جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مینی کامپیوتر جدید Minisforum در جیب جا می‌شود!

مینی کامپیوتر جدید Minisforum در جیب جا می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مینی کامپیوتر Minisforum S100 که در جریان نمایشگاه CES 2024 معرفی شده بود، سرانجام به‌صورت رسمی راهی بازار شد. این مینی کامپیوتر با اندازه‌ی بسیار کوچکی که دارد، به‌راحتی در جیب جا می‌شود و برای شارژ کردن آن به کابل برق نیازی نخواهید داشت! برند Minisforum، مینی کامپیوتر جدید خود را به پردازنده‌ی مرکزی N100 از سری آلدر لیک (Alder Lake) اینتل مجهز کرده است و این دستگاه از فناوری تأمین انرژی از طریق اترنت (PoE) پشتیبانی می‌کند. گجت جیبی موردبحث برای نمایش محتوای چندرسانه‌ای، مکان‌های آموزشی و فضاهای کاری کوچکی مناسب است که به قدرت پردازش زیادی احتیاج ندارند.

جدیدترین مینی کامپیوتر Minisforum در حال حاضر با تخفیف به فروش می‌رسد و از مشخصاتی قابل‌توجه برای دستگاهی با این اندازه بهره می‌برد. همان‌طور که اشاره شد، مینی کامپیوتر سبک و جمع‌وجور Minisforum S100 به پردازنده‌ی N100 اینتل مجهز شده که چهار هسته‌ دارد و فاقد هایپرتردینگ (Hyper Threading) است. پردازنده‌ی ۶ واتی این دستگاه با ۸ گیگابایت رم LPDDR5 همراهی می‌شود و به‌علت اندازه‌ی کوچک Minisforum S100، خبری از فضای ذخیره‌سازی خاصی نیست و این دستگاه تنها از حافظه‌‎ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.1 برخوردار شده است.

علی‌رغم اندازه‌ی مینی‌ کامپیوتر‌ جدید Minisforum، کاربران می‌توانند انتظار سیستم خنک‌کننده‌ای را داشته باشند که از یک فن متصل‌شده به هیت‌سینک کوچکی تشکیل می‌شود. این فن در حالت ثابت به سطح نویز ۲۴ دسی‌بل می‌رسد و هنگامی که دستگاه تحت فشار باشد، این میزان به ۴۳ دسی‌بل افزایش می‌یابد.

 

مینی کامپیوتر جدید Minisforum در جیب جا می‌شود!

علاوه‌ بر استفاده از فناوری تأمین انرژی از طریق اترنت (PoE)، انرژی این مینی کامپیوتر جیبی از طریق پورت USB 3.2 Type-C نسل ۲ نیز تأمین می‌شود. از گزینه‌های اتصال دیگر مینی کامپیوتر موردبحث باید به پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۲ و Wi-Fi 6، در کنار برخورداری از یک پورت HDMI 2.0 و دو پورت USB 3.2 Type-A نسل ۲ اشاره کرد. مینی کامپیوتر‌ Minisforum S100 از دو نمایشگر 4K پشتیبانی می‌کند و به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت این مینی کامپیوتر جیبی در زمان عرضه ۱۸۹ دلار تعیین شده است و مستقیماً از طریق وب‌سایت رسمی برند Minisforum به فروش می‌رسد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *