جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اولین حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ رونمایی شد

اولین حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه سامسونگ در نمایشگاه جهانی موبایل امسال (MWC 2024) حلقه هوشمند گلکسی رینگ را به علاقه‌مندان معرفی کرده بود، اما رونمایی رسمی از آن را به 5 ماه بعد و رویداد آنپکد روز گذشته خود موکول کرد! همچنین در حالیکه از منظر ابعاد فیزیکی گلکسی رینگ، عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده گجت‌های سری گلکسی سامسونگ را خود اختصاص می‌دهد، اما بدون‌شک این حلقه جذاب‌ترین محصول رونمایی‌شده در این رویداد و ماحصل سال‌ها «تحقیق و توسعه» سامسونگ در زمینه نظارت و ردیابی بر شاخص‌های سلامتی بوده و آینده‌ای جذاب را برای گجت‌های سلامت‌محور وعده می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این حلقه هوشمند و عملکردهای ارائه‌شده توسط آن با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی گلکسی رینگ

حلقه گلکسی از جنس «آلیاژ تیتانیوم درجه 5» است و در سایزهای حلقه «5 تا 13» ایالات متحده آمریکا روانه بازار می‌شود. در حالیکه کوچک‌ترین حلقه گلکسی (سایز 5) دارای ابعاد 7.0 میلی‌متری در 2.6 میلی‌متری و وزن «2.3 گرمی» بوده، وزن بزرگ‌ترین سایز آن (سایز 13) تنها به «3 گرم» می‌رسد!

اولین حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ رونمایی شد

گلکسی رینگ دارای طراحی مشابهی با حلقه‌های ازدواج کلاسیک مقعری بوده و اضلاع آن به سمت وسط کشیده شده است. تمام سنسورهای ردیابی سلامت، باتری‌ها و پین‌های شارژ در لایه داخلی حلقه و در زیر لایه‌ای از رزین اپوکسی تعبیه شده‌اند. این حلقه به واسطه دریافت رتبه‌های «IP68 (مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار) و ضدآب 10ATM» در برابر آب مقاوم بوده و از این رو کاربران قادرند با اطمینان خاطر بالا از این گجت در تمامی شرایط آب و هوایی و حتی در طی جلسات شنا نیز بهره ببرند.

اولین حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ رونمایی شد

علاوه بر این طراحی ساده و سبک‌وزن این حلقه، امکان استفاده از آن در طی تمامی ساعت شبانه‌روز را فراهم کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با پوشیدن آن در هنگام خواب نیز بر روی کیفیت خواب خود نظارت داشته باشند.

اولین حلقه هوشمند سامسونگ با استفاده از حسگر نوری PPG «ضربان قلب» را اندازه‌گیری و ردیابی می‌کند. این در حالی است که حسگرهای داخلی با اندازه‌گیری و ردیابی «دمای پوست» کاربر، بر روی سایر شاخص‌های سلامت‌محور از جمله «چرخه قاعدگی بانوان» نظارت می‌کنند. علاوه بر این، گلکسی رینگ با نظارت بر روی شاخصه‌هایی همچون «حرکت کردن و غلت‌زدن در طی خواب، تأخیر در به‌خواب‌رفتن، ضربان قلب، تنفس و خروپف»، کیفیت خواب کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت “امتیاز خواب فعال” را در اختیار وی قرار می‌دهد.

همچنین این گجت با نظارت لحظه‌ای بر روی «ضربان قلب» و هشدارهای مرتبط با افزایش یا کاهش میزان آن، فعالیت‌های فیزیکی (مانند تمرینات ورزشی) را به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد. این در حالی است که در پایان روز، گلکسی رینگ با درنظرگیری «امتیازات کسب‌شده در هنگام انجام فعالیت‌های فیزیکی» و «امتیازات کسب‌شده در هنگام خواب»، ضمن ارائه یک امتیاز تحت عنوان “امتیاز انرژی/ Energy Score”  بینش‌های ارزشمندی در رابطه با بهره‌وری انرژی کاربر در طی یک روز را در اختیار وی قرار می‌دهد.

همچنین گلکسی رینگ از طریق بلوتوث LE) 5.4) به یک گوشی اندرویدی (مجهز به اندروید 11 یا جدیدتر) متصل شده و امکان نظارت بر روی شاخص‌های سلامت‌محور در اپلیکیشن سامسونگ هلث (Samsung Health) را نیز به‌صورت رایگان (بدون نیاز به خرید اشتراک) در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، این حلقه از کنترل‌های مبتنی بر ژست نیز پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از انگشت شست و اشاره خود (در حین استفاده از حلقه) گوشی متصل را کنترل کرده و قابلیت‌هایی نظیر “ثبت تصویر یا رد کردن زنگ هشدار” را نیز دریافت نمایند .

همچنین کاربران قادرند در صورت گم‌کردن حلقه خود، با استفاده از اپلیکیشن سامسونگ فایند (Samsung Find) و ردیابی چراغ‌های LED داخلی چشمک‌زن این حلقه، آن را به آسانی پیدا کنند.

سایزهای 5 تا 7 حلقه هوشمند گلکسی رینگ دارای سلول‌های باتری 17 میلی‌آمپر ساعتی و سایزهای 8 تا 11 دارای باتری‌های 18 میلی‌آمپرساعتی هستند که هر 7 سایز با یک نوبت شارژ، عمر باتری «6 روزه» را ارائه می‌دهند. این در حالی است که سایزهای 12 و 13 این حلقه به باتری‌های 22.5 میلی‌آمپرساعتی مجهز بوده و عمر باتری حداکثر «7 روزه» را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. علاوه بر این، این حلقه دارای یک کیس شارژ بسیار زیبا (مشابه با کیس‌های شارژ هدفون‌های بی‌سیم) با باتری 361 میلی‌آمپر ساعتی بوده که قادر است با یک نوبت شارژ تا «20 نوبت شارژ کامل» را برای سایزهای کوچک‌تر این حلقه تضمین کند.

جزئیات قیمت

گلکسی رینگ در 3 گزینه رنگی «نقره‌ای، طلایی و مشکی» از 24 جولای (3 مرداد) با برچسب قیمتی «399 دلاری» به بازار راه خواهد یافت. لازم به ذکر است سامسونگ پس از ثبت سفارش برای این حلقه، ضمن ارسال یک کیت سایز رایگان، به کاربران در یافتن سایز صحیح حلقه خود کمک می‌کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *