، سرعت شارژ سری 10 هم به‌شکلی قابل‌توجه سریع‌تر شده‌ است. به‌طور خلاصه، سری 10 را می‌توان یک اولترای باریک‌تر در نظر گرفت که یک نسخه تیتانیومی هم دارد.

نمایشگر

در زمینه نمایشگر، نسل جدید با یک ارتقای بزرگ روبه‌رو شده و نمایشگر 1.96 اینچی آن کمی از مدل‌های اولترا با اندازه 1.92 اینچی بزرگ‌تر است. در مقایسه با مدل‌های غیراولترا نیز این تا 30 درصد بزرگ‌تر شده است.

در یک پیشرفت جذاب، اپل نرخ تازه‌سازی نمایشگر این ساعت را از یک‌بار در دقیقه به یک‌بار در ثانیه افزایش داده‌ است. این به این معناست که قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) این دستگاه اکنون می‌تواند تیک‌تاک ساعت را نمایش دهد (واچ‌فیس‌های جدیدی به شکل ساعت نیز وجود دارند که این قابلیت را به نمایش می‌گذارند). برای کسانی که از قابلیت نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌کنند، این صفحه‌نمایش در نمایش به‌صورت مایل تا 40درصد روشن‌تر است که مشاهده اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. طبیعتاً نمایشگر بزرگتر به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا متن بیشتری را در خود جای دهند و تایپ کردن روی ساعت را هم آسان‌تر می‌کند.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل‌واچ سری 10 از هر مدل پیش از خودش هم باریک‌تر بوده و 9.7 میلی‌متر ضخامت دارد (که 1 میلی‌متر کمتر از سری 9 است). نسخه آلومینیومی این دستگاه نیز حدود 10 درصد سبک‌تر از مدل‌های قبلی است.

باتری

با همه این پیشرفت‌ها، اپل توانسته است که عمر باتری اپل‌واچ را حفظ کند و شما همچنان می‌تواند در حدود 18 ساعت با یک‌بار شارژ با آن کار کنید. بنابراین، شارژ روزانه این دستگاه همچنان مشابه گذشته است. خبر خوب این است که اپل فرآیند شارژ شدن را سریع‌تر کرده و برای رسیدن به 80 درصد شارژ روی این دستگاه تنها به 30 دقیقه زمان نیاز است؛ این در حالی است که نسخه‌های قبلی 45 دقیقه زمان نیاز داشتند. این اپل‌واچ از شارژر مگ‌سیف (MagSafe) و فناوری Qi 2 نیز برای شارژ شدن پشتیبانی می‌کنند.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

رنگ و ساخت

نسخه آلومینیومی این دستگاه در رنگ رزگلد و نقره‌ای و رنگ جدید سیاه جت (Jet Black) به بازار می‌آید. این اولین‌بار است که در یک اپل‌واچ از یک پوشش آلومینیومی صیقل‌خورده استفاده می‌شود. همچنین نسخه برتری از این سری وجود دارد که سبک‌تر از دیگر نسخه‌‌هاست.

اپل در حال کنار گذاشتن فولاد ضدرنگ به‌عنوان یک گزینه برای ساخت اپل‌واچ است و می‌خواهد آن را با تیتانیوم جایگزین کند. این سبب می‌شود که اپل‌واچ‌ها 20 درصد سبک‌تر از نسل‌های قبل باشند. نسخه تیتانیومی این دستگاه در سه رنگ طبیعی (Natural)، طلایی و طوسی سنگی (Slate Gray) موجود است. اپل حلقه میلانی و دستبند لینک را برای سازگاری بیشتر با مواد جدید به‌روز کرده است. نمایشگر این ساعت نیز با پوششی از یاقوت کبود محافظت می‌‌‌شود.

سری 10 در چیزهایی بیش از انتخاب فلز برای بدنه با سری اولترا مشابه است. مقاومت این ساعت در برابر آب ارتقا یافته‌ است و یک عمق‌سنج جدید دارد که در لحظه‌ای که در آب شیرجه می‌زنید، به شکل خودکار فعال می‌شود و می‌تواند تا عمق 6 متری یا 20 پایی با شما ردیابی کند. این عمق‌سنج یک زمان‌سنج برای شیرجه شما دارد و با یک شاخص بیشترین عمقی که به آن رسیده‌اید را نمایش می‌دهد. همچنین یک سنسور دمای آب هم در این ساعت به‌کار گرفته شده است.

اپل‌واچ سری 10 برای غواصی بی‌نظیر است و حتی برنامه +Oceanin را هم دریافت کرده است. در کنار این‌ها، این ساعت می‌تواند در ماهیگیری و یا در قایق‌رانی با یک قایق کایاک همراه شما باشد. یک برنامه جدید نیز برای آن وجود دارد که اطلاعات جزر و مد را نشان داده و در عین حال، برنامه Paddle Logger هم اطلاعات خط ساحلی را به کارابران ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا یک برنامه مناسب برای به آب انداختن قایق خود تنظیم کنند.

قابلیت‌های نظارت بر سلامت

اپل در حال گسترش قابلیت‌های نظارت بر سلامت ساعت هوشمند خود است. برای مثال، اپل‌واچ سری 10 یک تشخیص‌دهنده آپنه خواب دارد که گزارش‌های روزانه از وجود هرگونه اختلال تنفس در خواب را به شما ارائه می‌دهد. در هر بازه 30 روزه، این ساعت تمام داده‌ها را بررسی می‌کند و اگر در خطر آپنه خواب باشید، به شما هشدار می‌دهد.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل پیش‌بینی می‌کند که تا این ماه از سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر سازمان‌ها در بیش از 150 کشور دنیا تأییدیه خود را دریافت کند. اپل‌واچ سری 9 و اپل‌واچ اولترای 2 نیز سیستم تشخیص آپنه خواب را به زودی در یک به‌روزرسانی دریافت خواهند کرد.

پخش صدا

اپل همچنین اسپیکر ساعت را به‌طور کامل بازطراحی کرده‌ و ساختار جدید آن 30 درصد کوچک‌تر است. اکنون شما می‌توانید از ساعت خود برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست استفاده کنید و دیگر برای این کار به هدفون نیاز ندارید! همچنین روشن است که شما می‌توانید از این اسپیکر برای تماس صوتی هم استفاده کنید. تراشه جدید و قدرتمند این ساعت نیز از توانایی‌های هوش مصنوعی برای حذف نویز و ارتقای تماس‌های شما استفاده می‌کند.

اپل‌واچ سری 10 یک پردازنده موتور عصبی (Neural Engine) 4 هسته‌ای دارد که به آن اجازه می‌دهد تا برخی عملکردها را روی دستگاه اجرا کند. قابلیت‌‌های هوش مصنوعی این ساعت همچنین به آن کمک می‌کنند تا در هر زمان میانبرهای (Widget) مورد نیاز را نمایش دهد و بهترین عکس را برای پس‌زمینه انتخاب کند.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل‌واچ سری 10 روز گذشته برای پیش‌فروش و در دو هفته، یعنی از بیستم سپتامبر موجود خواهد بود. قیمت مدل GPS آن از 400 دلار شروع می‌شود و مدل GPS و سیم‌کارت آن 100 دلار گران‌تر است.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل واچ اولترا 2

در این رویداد خبری از اپل واچ اولترای جدیدی نبود، با این حال، ظاهر جدیدی از اپل واچ اولترا 2 با رنگ سیاه ساتن (Satin Black) معرفی شد. طراحی این اپل‌واچ از یک پوشش مات بهره می‌برد که فرآیند خاصی را طی کرده تا لایه بیرونی آن در برابر خط و خش مقاوم‌تر شود. بدنه این ساعت نیز از تیتانیوم و به‌طور خاص 95 درصد تیتانیوم درجه پنج بازیافتی (تیتانیوم به‌کاررفته در سری 10 هم بازیافتی است) و قاب پشتی آن هم از زیرکونیای سخت ساخته شده است.

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

اپل برای همراهی با این ظاهر جدید، یک حلقه میلانی تیتانیومی جدید هم طراحی کرده است. طراحی این حلقه از غواصان اسکوبا الهام گرفته و برای آن‌ها طراحی شده است. اگر در حال حاضر هم یک اپل‌واچ اولترا دارید، نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که یک نسخه از این حلقه جدید وجود دارد که با اپل‌واچ اولترای قدیمی و ظاهر آن سازگار است.

اپل واچ اولترای 2 به رنگ سیاه ساتن از دیروز برای پیش‌فروش موجود است و بیستم سپتامبر به بازار می‌آید. قیمت آن هم مشابه گذشته 800 دلار است (همه اپل‌واچ‌های اولترا از GPS و سیم‌کارت برخوردارند).

اپل واچ سری 10: باریکتر، سبکتر و با صفحه نمایشی بزرگتر!

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *